Anyvision מגייסת 43 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים

שעות לאחר שנחשף דבר הכוונה להוציא את הפעילות הביטחונית לחברה בת משותפת של רפאל ובעלי המניות של אניוויז'ן, הודיעה החברה גם על השלמת סבב גיוס שני בהיקף של 43 מיליון דולר • סך כל גיוסי ההון של החברה מסתכם ב-117 מיליון דולר

מערכת זיהוי הפנים של AnyVision / צילום: צילום מסך
מערכת זיהוי הפנים של AnyVision / צילום: צילום מסך

סטאטרטאפ זיהוי הפנים AnyVision הודיעה על סבב גיוס הון שני בהיקף של 43 מיליון דולר, בהשתתפות המשקיעים הקיימים - "קרנות ומשקיעים פרטיים", על פי ההגדרת החברה.

ההודעה על הגיוס הגיעה שעות לאחר שפורסם כי החברה מחולון נמצאת במשא ומתן מתקדם עם רפאל להקמת חברה חדשה שתתמקד בשוק הביטחוני-צבאי. הקמת החברה החדשה, צפויה להותיר באניוויז'ן, המתמחה במערכות אבטחה ובקרת כניסה באמצעות זיהוי פנים, רק את הפעילות האזרחית, ואת הפעילות בתחום ביטחון הפנים (HLS) .

אניוויז'ן נשלטת על ידי המייסדים אילון אטשטיין ופרופ' שלמה בן ארצי, ועל ידי איש העסקים אביחי סטולרו שרכש ביחד עם רפאל אם חברת אירונאוטיקס. החברה מעסיקה יותר מ־240 עובדים בתל אביב, ניו יורק, מקסיקו, לונדון וסינגפור. בתקופת הקורונה החברה הוציאה עשרות עובדים לחל"ת, אבל על פי החברה, "רובם הוחזרו".

סבב גיוס ההון האחרון של החברה היה ביוני 2019 ובו גויסו 31 מיליון דולר מהקרנות M12 של מיקרוסופט, קרן הצמיחה DFJ , וכן קרן OG של אייל עופר. השקעה זו הייתה השקעת המשך בסבב הגיוס A של החברה שנפתח, והשתתפו בו גם הקרנות לייטספיד, קוואלקום ונצ'רס, קרן רוברט בוש ואלדרידג'. סך הכל הגיע היקף השקעות ההון בחברה הגיע בעקבותיו ל-74 מיליון דולר, ועתה עם השלמת סבב B הוא מגיע ל-117 מיליון דולר.

"הגיוס נועד להגדלת היקף מוצרי 'אימות הגישה מרחוק ללא מגע' של החברה, בזמנים של ביקוש הולך וגובר לטכנולוגיות חדשניות שיסייעו להתמודד עם המציאו החדשה", נכתב בהודעת החברה על מטרת הגיוס. על פי הודעת החברה, היא רואה "הזדמנויות הולכות וגדלות למערכות גישה ללא מגע בקרב ארגונים שמארחים כמות גדולה של אנשים בחלל משותף, כמו שטחי משרדים של תאגידים, בנקאות ופיננסים, מפעלי ייצור ותיירות".

מלבד מערכות הפיקוח על תנועת אנשים, אנוייוויז'ן מפתחת גם מערכות הזדהות מרחוק, עבור משתמשים שפותחים חשבון בנק באינטרנט, מקבלים שירות רפואי מרחוק או משלמים על שירותי גיימינג. "ארגונים רבים שמספקים שירותים שירותים מאובטחים על מכשירי אישיים כבר פרסו מערכות הזדהות מרחוק, ואניוויז'ן מזהה ביקוש חזק למערכותיה שמאפשרות הצטרפות ואימות קלים של משתמשים חדשים וחוזרים בעיקר בתחומי הבנקאות, תיירות, בריאות ומשחקי מחשב".

סמנכ"ל התפעול של אניוויז'ן אלכס זילברמן אמר כי "אלגוריתם הליבה שלנו מאומן על מקצבי הדאטה המגוונים בסביבות הפיזיות המאתגרות ביותר, ומספקים את יכולת הזיהוי המדויקת ביותר בתעשייה, עם או בלי מסכות. מעבר לכך, הטכנולוגיה שלנו תוכננה להגן על הפרטיות של הפרט ולנטרל סיכונים של של דליפת מידע, על ידי כך שאנו מאחסנים רק נתון מתמטי על פניו של האדם - שבאמצעותו לא ניתן לאתר בחזרה את זהותו של האדם. מדובר בשילוב ששום ספק בתחום הראייה הממוחשבת מגיע לדרגתה".