גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יזמי ההייטק שהקימו קרן הון סיכון חירום לסטארט-אפים צעירים

היזמים הוותיקים גייסו שורה של מתנדבים מבכירי הענף לטובת מיזמים שנפגעו מהמלחמה, כאשר כ-75% מהמשקיעים הם מחו"ל ● עד כה פנו לקרן - שאינה גובה דמי ניהול - מעל 600 חברות

מייסדי Iron Nation: אילן טבת, גיל פרידלנדר, ג'ייסון וולף, אירה פרידמן וחן לינצ'בסקי / צילום: יואב לביא
מייסדי Iron Nation: אילן טבת, גיל פרידלנדר, ג'ייסון וולף, אירה פרידמן וחן לינצ'בסקי / צילום: יואב לביא

 

האם סטארט-אפים צעירים ומבטיחים יצליחו להתקיים ולצמוח במהלך המלחמה, וגם אחריה? כדי לנסות ולהבטיח שהתשובה תהיה חיובית עבור כמה שיותר מהם הקימו היזמים הוותיקים חן לינצ'בסקי, ג'ייסון וולף וגיל פרידלנדר את Iron Nation - קרן חירום להשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. 

ישראל מתגייסת | יהודים, מוסלמים ושגרירים באירוע תמיכה בענף הזית הישראלי
ישראל מתגייסת | מציינים חודשיים לפרוץ המלחמה: אלפים יצאו להתנדב ברחבי הארץ
ישראל מתגייסת | המתנדבים שמתקינים מצלמות רכב אזרחיות על טנקים
ישראל מתגייסת | דואגים ליום שאחרי: המיזם שמקדם עסקים קטנים בעוטף

היוזמה נתמכת על ידי נבחרת יוצאת דופן של מתנדבים מבכירי עולם ההון סיכון, ובהם חמי פרס מקרן פיטנגו, צ'רלי פדרמן מקרן SilverTech, דני כהן מקרן ויולה, משה ליכטמן מקרן IGP, אהרון אפלבאום מקרן MizMaa וכלנית ולפר מקרן Elah, שהצטרפו לוועדת ההשקעות של הקרן.

"יזמים וצוותי ניהול רבים של סטארט-אפים גויסו מתחילת המלחמה. מצד שני, יש חברות מעולות שהיו באמצע סבבי גיוס שהוקפאו. המצב הזה פוגע בעיקר בחברות צעירות שאין להן אופק הישרדותי ארוך", מסביר פרידלנדר.

"בנוסף, חברות רבות חיכו לאחרי החגים בשביל לסגור את סבבי הגיוס, והמלחמה תפסה את כולם עם המכנסיים למטה. רמת הסיכון של המשק הישראלי עלתה, והתפיסה של קרנות זרות שמסתכלות באופן כלכלי טהור היא או לצאת מישראל או להקפיא תהליכים ולתת לדברים להתבהר. לכן, הרעיון היה להקים קרן הון סיכון חירום, שתגייס כסף ממשקיעים ותשקיע בחברות שנפגעו באופן ישיר מהמלחמה".

לדברי פרידלנדר, בקרן מחפשים סטארט-אפים בעלי זכות קיום, וההשקעה נעשית במודל של Safe. "אנחנו משקיעים בין חצי מיליון ל-1.5 מיליון דולר, בלי לדבר על הערכת שווי. אנחנו גם לא רוצים לנצל את המצב, ולהוריד הערכת שווי. אנחנו נקבע את זה בסיבוב הבא של אותן חברות, ובתמורה נקבל 20% הנחה על הערך שלהן אז".

פרידלנדר סבור שהקרן איננה רק לטובת החברות, אלא מהווה גם הזדמנות למשקיעים. "אין הרבה קרנות הון סיכון ללא דמי ניהול, אצלנו 100% מהרווחים הולכים בחזרה למשקיעים. כמו כן, אספנו את מיטב האנשים מתעשיית ההון סיכון מהארץ ומארה"ב, והם אלו שאחראים על ביצוע בדיקות נאותות". נקודה נוספת היא שרשות החדשנות עושה מאצ'ינג לכל תרומה בקרן, כלומר כל תרומה מכפילה את עצמה.

עד כה פנו אל הקרן 625 חברות, והתוכנית היא להשקיע בכ-30 מהן - תוך שבועות בודדים יוכרזו החברות הראשונות. "אנחנו בשיחות גם עם מוסדיים ישראליים במחשבה שאולי הם יצטרפו למהלך", מציין פרידלנדר.

"זה התחיל כיוזמה לוקאלית, אבל ההייטק הישראלי מאוד גלובלי. מבחינת פילוח המשקיעים הנוכחי, 50% הם מצפון אמריקה, 25% מישראל וה-25% הנותרים מתחלקים בין אוסטרליה, דרום אמריקה ואירופה".

יוזמות אזרחיות

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בנטוב אליפסיס

החברה, שמתמחה בעיצוב וייצור תצוגות קרטון, ייצרה מיטות שטח מסוג BedBox עשויות קרטון, שמתאימות למשטחים כמו אבנים או טרשים ולתנאי גשם ובוץ. למיטות כיסוי מיוחד ששומר על בידוד ומגן עליהן.

החברה תרמה כ-1,500 מיטות, וכעת היא יוצאת בקמפיין מימון למיטות נוספות, לאור בקשות שהתקבלו עבור כ-26 אלף חיילים. עלות מיטה היא 100 שקל, מחיר עלות ללא רווח לחברה, שמגלם בתוכו גם את המע"מ ו הוצאות ההובלה.

בנטוב אליפסיס-bedbox / צילום: ארכיון פרטי

ליצירת קשר לתרומות: 074-7060206

עמותת בוגרי 8200

תוכנית עמותת בוגרי 8200 לעסקים קטנים מציעה תוכנית סיוע לעסקים קטנים, בשיתוף עם בנק הפועלים. מטרת היוזמה לסייע ל-270 עסקים הנמצאים בקשיים, בעיקר עסקי העוטף, המתמודדים עם ירידה של יותר מ-50% בפעילות העסקית.

התוכנית מספקת עזרה ראשונה בחינם לאותם עסקים, בעזרת כ-150 מנטורים בנושאים כמו אתגרים פיננסיים, שיווק ומשפט. בשלב הראשון כוללת התוכנית 7 צוותים מקצועיים בהתמחויות פיננסיות שונות, ובשלב השני 6 צוותים שמתמחים בהתאמה עסקית למצב החדש.

למידע על התוכנית: https://www.smallbiz.8200.org.il/first-aid

שיבא BEYOND

בית החולים הווירטואלי מפעיל שירות חירום לאומי לתמיכה וטיפול נפשי, במסגרתו ניתן לקבל עד 12 מפגשים למבוגרים וילדים נפגעי חרדה מכל הארץ, על ידי מטפלים מומחים מהמרכז הרפואי שיבא. הטיפולים ניתנים ללא עלות באופן מקוון או פנים מול פנים, באופן אישי, קבוצתי, זוגי או משפחתי.

לפניות: 03-5309661

Morphisec

חברת הסייבר הישראלית מורפיסק, המפתחת פתרונות לאבטחת נקודות קצה ושרתי ענן, מציעה שימוש חינמי וללא התחייבות במוצר שלה המיועד להגנה נגד כופרות ואיומים בנקודות קצה, זאת במשך כל תקופת הלחימה בישראל. המוצר קל להתקנה, עם דרישות משאבים מזעריות, ומרחיב את יכולות ההגנה של פתרונות האבטחה הקיימים בארגונים.

לפניות לחברה: https://www.morphisec.com/contact-us

BITES

הסטארט-אפ הישראלי, שמאפשר העברת תהליכי הכשרה מהירים באמצעות סט כלים המותאם לעולם החדש ולבני דור ה-Z, מציע את שירותיו ללא עלות לטובת החקלאים. טל נגלר אלמוג, ממייסדות החברה, פנתה לראשי מערך החקלאות של "אחים לנשק" ו"השומר החדש", והעמידה לרשותם את הכלים הטכנולוגים של בייטס.

באמצעות טכנולוגית החברה ניתן ליצור סרטוני הדרכה צרים וממוקדים, בשפה המתאימה לאינסטגרם ולטיקטוק. הסרטונים מיוצרים במהירות, וניתן להפיצם בו זמנית לקבוצה ייעודית רחבה של אנשים, ובמקרה זה למאות מתנדבים שהחקלאים צריכים להכשיר בן לילה לקטיף מלפפונים, פלפלים או עגבניות, או לעבודת קיטום והדלייה.

מלבד החיסכון בצורך בהסבר אישי ופרטני לכל מתנדב, הכלי מסייע להתמודד עם תחלופה גבוהה שמאפיינת את מערך המתנדבים, ודורש הכשרות רבות לאותה עבודה.

לפרטים נוספים: Info@mybites.io

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: אנחנו צריכים להתכונן לתרחיש עלטה מקומי

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

מקור בחמאס: מתקרבים להסכם, ארה"ב הסכימה לסיים את המלחמה

מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בחאן יונס שבה זוהה שיגור לעוטף ● מחבלים חוסלו בפעילות צבאית סמוך לטולכרם ● הערכה: ישראל קרובה להסכם עם חיזבאללה שיביא לסיום ההסלמה בגבול הצפוני ● דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח • החות'ים מאיימים: נפגע בכל ספינה ישראלית - גם בים התיכון • עדכונים בולטים

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור