גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בגלל החשש מסלמונלה בשטראוס: גם יוניליוור הודיעה על ריקול

שטראוס הכריזה על ריקול נרחב במוצרי השוקולד של עלית בשל דגימות סלמונלה במפעל בנוף הגליל ● דיווחה לבורסה כי "לאירוע עשויה להיות השפעה מהותית על רווחיות החברה לשנת 2022" ● בין המותגים שנפגעו: שוקולד פרה, פסק זמן, רבע לשבע, פריכיות מצופות שוקולד אנרג'י ומילקי טופ עם מיני עדשים ● הוכרז גם ריקול על גלידות שטראוס מבית יוניליוור

שוקולד פרה עלית. ריקול נרחב של מוצרים / צילום: תמר מצפי
שוקולד פרה עלית. ריקול נרחב של מוצרים / צילום: תמר מצפי

שורת מוצרים ארוכה של שטראוס נכנסה לתהליך אחזור בעקבות גילוי דגימות של חיידק סלמונלה, שהוביל גם להפסקת הייצור במפעל של עלית בנוף הגליל. המפעל, שמייצר שוקולד נוזלי שממנו מיוצרים רוב חטיפי השוקולד של המוצג, מושבת, ובשטראוס אין צפי מתי ישוב לפעילות.

"במהלך השבוע שעבר, בעקבות בדיקות שגרתיות, גילינו ממצאי סלמונלה בשוקולד הנוזלי המיוצר במפעל עלית", אמרו בשטראוס. "הפסקנו את הייצור מיידית וחסמנו את כל המוצרים במפעל. יידענו את משרד הבריאות, ובתיאום עמם התחלנו בסדרת בדיקות, הן במוצרים בתוך המפעל והן מחוצה לו, במוצרים שכבר שווקו. כשהתוצאות של המוצרים שנמצאים במפעל חזרו עם חשד שהם נגועים בסלמונלה, החלטנו מיידית לצאת לקריאה לאיסוף מוצרים".

בין המוצרים שרשתות השיווק והציבור נקראו להחזיר לחברה נכללים חטיפים פופולריים כמו פסק זמן, טבלאות שוקולד פרה, מיני עדשים (שגם הובילו לריקול נוסף של מילקי עם תוספת מיני עדשים) ופריכיות אנרג’י מצופות שוקולד.

 

בהודעה לבורסה ציינה שטראוס כי החליטה על ביצוע אחזור של כלל מוצרי השוקולד שיוצרו החל מ־20 בפברואר. עוד נמסר מהחברה כי "נכון למועד דוח זה אין ביכולתה של החברה להעריך את השפעות האירוע על תוצאותיה, אולם לאירוע עשויה להיות השפעה מהותית על רווחיות החברה לשנת 2022". מניית שטראוס  הגיבה בירידה של יותר מ־2%. 

ריקול גם ביוניליוור 

הערב הכריזה יוניליוור אף היא על ריקול, בעקבות המהלך של שטראוס-עלית. החברה הודיעה כי "בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, ועל אף ששטראוס-עלית אישרה בפנינו כי השוקולד שסיפקה לנו כחומר גלם נבדק ונמצא תקין, ולמרות שהבדיקות שאנו ערכנו הראו כי מוצרינו תקינים, גלידת שטראוס מבית יוניליוור ישראל מודיעה על ביצוע ריקול של מספר ממוצריה, זאת כאמצעי של משנה זהירות".

בין המוצרים הכלולים בריקול של יוניליוור: מגנום דואט שמסומן כעדיף להשתמש לפני 1.9.23-6.10.23, מגנום לבן שמסומן כעדיף להשתמש לפני 28.8.23-13.9.23, מגנום שוקולד שמסומן כעדיף להשתמש לפני 29.8.23-19.9.23, מגנום שקדים שמסומן כעדיף להשתמש לפני 7-8.9.23, מגנום לבן תות שמסומן כעדיף להשתמש לפני 31.8.23-21.9.23, טילון מגנום לבן שמסומן כעדיף להשתמש לפני 7.4.23, טילון מגנום שוקולד שמסומן כעדיף להשתמש לפני 5-6.4.23, מאגדת מגנום מיני שקדים שמסומן כעדיף להשתמש לפני 15.6.23-30.6.23, מאגדת מגנום מיני שוקו/וניל שמסומן כעדיף להשתמש לפני  10-20.6.2023, מאגדת מגנום מיני דואט שמסומן כעדיף להשתמש לפני 15.9.23, מאגדת מגנום מיני לבן שמסומן כעדיף להשתמש לפני 4.9.23, מאגדת מגנום מיני מריק שמסומן כעדיף להשתמש לפני 18.9.23, גלידוניות וניל שמסומן כעדיף להשתמש לפני 28.8.23-22.9.23, גלידוניות תות שמסומן כעדיף להשתמש לפני 3-6.10.23, בומבה שמסומן כעדיף להשתמש לפני 19.9.23, מאגדת מיני פסק זמן שמסומן כעדיף להשתמש לפני 15-17.8.23, שוקובו שמסומן כעדיף להשתמש לפני 15.8.23-27.9.23, מאגדת גודיז פיסטוק שמסומן כעדיף להשתמש לפני 3-4.10.23, קרמיסימו וניל צ'יפ שמסומן כעדיף להשתמש לפני 22.8.23, קרמיסימו שוקולד לבן ותות שמסומן כעדיף להשתמש לפני 1.9.23, קרמיסימו שוקולד לבן פיסטוק שמסומן כעדיף להשתמש לפני 8.9.23, קרמיסימו 3 שוקולדים שמסומן כעדיף להשתמש לפני 31.8.23, קרמיסימו שוקו צ'יפ שמסומן כעדיף להשתמש לפני 29-30.8.23, סולרו בר קוקוס שמסומן כעדיף להשתמש לפני 14-29.9.23, חטיף מיקס עיגול שמסומן כעדיף להשתמש לפני 6-7.9.23.

יוניליוור הוסיפה כי "כמשנה זהירות, החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים המופיעים ברשימה. צרכנים שברשותם אריזות המסומנות בתאריכים המפורטים לעיל, יכולים לפנות אל מוקד שיתוף הצרכנים של יוניליוור לקבלת מוצר חלופי".

"תוכנית התאמות" בשל מכתב אזהרה מה־FDA

בפברואר האחרון נרשמו שני אירועים חריגים בשטראוס, בהפרש של שבועיים זה מזה. בסוף אותו החודש הודיעה שטראוס על אחזור של מוצרי מילקי, בשל מרקם גושי וטעם חמצמץ, ללא סכנה בריאותית.

שבועיים קודם לכן דיווחה שטראוס כי פעילות החברה־הבת סברה, שבה היא מחזיקה 50%, הפועלת בתחום החומוס והמטבלים בארה"ב, נפגעה, לאחר שזו נאלצה לבצע לקראת סוף 2021 "תוכנית התאמות" במפעלה בוירג’יניה. הרקע היה מכתב אזהרה שקיבלה ממינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) בעקבות בדיקה במפעלה של סברה, שבה נמצאו חיידקי סלמונלה בדגימה שנערכה בחומוס. ככל הידוע, עד היום המפעל טרם חזר לפעילות מלאה.

אף ששטראוס סיימה את 2021 עם עלייה דו־ספרתית של 16% ברווח הנקי ל־639 מיליון שקל, והכנסותיה ל־2021 הסתכמו בכ־8.75 מיליארד שקל, נרשמה פגיעה בתוצאותיה שנבעה מעליית מחירי חומרי הגלם.

בהודעה שהוציאה שטראוס לבורסה בעקבות הממצאים בסברה בתחילת השנה, היא העריכה כי ההשפעה על תוצאות הקבוצה לא תהיה מהותית, אך כן צפתה קיטון משמעותי בהיקף המכירות והרווחים של סברה במהלך שנת 2022.

לא מדובר בפעם הראשונה שסברה מבצעת אחזור. במהלך השנים 2017-2016 סבלה סברה מחולשה בפעילות, בשל אחזור וולנטרי שביצעה לכמה ממוצרי החומוס שלה. באותה עת, בהשפעת האחזור, הציגה סברה שחיקה בשיעור דו־ספרתי בהכנסותיה וצלילה חדה אף יותר ברווח התפעולי שלה, תוך שחיקת שיעורו מהמכירות. 

"תיגרם ירידה במכירות, אך זה לא יגרום לאסון"

אופיר שפיגל, בעל משרד יחסי ציבור, יועץ תקשורת זה 15 שנה, מרצה לתואר שני באוניברסיטת חיפה ומרצה מן החוץ במכללת עמק יזרעאל לתואר ראשון, ממליץ לשטראוס "דבר ראשון לנשום עמוק. זה הדבר הראשון שחשוב לעשות מבחינה תקשורתית. לא כל אירוע, גם אם הוא סוער, יגרום לסגירה של החברה, ולא כלו כל הקיצין. מספר החברות שהתמוטטו בגלל משבר תקשורתי הוא קטן. זה לא נעים, זה משהו שיכול לגרום לירידה מסוימת במכירות בתקופה הקרובה, אבל לא משהו מטורף".

שפיגל מוסיף כי "זה לא יגרום לאסון, זה יגרום לירידה קטנה במכירות לתקופה מצומצמת, ואז אנשים ימשיכו לצרוך את המוצרים שלהם. שטראוס באו בשקיפות וקראו להחזיר את המוצרים. הציבור סלחן לטעויות, וכולנו יודעים שטעויות קורות לכל מי שעושה משהו. אני באמת מאמין שאף אחד כבר לא זוכר את העכברים בפיצה בחיפה או את הסיליקון בחלב.

"בשטראוס צריכים לנשום עמוק ולהבין שחטפו מכה שאולי תגרום לירידה במכירות. צריך להסביר בשקיפות מה קרה, לציבור, לעובדים ולספקים, ואת זה שטראוס עושים בסדר גמור. בעוד זמן קצר לא נזכור מה היה. שטראוס הם גוף מספיק חזק ומספיק יציב כדי לעבור את זה. בסך־הכול הם התנהלו בשקיפות".

תהליך חיטוי המפעל בנוף הגליל עלול להימשך שבועיים

כאמור, חברת שטראוס ומשרד הבריאות הודיעו על אחזור מוצרים ממפעל עלית מקבוצת שטראוס, לאחר שבבדיקה של המפעל בנוף הגליל נמצאו עקבות של חיידק הסלמונלה. בעקבות איתור החיידק, אוחזרו מוצרים עם תאריכי פג תוקף עד אפריל 2023.

נוסף על נזקי האחזור עצמו וסיכון לדרישה לפיצוי הצרכנים, צפויות גם עלויות שנובעות מההשבתה ומטיהור המפעל. לדברי יקי אגם, מומחה לבטיחות ביולוגית, מנכ"ל חברת קלין ביט העוסקת בטיהור מפעלים מסלמונלה, ההשבתה במפעל כזה עלולה לארוך מספר ימים, עד שבועיים. העלות של הטיהור היא, לדבריו, זניחה לעומת עלות ההשבתה.

"סלמונלה מגיעה למפעל מזון, בדרך־כלל, דרך חומרי הגלם", הוא מסביר. "רמת הניקיון במפעלים בישראל היא בהכללה גבוהה מאוד, והתקנים של משרד הבריאות בתחום הזה הם מחמירים. אבל אם מגיע חומר גלם נגוע, אין מה לעשות". הסלמונלה עלולה לגרום לשלשולים ומחלות חום, והיא מסוכנת מאוד לאנשים עם מערכת חיסון חלשה.

אגם מספר כי בדיקות לאיתור שלושת החיידקים העיקריים במזון שעלולים להוות סכנה, ליסטריה, סלמונלה ואי־קולי, מתבצעות ברוב המפעלים הגדולים מידי יום. הדגימות נשלחות למעבדה חיצונית, שמחויבת בדיווח למשרד הבריאות על כל ממצא.

"הבעיה היא שבמעבדות לא יודעים אם יש במזון סלמונלה, עד שמגדלים אותו לתרבית", מסביר אגם. "זה תהליך שיכול לקחת כמה ימים. ואז, ברגע שמתגלה הזיהום, צריך לאחזר מוצרים 4-3 ימים אחורה". שטראוס לקחה טווח ביטחון ארוך יותר וביקשה לאחזר את כל המוצרים שיוצרו בחודשיים האחרונים.

כעת, יתחיל במפעל תהליך של חקירה אפידמיולוגית. אגם מציין כי הבעיה העיקרית היא שכאשר נכנס חומר גלם מזוהם למפעל, הוא עלול להדביק את המשטחים. "החקירה מנסה לבדוק אילו מוצרים 'נדבקו', ובכך לנסות להבין באיזה חומר גלם התחילה הבעיה ואילו מכשירים נגעו בו. בינתיים עוברים ומנקים רכיב־רכיב בכל מכונה באמצעות חומרים לא רעילים, ניקיון מחמיר שבמחמירים. בדרך־כלל תוך כמה ימים התהליך הושלם, אבל לפעמים זה לוקח זמן. המפעל ישתחרר רק כאשר כל הדגימות ממנו ייצאו נקיות. נדיר שזה נמשך עד שבועיים, אבל זה קורה".

האם יש קשר בין אירוע הסלמונלה בשטראוס לבין זה שהתרחש בביצי קינדר?
"אני מאמין שלא. סלמונלה היא זיהום נפוץ. זיהומים מתפרסמים לעתים, הפעם זה קרה במפעל גדול".

עוד כתבות

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Leo Correa

המטח למרכז: "לחמאס לא הייתה ברירה אלא לשגר את הרקטות"

הילה חדד חמלניק, מהנדסת חלל ואווירונאוטיקה ושותפה בפיתוח של כיפת ברזל, טוענת כי היה מדובר ברקטות שנורו תחת לחץ, וכנראה כבר היו מכוונות מראש ● רקטות ארוכות טווח כמו פאג'ר 5 דורשות תשתית שיגור מורכבת, ולכן לדעתה לא סביר שנראה עוד הרבה מטחים כאלה לאזור המרכז

חתולים בחצר / צילום: Shutterstock

חתולים לא באמת שונאים אותנו, הדרך לליבם היא פשוט ארוכה יותר

נהוג לראות בחתולים בעל חיים אגואיסטי ומנוכר, וגם מחקרים מצאו שהיחס של החתול לבעליו מושתת על אינטרסים ● אלא שיש לכך קשר הדוק ליחס המועט שהם התרגלו לקבל מאיתנו

מטולה / צילום: אלה לוי וינריב

שני טילי נ"ט פגעו בשני בתים במטולה, נזק רב במקום

צה"ל חיסל את סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס בעזה ● דיווח: קצין סורי המקורב לחיזבאללה חוסל בפיצוץ מכונית בדמשק ● בית הדין בהאג הוציא צווים לעצירת הלחימה ברפיח • דקות אחרי החלטת בית הדין בהאג: חיל האוויר תקף ברפיח • שני רימונים הושלכו לחצר שגרירות ישראל בבלגיה, אין נפגעים ● עדכונים שוטפים

פרויקט הריסה ובנייה מחדש. אינטרס לאומי בקידום הפרויקטים / צילום: Shutterstock

זכות הסירוב של דייר סרבן - לא לעולמים

דייר בפרויקט תמ"א 38 בבת ים טען כי הוא זכאי להרחבה של לפחות 6 מ"ר נוספים ביחס לשכניו ● אלא שהוא נזכר לעשות זאת במסגרת תביעה לבית המשפט, אחרי שכבר ניתן נגדו פסק דין ע"י המפקח על הבתים המשותפים ● השופטת דחתה אותו על הסף: "היית צריך לטעון זאת בפני המפקח"

יו''ר המחנה הממלכתי בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ הגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמת "חרבות ברזל"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הגיש היום למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון ה-7 באוקטובר ● "הקמת ועדת חקירה ממלכתית תעביר מסר חשוב ומאחד לציבור הישראלי כי כלל מערכות השלטון והביטחון העומדים בראשן מחויבים בבחינה מעמיקה, אובייקטיבית ומקצועית"

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

בנק מזרחי חזר לשיגרה: רווח של מעל מיליארד שקל ברבעון ודיבידנד של 40%

הבנק השלישי בגודלו הציג תוצאות משופרות ביחס לרבעון הקודם, עם רווח נקי של 1.27 מיליארד שקל ותשואה על ההון של יותר מ־18% ● בעלי המניות ייהנו מחלוקה של 40% מהרווח - שיעור כפול מברבעון הקודם ● הבנק יעביר למדינה היטל מלחמה של 60 מיליון שקל

חצי שעה של השראה. על עובדים מופנמים / צילום: כריכת הספר, מנחם רייס

מקשיבים יותר ומשתפים רק מה שיש בו ערך: זה סוד הקסם של המנהלים המופנמים

בניגוד לדימוי המקובל, לא כל המנהלים הם מוחצנים בעלי כריזמה נוטפת ● מה האנשים השקטים מביאים לשולחן, למה הם בעצם מנהיגים מעולים ואיך ניתן לעזור להם לשגשג ● המלצת ספר

אורן עזר, מנכ''ל אלקטריאון / צילום: ניר סלקמן

המנכ"ל שהתחיל כמוכר פרוזן יוגורט: "לחזור מביקור בסין זה כמו לחזור מהעתיד"

כבר לפני יותר מעשור הבין אורן עזר שהעולם הולך לכיוון הרכבים החשמליים והקים סטראט-אפ לכבישים שיטעינו את הרכב באופן אלחוטי ● כיום, אחרי שהמוצר שלו כבר עבר פיילוטים, הוא בטוח שהעתיד של התעשייה טמון בפיתוח שלו

הסופרת הסומלית שהצטרפה לאחים המוסלמים והיום נלחמת באסלאם הקיצוני בעולם

אייאן חירסי עלי גדלה במשפחה אדוקה בסומליה, עברה מילת נשים והתקרבה לאסלאם הפוליטי - עד שהפכה לפליטה בהולנד, שם הגיעה לכהן בפרלמנט ● הסופרת מבחינה בין הבעיה האסלאמיסטית באירופה לעומת אמריקה, ומדגישה: "אנחנו לא רוצים לחכות עד שמה שקרה ב־7 באוקטובר יקרה בשאר המערב"

מהמנכ''לים שפרשו / צילומים: איל יצהר, שלומי יוסף, רמי זרנגר, יונתן בלום, יוסי זמיר, ענבל מרמרי, עידן גרוס, קרן בן ציון, גבע טלמור, שרפן לופו, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

53 מנכ"לים עזבו את תפקידם מאז החלה המלחמה. השאלה היא למה

קושי לגייס משקיעים, לחץ גובר והזדמנויות חיצוניות: בשמונה חודשי המלחמה 10% ממנכ"לי חברות בבורסה המקומית עזבו בזה אחר זה את תפקידם ● התופעה, שחוצה ענפי מסחר - החל מנדל"ן, דרך תעשייה ועד תחום הקנאביס - אפילו התפשטה לחברות ישראליות שנסחרות מעבר לים ● מדוע זה קורה דווקא עכשיו, ואיך אפשר להסביר את התופעה?

איטליה תומכת בפלסטינים, גרמניה מסתבכת איתם

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: גרמניה מאבדת אחיזה במזרח התיכון, איטליה חוזרת להעביר כספים לאונר"א, ועוד סיפורים • כותרות העיתונים בעולם 

שיגור רקטות מעזה לישראל / צילום: Reuters, Saleh Salem

אחרי ארבעה חודשים: אזעקות בשרון ובגוש דן, פצוע קל בהרצליה

אחרי 4 חודשים: אזעקות בשרון ובגוש דן • הדי פיצוצים חזקים נשמעו בכמה ערים במרכז • המטח בוצע מאות מטרים מכוחות צה"ל ברפיח • פצוע קל מרסיסים בהרצליה • מת מפצעיו לוחם צה"ל שנפצע קשה בשבוע שעבר • צה"ל: מחבלי חיזבאללה בלבנון חוסלו מהאוויר ● עדכונים שוטפים

ארתור מנש, מנכ''ל Mistral AI / צילום: ap, Ludovic Marin

מתחרה בענקיות הטק: הכירו את הרוקסטאר החדש של שוק הבינה המלאכותית

ארתור מנש בן ה-31 הוא כוכב עולה בתחום ה-AI, ועומד בראשו של סטארט־אפ צרפתי קטן שהספיק לגייס מאות מיליוני דולרים, כמו גם תמיכה ממיקרוסופט - על אף שנוסד רק לפני כשנה ● כך הוא מתכנן להתחרות בענקיות הטכנולוגיה

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

בצל המלחמה והאמברגו: החברה הטורקית שמוכרת אחזקות בישראל

חברת זורלו הטורקית מוכרת לאדלטק את מלוא אחזקותיה בתחנות הכוח אשדוד אנרגיה ורמת נגב אנרגיה ● ברקע בין היתר, הסנקציות שהטיל ארדואן על סחר עם ישראל

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

איך נקרא הסרט החדש של ג'רי סיינפלד ובאיזה מאכל הוא עוסק?

איפה נשבר השבוע שיא עולמי במספר בעיטות בדו-קרב פנדלים בכדורגל, איזו עיר זכתה לכינוי "עיר הקורנפלקס", ועל מי נכתב השיר "American pie"? ● הטריוויה השבועית

ג'ושוע ברגין / צילום: Nick Hanyok imaging

ההייטקיסט שעזב הכול ובטוח: תור הזהב של היהודים באמריקה נסדק

הוא היה אחד מ-100 העובדים הראשונים באמזון ומילא שורת תפקידים בכירים בעמק הסיליקון, אבל המלחמה גרמה לג'ושוע ברגין היהודי לעזוב הכול ולהצטרף לסטארט-אפ ישראלי בתחילת דרכו ● בראיון הוא מספר גם על שתיקת החברות הגדולות לאירועים בארץ, ומסביר: "מיעוט אנטישמי קיצוני מחזיק את ענקיות הטכנולוגיה כבנות ערובה"

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: רמי זרנגר, Shutterstock

מה הוביל לצלילה ואז לנסיקה במניית קומפיוג'ן השבוע?

וגם: הבעיה הכי גדולה של חברות מכשור רפואי? עזרה בדרך ● אלי לילי תשקיע עוד 5.3 מיליארד דולר כדי לייצר עוד מתרופות הלהיט להשמנה, הנמצאות במחסור ● השבוע בביומד

יודפת הראל-בוכריס / צילום: בלאמברג קפיטל

מנהלת קרן ההון סיכון מונתה ליו"ר דירקטוריון חברת פוקס

יודפת הראל-בוכריס, המכהנת כיום כמנהלת של קרן ההון סיכון בלאמברג קפיטל בישראל וכדירקטורית בבנק דיסקונט ובחברות נוספות, תחליף בתפקיד יו"ר פוקס את אבי זלדמן שמונה ליו"ר בנק מזרחי טפחות

ג'נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה, עם יישות בינה מלאכותית / צילום: ap, Eric Risberg

אנבידיה 2030: השלב הבא של המניה החמה ביותר בוול סטריט

היא עשתה זאת שוב: ענקית הטכנולוגיה הדהימה את וול סטריט, עקפה את התחזיות וסיפקה שלל הבטחות לעתיד ● "המהפכה התעשייתית הבאה החלה", הכריז המנכ"ל והמייסד המיתולוגי ג'נסן הואנג ● מהדור הבא של המעבדים, דרך שירותי התוכנה המתקדמים ועד לענן - מומחים מנתחים איך תיראה המהפכה

אודאי בלדוטה, יוסי כרמיל / צילום: צילום מסך מיוטיוב, שי שבירו, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברת התרופות הישראלית שנמחקת מהמסחר בניו יורק

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • בעלי המניות של תרו אישרו את מיזוג החברה עם סאן, לקראת השלמתו הסופית ● סלברייט צללה לאחר הדוחות ● והאב הגישה בעיכוב את הדוח המורחב שלה לשנת 2023