גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המשפחתית החדשה של שברולט מספקת תמורה טובה במחיר תחרותי

שברולט טראקס החדשה משלבת בין מרווח פנים, עיצוב אופנתי ונוחות נסיעה ● יש בשוק מכוניות עם גימור יותר מושקע, אבל זו תמורה טובה ל־150 אלף שקל

שברולט טראקס / צילום: יח''צ
שברולט טראקס / צילום: יח''צ

אם נדמה לכם שלאחרונה כוח הקנייה שלכם בשוק הרכב ירד בצורה חדה, אתם לא טועים. אחרי שנים ארוכות שבהם מחירי הרכב עלו בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן והשכר הממוצע במשק, המגמות החלו להתנתק בשנתיים האחרונות.

מפת הכבישים של ישראל לעשור הקרוב נחשפת: מה יהיה עם הפקקים? | בלעדי
לשכתב ממתחרים על סטרואידים: מה עומד מאחורי אתר אייס? | תחקיר 

על פי הסקירה העדכנית של האוצר, שפורסמה השבוע, בשנים 2021 ו־2022 נרשמה עלייה ריאלית משמעותית במחירי הרכב החדש. עם זאת, הדוח מתייחס בעיקר לשנת 2021, שבה שער השקל ביחס לדולר ולאירו, מטבעות יבוא הרכב העיקריים, היה חזק ויציב. השנה גם החסם הזה נפרץ, והיחלשות המטבע המקומי מגדילה אף יותר את הפער בין ההכנסה הפנויה הממוצעת לבין מחירי הרכב.

התוצאה בשורה התחתונה היא ש"כרטיס הכניסה" לשוק הרכב החדש עלה בתוך שלוש שנים בעשרות אלפי שקלים. מי שלא מסתפק במינימום ומחפש רכב פנאי מרווח למשפחה מורחבת, יגלה שהמחיר הממוצע בפלח זוחל בהדרגה לעבר ה־200 אלף שקלים. לפיכך, כאשר נחת כאן הדור החדש של שברולט "טראקס", בתצורת "קרוסאובר" עם ממדים חיצוניים ופנימיים מכובדים, רשימת אבזור מקיפה ותג מחיר, שנע בין כ־150 לכ־155 אלף שקל, מיהרנו לקחת אותו למבחן. האם מכאן תבוא הישועה?

 

עיצוב חיצוני

חיצונית הטראקס החדש ארוך משמעותית ההדגם היוצא ומציג עיצוב ספורטיבי־אלגנטי עדכני עם פרופיל צד זורם, שמודגש על ידי קשתות גלגלים בולטות וחישוקים גדולים ונאים. החרטום מתהדר בגריל שחור וגדול ובפנסי LED דקיקים ונאים והחלק האחורי וגם הזנב עדכני וידידותי לעין. אמנם הגובה עדיין נמוך בכמה סנטימטרים מזה שמקובל בדגמי קרוס־אובר פופולריים והמתאר הכולל מזכיר סטיישן מוגבהת נוסח סובארו XV. אבל לרכב יש מרווח גחון גבוה יחסית וברמת האבזור הגבוהה בה נסענו, עם חישוקי 18 אינץ' וצבעים עזים, זו בהחלט מכונית נאה, שמקרינה את סטטוס "רכב הפנאי", שהלקוחות בישראל מחפשים ומוקירים.

פנים הרכב

סף הכניסה לתא די נוח לכניסה וליציאה, אם כי מגבלת גובה הגג עדיין דורשת יותר גמישות מאשר ב־SUV "אמיתי". המושבים הקדמיים רחבים, נוחים וממוקמים גבוה יחסית מעל הכביש כדי להעניק ראות טובה לפנים. גם הראות לצדדים ולאחור נטולת הפרעות, למעט בזווית האחורית־צדדית. המרחב הפנימי מרשים בזכות בסיס גלגלים באורך 2.7 מ' ורוחב נכבד. היושבים מאחור נהנים מהרבה מרחב לברכיים ולכתפיים, גם אם הם גבוהים ורחבים מהממוצע, והרצפה השטוחה יחסית משפרת את השימושיות של המושב האמצעי בספסל האחורי ומאפשרת לאכלס בו גם מבוגר שלישי לנסיעות לא ארוכות. מרחב הראש, לעומת זאת, פחות ידידותי לנוסעים גבוהים בהשוואה לכמה מהכלים בשוק.

תא מטען

תא המטען של הטראקס יתקבל בברכה על ידי לקוחות שנוהגים לאכסן את חצי הבית בתוך הרכב. הוא יכול לבלוע מטען בנפח 725 ליטר, מהגדולים בפלח, ויש לו פתח הטענה רחב ורצפה שטוחה שניתן לדחוק לתוכה אופני הרים, שלל מזוודות ומארזים גדולים של איקאה.

מולטימדיה ומצלמות

מערך הפיקוד מיישר קו עם האופנה העדכנית בשוק. בגרסה הבכירה בה נסענו, הוא כלל לוח מחוונים דיגיטלי חד עם גרפיקה נאה ומסך מולטימדיה גדול, אם כי די דליל באפליקציות מובנות. הנדסת האנוש "קלאסית" ויעילה והמתכננים לא הקריבו את השימושיות על מזבח העיצוב המינימליסטי האופנתי. יש ברכב מתגים פיזיים פשוטים וברורים לשליטה במערכת האקלים, פתחי אוורור גדולים ויעילים ומוט הילוכים בתצורה מסורתית.

האבזור התקני סביר, אך אין בתא אופציה לגג חשמלי או למושבים חשמליים. מנגד, יש בו מערך יעיל של מערכות בטיחות אקטיביות, ריפוד דמוי עור ומערכת קול לא רעה. איכות הייצור טובה, כמקובל בכלי רכב מתוצרת קוריאה, אבל איכות חומרי הדיפון מאכזבת ומשקפת תהליך לקיצוץ עלויות. יש אמנם טקסטורות מעניינות פה ושם, אבל החומר הדומיננטי בסביבת הנהג הוא פלסטיק נוקשה.

מנוע וצריכת דלק

הטראקס משווק כיום בכל העולם, וגם אצלנו, עם מערכת הנעה אחת: מנוע טורבו־בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, שמייצר 139 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. זה לא מנוע חזק או מרגש במיוחד, אבל אחרי מבול ההנעות החשמליות וההיברידיות שבהן נהגנו לאחרונה, המנוע הקטן סיפק הפוגה מרעננת.

הוא אמנם לא המנוע הכי שקטבשוק, אבל מספק דחף סביר בהחלט לשימושים נפוצים עם תאוצה ל־100 קמ"ש בכ־9 שניות, משייט ללא מאמץ במהירויות גבוהות על הכביש המהיר ולא מתנגד לטפס לסל"ד גבוה כאשר הוא נדרש להאיץ בעלייה. פגשנו כבר בתיבות הילוכים אוטומטיות יותר זריזות ורהוטות, במיוחד בעת הורדת הילוכים, והצטערנו גם שאין כאן אופציה לשליטה ידנית בהילוכים. ועדיין, אנחנו מעדיפים את התיבה הזו על פני רוב התיבות הרציפות (CVT), שנפוצות בשוק רכבי הבנזין. מנועי שלושה צילינדרים ידועים בצריכת הדלק החסכונית שלהם, אולם כאן בנהיגה נמרצת קשה לחלץ מהרכב יותר מעשרה קילומטרים לליטר.

על הכביש

לא היו לנו הרבה ציפיות מיכולת הכביש של הטראקס, אבל הופתענו לטובה. למרות מתלים רכים יחסית, שכוילו עבור השוק האמריקאי, הרכב לא משחרר יותר מדי נטיית גוף בפניות הדוקות ומבצע העברות משקל די רהוטות על כבישים מתפתלים. גם אחיזת הכביש טובה ואין ספק שחלק מהקרדיט מגיע לצמיגים רחבים ואיכותיים בחתך 55' ספורטיבי. ההיגוי לא מהיר במיוחד אבל הוא משדר מספיק היזון חוזר בפניות ושומר על קשר סביר בין הנהג לגלגלים. הוסיפו לכך משקל עצמי צנוע של כ־1.35 טון בלבד, מאות קילוגרמים פחות אפילו מהחשמליות הצנועות ביותר בשוק, וקיבלתם רכב קליל ונעים לנהיגה. גם נוחות הנסיעה סבירה בהחלט על רוב סוגי המהמורות ולמרות החישוקים הגדולים.

מחיר

שברולט טראקס עולה בישראל כ־151 אלף שקל לגרסת הבסיס והגרסה המאובזרת יותר עולה כ־155 אלף שקל. במציאות הנוכחית, שבה מחיר הפתיחה של משפחתיות כמו קורולה ואלנטרה נושק ל־160 אלף שקל, זהו מחיר כמעט צנוע, שמשקף תמורה מכובדת ומבורכת לכסף עבור מכונית שעומדת בהצלחה ברוב המשימות הטיפוסיות. במיוחד למי שמחפש את המראה והשימושיות של קרוס־אובר מרווח. אמנם בארצות הברית המחיר שלה מתחיל בכ־26 אלף דולר, מה שמעניק מימד אחד למונח "תמורה לכסף", אבל כאן זה לא ארצות הברית.

חלק מהמתחרות

סובארו XV קרוסטרק
160 אלף ש' עולה גרסת הפתיחה העדכנית של ה־XV של סובארו. הרכב מצויד בהנעה כפולה ובמרווח גחון שמאפשר נסיעה בשטח. המנוע מייצר 152 כ"ס

סובארו XV קרוסטרק / צילום: יח''צ

טיוטה קורולה קרוס
172 אלף ש' עולה גרסת הפתיחה של קורולה קרוס. ההנעה היא היברידית חסכונית עם מנוע 1.8 ליטר בהספק 140 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה.

טיוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ

עוד כתבות

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

סגנו של סינוואר: "משלחת חמאס תיפגש היום בקהיר עם המתווכות"

צה"ל תקף הלילה יעדי טרור בדרום לבנון - חמאס שיגר בתגובה מטח רקטות לעבר יישובי הגליל העליון • דיווח: מצרים הזמינה בכירים ישראלים לקהיר, במקביל להגעת משלחת חמאס • הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו • שרים איימו בהפלת הממשלה, גורם מדיני: עסקה לא תפגע במטרות המלחמה • עדכונים בולטים

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי