גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אנחנו במצב חירום": מה מטריד את דובי פרנסס ואיך הפך יעד להפגנות

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● ה"כריש" שהקים קרן הון סיכון עבור המוסדיים הישראלים, הפך באחרונה לאישיות מושמצת בחוגי ההייטק בשל מפגשיו עם נתניהו ושרים בממשלה ● השבוע הפתיע דובי פרנסס את כולם כאשר אירח את משלחת OpenAI בישראל

דובי פרנסס / צילום: ארכיון group 11
דובי פרנסס / צילום: ארכיון group 11

בחודשים האחרונים הפך דובי פרנסס, בעלי קרן ההשקעות Group11 ומשתתף קבוע בתוכנית "הכרישים" של קשת 12, לאישיות מושמצת בפרופילי הרשתות החברתיות של כמה מבכירי ענף ההייטק הישראלי. הגישה הפשרנית שהוא מפגין כלפי בכירים בממשלה, ובהם ראש הממשלה נתניהו, עוררה את זעמם של בכירי המחאה אשר מעדיפים לדבר בקול אחד - זה המתנגד למהלכי הממשלה בתחום המשפט והנשיאה בנטל הכלכלי-חברתי.

ההתבטאויות נגד מנהלים בחברות כמו פאפאיה גלובל וריסקיפייד שהצהירו על הוצאת כספים מחשבונות בנק ישראלים, המפגש הסודי עם ראש הממשלה נתניהו בחודש שעבר ובתחילת השבוע עם שר החינוך יואב קיש, הבהירו להם סופית שפרנסס איננו שותף לתפיסת העולם שלהם.  

המראיין שמצא את הדרך אל לבם של היזמים הגדולים בעולם - ועושה מזה מיליונים
זוהר לבקוביץ': "אחרי הפרסומים על סגירת החברה, נפתחו שערי הגיהנום" 
"במקום חדרים מפוארים, השקענו בדיגיטל": מייסדת רשת המלונות הכי מפתיעה בישראל

בימים האחרונים ערך פרנסס מעין סבב ניצחון אישי קטן, כאשר שיתף בגאווה תמונות מביקור המנהלים הבכירים ב-OpenAI, חברת הבינה המלאכותית המדוברת שמאחורי מנוע הדיבור ChatGPT, שהמנכ"ל שלה, סם אלטמן, הגיע לארץ לביקור בזק. פרנסס התברר כמי שאירח את משלחת הבכירים - שכללה שמות בולטים כמו איליה סוצקבר, אחד ממייסדי OpenAI, ישראלי לשעבר שעקר לקנדה; אנה מקאניו, סגנית נשיא למדיניות ציבורית; בראד לייטקאפ, סמנכ"ל התפעול; יניב מרקובסקי, ראש צוות בתחום הבינה המלאכותית וביאנקה מרטין, ראש הצוות הטכני.

הוא גם דאג לנצל את ההזדמנות ולהפגיש את המשלחת הבכירה עם חברות הפורטפוליו שלו ועם מנכ"לים ומשקיעים אליהם הוא קרוב: שליו חוליו, ממייסדי NSO, כיום מנכ"ל וממייסדי דרים, חברת הסייבר הישראלית בה מושקע פרנסס; אלכס בואזיז, מייסד חברת ניהול התשלומים דיל (המתחרה בפאפאיה גלובל, א"ג); עמית בן דב, מנכ"ל גונג; אריק שטילמן, מנכ"ל ראפיד; חן עמית, מנכ"ל טיפלתי; ובכיר באנבידיה ישראל בשם נתי אמסטרדם.  

 

המשלחת החלה את היום במשרדי מאסטרסקול, חברת פורטפוליו של פרנסס שמספקת מערכת לניהול קורסים אונליין עבור אוניברסיטאות וחברות הייטק ובתקופת בועת הקורונה ניהלה קורסי הכשרה להייטק לאלפי סטודנטים שחלמו על אקזיט. המשלחת אירחה את שר החינוך יואב קיש במשרדי הסטארט-אפ, ומשם המשיכה לאירוע קוקטייל במשרדי דרים של חוליו בשרונה, לא הרחק משם וסיימה אותו בארוחה במסעדת קלארו. פרנסס מסרב לספר כיצד נוצר הקשר עם החברה ומדוע דווקא הוא נבחר לארח אותה. "מאז 2006 אני מתגורר בארה"ב, חי בקליפורניה ועובד בעמק הסיליקון - יש לי מניפה של קשרים שמאפשרת לי להגיע בתוך זמן קצר לאנשים שאני צריך להגיע אליהם".  

"אי-אפשר לחגוג על העבר ולספר לעצמינו מור"קים"

את תוכן המפגשים עם צמרת החברה המסקרנת בעולם פרנסס איננו חושף, אך מגלה כי אחת ממטרותיו במפגשים עם פוליטיקאים ואנשי התעשייה היא הצגה של תוכנית לקידום בינה מלאכותית בישראל עליה הוא שוקד.

"ישראל חיה על הסיפור של ה'סטארט-אפ ניישן', אבל אנחנו לא יכולים לחיות עליו לעד, אלא להתקדם לעידן הבינה המלאכותית", הוא אומר בראיון לגלובס. "אי-אפשר לחגוג על העבר ולספר לעצמינו מור"קים. ראשית, אנחנו חייבים להביא כמה שיותר מהבכירים בתחום הזה לישראל ולקיים כמה שיותר פגישות: החל מאילון מאסק, דרך מנכ"ל אנבידיה ועד סם אלטמן; אנחנו חייבים לפתור את סוגיית המימון - בגלל המשבר העולמי בהשקעות בהייטק נסיים את השנה עם 5 מיליארד דולר סך-הכול בהשקעות בסטארט-אפים ישראלים. זהו סכום שיעמיד אותנו בחסר אל מול זרם השקעות שכבר התרגלנו אליו בעבר - ובחסך של 10 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות רק כדי לשמר את המומנטום. לכן, את הוואקום שנוצר כתוצאה מהשקעות מבחוץ, חייבים למלא מבפנים".  

הממשלה תסייע?  
"כולם חייבים להיכנס מתחת לאלונקה: המוסדיים צריכים להשקיע ולהעלות את ההקצאה שלהם לנכסי הון סיכון - הרבה מעבר לרמת ה-0.8% כפי שקורה היום. שותפי קרנות ההון סיכון - כמוני - צריכים להבין שהם במצב חירום לאומי ולוותר על דמי ניהול עבור קרן שמגויסת בבציר השחון".  

אין אח ורע בהיסטוריה לכך למנהלים בקרן הון סיכון שמוותרים על דמי ניהול שלהם.
"אבל גם לא היה אח ורע למצב שאליו הגענו. אנחנו במצב חירום לאומי, מגיע הרבה פחות כסף לישראל ויש מהפיכה בבינה המלאכותית. מקור היובש בהשקעות לא קשור לרפורמה המשפטית אלא למצב הכלכלי העולמי. אבל מה שמאפיין אותנו כישראלים, הנכס שתמיד היה לנו הוא היכולת להיכנס יחד תחת האלונקה ולעבוד יחד. גם הממשלה צריכה לספק ערבויות, שלאו דווקא תובעות כסף מתוך תקציב המדינה. יש לממשלות דרכים לסייע לשוק לזוז יותר מהר גם בלי להפסיד כסף. חייבים לדאוג גם לחינוך ולהכשיר כאן 100 אלף מהנדסי בינה מלאכותית בתוך זמן קצר. בישראל מוזרמים לשוק 30-40 אלף מהנדסים מדי שנה דרך הצבא, האונברסיטאות וההכשרות - כך שיש לך פער גדול כדי להגיע למטרה הזו".  

כיצד תכשיר 100 אלף מהנדסי בינה מלאכותית כאשר הממשלה פוטרת את הצעירים החרדים מלימוד אנגלית ומתמטיקה - שבלעדיהם לא יוכלו לעבוד בתחום?  
"אנחנו צריכים למצוא דרכים יעילות לחשוב על חינוך בקנה מידה גדול ולאתר דרכים מהירות כדי להכשיר מהנדסי תוכנה, מהנדסי בינה מלאכותית - והם צריכים להגיע מהשכבות החלשות ביותר בחברה - חרדים וערבים ישראלים. יש בישראל 1.2 מיליון חרדים והאוכלוסייה הזו צומחת ב-4.4% בשנה, כלומר הקבוצה הזו מכפילה את גודלה בכל 16.3 שנים. בתוך 15 שנים החרדים, הדתיים והערבים יהיו רוב במדינה - כך שההפגנות הן במקומן, אבל התפקיד שלנו הוא להושיט יד לאוכלוסייה דרך החינוך. פלטפורמות כמו זו של מאסטרסקול יכולות להכשיר אותך, למשל, להיות מורה לאנגלית בתוך שנה. יש כאן את המוחות הטובים ביותר בתחום: איליה סוצקבר שכתב את המודל הבסיסי של OpenAI, או נועם שזיר, אחד המדענים החשובים בעולם שניסחו את האני מאמין של התחום - אז אל תגידו לי שאי-אפשר לפתור את הבעיות כאן. היכנסו כולכם מתחת לאלונקה ותתחילו לסחוב - במקום לירות בנגמ"ש, בואו ונהפוך את ישראל לאומת הבינה המלאכותית, במקום לאומה נחשלת שבה האזרחים יורים בנגמ"ש".  

אתה בשר מבשרו של ענף ההייטק הישראלי, אתה בוודאי מבין את החשש של המוחים מפני החקיקה המשפטית. הרי גם המשקיעים הזרים מביעים חשש כבד מפניה. הם יודעים שהיא עלולה לסכן את היכולת שלהם לשמור על הקניין הרוחני בישראל ולהקטין את הסיכוי לזכות למשפט הוגן בכל סוג של בוררות
"ההפגנות חשובות, אפילו נכחתי בחלקן. אבל אני מסתכל על שנת 2030 - אנחנו חייבים להפעיל את תשומת הלב לדברים אחרים, יש מצב חירום לאומי ומי שלא מבין מפספס לגמרי לאן העתיד הולך. התפקיד שלי להיות עתידן, אני משקיע בעתיד. אנחנו הולכים לכיוון שאם לא נערך אליו כאומה נפספס. שני הצדדים של המפה צריכים לרדת מהעץ. להתגמש".  

אתה תומך בחקיקה המשפטית?  
"אני לא תומך בחלקים רבים של הרפורמה, אבל באותה מידה אני גם לא תומך במה שנעשה כאן, בכך שאנחנו מרשים לעצמנו לרוץ ולהפגין מול משרדים של חברה אחרת כי יש לנו עמדה אחרת, או לטנף על משקיעים אחרים ברמה של הוצאת דיבה שבכל מקום אחר היתה יכולה להיות מושא לתביעות בנושא. איבדנו כל פרופורציה - אנשים בעילום שם יכולים להוציא דיבתו של אחר בטוויטר. אנחנו חייבים לחזור למה שהוביל להצלחה שלנו בעבר: לכידות, איחוד ולעצור את הטירוף. אנחנו צריכים להתמקד בתוכנית שלנו להפוך לאומה של בינה מלאכותית ולהביא לכאן את כל המנכ"לים, החברות ויצרני השבבים החשובים בתחום".  

"אנחנו צריכים להפוך לאומת הבינה המלאכותית"

כאשר פרנסס מדבר על הפגנות מול חברות הייטק - הוא מתכוון למחאה שנערכה מוקדם יותר השבוע מול משרדי מאסטרסקול בבניין רובינשטיין בתל אביב, חברת הפורטפוליו שלו, בזמן המפגש שערך בין שר החינוך יואב קיש לבין בכירי OpenAI. מובילי ארגון "מחאת עובדי ההייטק", שמו לב לכך שקיש נכנס לבניין עם צוות האבטחה שלו והזעיקו את חבריהם. תוך דקות התאספו עשרות הייטקיסטים אל מול דלתות המשרד כשהם קוראים קריאות מחאה, ועם יציאתו של קיש, הבריחו אותו ואת צוות האבטחה שלו לחדר מדרגות צדדי. "הם ניסו לפרוץ את הדלתות בכוח", אומר פרנסס. "זה עורר קצת עצבנות ומשם התקדמנו במהירות הלאה בשיחות החשובות. שאלנו כיצד נוכל להשתמש בפלטפורמות הבינה המלאכותית, כמו זו של OpenAI או כל מודל שפה אחר, כדי להפוך את מערכת החינוך ליעילה יותר, להכשיר כמה שיותר אנשים שקשה להגיע אליהם, לגעת ביותר אוכלוסיות חלשות באופן דיגיטלי, להכשיר במהירות כמה שיותר מורים ולבחון טוב יותר את התלמידים".  

מתוך הביקור של משלחת OpenAI בישראל / צילום: אריאל זנדברג

סם אלטמן סירב לפגוש את נתניהו, אחרי שפגש את נשיא צרפת מקרון, ראש ממשלת בריטניה סונאק וראש ממשלת פולין מורבייצקי. הפגישה הרשמית היחידה עם ממשלת ישראל נעשתה בין דרג סגני נשיא בחברה לבין שר החינוך. כאזרח ישראלי, אתה לא מרגיש השפלה?  
"קשה לי להתבטא כלפי ההחלטות של סם אלטמן ואני באמת לא יודע איך זה נסגר בסוף, אבל האנשים של OpenAI שביקרו כאן לא היו בדרג זוטר - ביקר כאן אחד המייסדים, והאיש שכתב את קוד התוכנה של החברה (הישראלי לשעבר איליה סוצקבר, א"ג). היה להם יום אחד בלבד בישראל ואם הייתה פנייה ממשרדי ממשלה נוספים אין לי ספק שהיו עוד מפגשים כאלה".  

הבאת את אחד היזמים שלך, אילן טוויג מטריפאקשנס (Tripactions), לפגוש את נתניהו במצודת זאב לאחרונה. על מה דיברתם?  
"זה לא יהיה הגון לחשוף את תוכן השיחה, אבל אנחנו רואים את ראש הממשלה מדבר על חשיבות ההיערכות הישראלית למהפכת הבינה המלאכותית, כפי שראינו את השיחה שלו עם אילון מאסק. אני שמח לקחת חלק בתהליך החשיבה הזה, המטרה הרי מקדשת את האמצעים - זוהי הממשלה המכהנת ואנחנו צריכים לעזור לה כדי שנהפוך להיות אומת הבינה המלאכותית כפי שהיינו אומת הסטארט-אפ". 

אבל הפוליטיקאים לא רואים לטווח כל-כך ארוך. אכפת להם מההישרדות היומיומית, אין להם יכולת לתכנן מדיניות ל- 2030.  
"אני מאמין באמת ובתמים שגם פוליטיקאים מגיעים לעבודה כל יום בבוקר כדי לעשות טוב. הם רוצים לחזור הביתה ולספר לילדים שלהם מה עשו בעבודה ולא משנה מהי הנטייה הפוליטית. אם הם יכולים להגיד: עשיתי הסכם שלום, הבאתי את סעודיה לחתום על הסכם, הצלחתי להביא לפתיחת מרכז פיתוח של חברה גדולה כזו או אחרת - אז למה לא? הם הרי לא נהנים ממה שקורה כרגע וחשוב להם העתיד שבו כולם יוכלו לרדת מהעץ המאוד גבוה שכולנו טיפסנו עליו".  

אתה לא תמים מדי? נתניהו הרי מתקשה לפגוש אנשי הייטק בכירים בגלל המחאה. באת לו בזמן הנכון - גוזרים עליך קופון.  
"אני לא פוליטיקאי. אולי אני נאיבי, ואולי דווקא אני וחברות הפורטפוליו שלי מגיעים מחוץ לבעיה ומנסים לכוון את המצפן הפוליטי והמוסדי לכיוון שאליו אנחנו חושבים שכולם צריכים לצעוד?".  

המפגשים עם הפוליטיקאים והיציאה נגד דמויות בולטות במחאת ההייטק הזיקה למותג הזה שנקרא "דובי פרנסס" - שהוא גם משקיע שחשוב לו שמו הטוב כאשר הוא מגייס כסף ממוסדיים ישראלים. אתה לא מרגיש שאתה משלם מחיר אישי על כך?  
"אין אף אדם שניסה לקדם יוזמה - שלא שילם עליה מחיר כבד. לעולם לא תוכל לקדם קונצנזוס, לאחד צדדים שונים סביב מטרה משותפת ולשים אותם על פסים של שפיות בלי לשלם מחיר אישי. אני מקווה שבעוד כמה שנים נוכל לערוך שוב שיחה כזו ולהגיד שזה היה שווה את זה. אני רוצה לאחד את החברה שלנו בכל נימי נפשי - ומעולם לא הלכתי נגד המפגינים, לא אמרתי שההפגנות אינן ראויות, לא אמרתי שהרפורמה במתכונתה המלאה היא דבר טוב - כל מה שביקשתי הוא לא לעודד השתמטות ממילואים, להסיט כספים או לעודד ריצה אל הבנק. בעולם תקין כל אדם היה מסכים איתי על כך שאנחנו צריכים להתנהל באחריות, לא להיגרר לאמירות מפלגות ולהביע נגדן עמדה".  

עוד כתבות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

דיווח: מגעים לשיחה בין ביידן לנתניהו - ככל הנראה עוד היום

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים