גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לטויוטה יש גרסה היברידית משודרגת. בדקנו האם היא משתלמת

בגרסה החדשה, משפרת הקורולה קרוס כמה נקודות, כמו נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים ● במחיר התחלתי של 180 אלף שקל, מצפה לה תחרות עיקשת מול מקבילות, מרווחות ומאובזרות, תוצרת סין ● מבחן דרכים

טויוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ
טויוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ

כמחצית מכל כלי הרכב החדשים שנרשמו לתנועה בישראל בחודש שעבר היו מתוצרת סין. יותר מבכל שוק ייצוא גלובלי למעט בשוק הרוסי. אחד הסכרים הבודדים הניצבים כיום בדרכו של הצונאמי הסיני להצפה מוחלטת של השוק הישראלי הוא המותג טויוטה, שהצליח לכבוש השנה את טבלת המסירות בישראל.

בזמן שהמנכ"ל מגבש קבוצת רכישה: דן בתחתית מדד שירות התחבורה
בלי ריפוד עור וגג זכוכית. כמה תעלה בישראל הטסלה המוזלת?
נתוני מסירות הרכבים מלמדים: זה הדגם הנמכר בישראל

טויוטה היא גם אחת הבודדות בצמרת טבלת המכירות שהנתונים שלה הם "נטו". כלומר, ללא מכירות של דגמי "אפס קילומטרים".

לחלק לא מבוטל מהתנופה של טויוטה השנה אחראית קורולה קרוס ההיברידית. מאז הגעתה, היא נמצאת ברשימת חמשת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל. סוד ההצלחה שלה, מלבד כמובן השם "קורולה" הוא פניה למכנה משותף רחב. כעת מגיע אלינו מודל 2025 המחודש ויצאנו לבדוק אם הוא מציע ערך מוסף גם מעבר ל"קניה בטוחה".

עיצוב חיצוני

מבחינה חיצונית, העיצוב של מודל 2025 המחודש כמעט לא השתנה. חדי עין יבחינו בגריל בעיצוב שונה ומחורר, רכיבי תאורה מעודכנים מלפנים ומאחור, פגוש קדמי חדש, חישוקים חדשים ואולי עוד כמה פריטים קוסמטיים שהחמצנו. גם פרופיל הצד עם הפרופורציות של סטיישן גבוהה נשאר כמעט ללא שינוי, ואילו עיצוב הזנב עדיין שמרני.

אפשר להוסיף לעיצוב קצת ייחוד ונוכחות באמצעות בחירה בצבע הרפתקני (במונחים של טויוטה כמובן) ושילוב גוונים כמו האדום-שחור ברכב המבחן שלנו. מי שיבחר בצבע לבן, שהוא הצבע הפופולרי ביותר של הרכב הזה בישראל, יגלה שהוא נטמע בין כלי הרכב על הכביש כמו מנגל בפארק ביום העצמאות.

פנים הרכב

הכניסה לתא הנוסעים מתבצעת מבעד לסף בגובה נוח יחסית לבני כל הגילאים. המושבים הקדמיים מספקים תמיכה טובה ומרחב ראש מכובד. הראות לכל הכיוונים טובה, כולל לאחור. תנוחת הישיבה גבוהה מזו של כלי רכב פרטיים, אבל רק במעט.

המושב האחורי מתאים ברוחב לשני מבוגרים פלוס ילד או כיסא תינוק ביניהם, ומציע מרחב סביר לרגליים. אבל עם בסיס גלגלים באורך 2.64 מ' בלבד, יש בפלח המחיר הזה אופציות הרבה יותר מרווחות עבור נוסעים ארוכי רגליים.

עיצוב הפנים שמרני. מילת המפתח היא "תכליתיות", ולמרות שאפשר למצוא כמה משטחים רכים בסביבת הנהג, החומר הדומיננטי הוא פלסטיק נוקשה, שתוכנן לשרוד שנים רבות. רמת הגימור גבוהה מאוד, ובזכות בידוד רעשים משודרג מודל 2025 גם שקט משמעותית מהמודל היוצא, במיוחד תחת עומס של האצה ובעת שיוט במהירויות צפונה ל-130 קמ"ש.

האבזור התקני שודרג, אבל עדיין לא מיישר קו עם הסטנדרט הסיני בפלח המחיר הזה. יש מושבים קדמיים חשמליים, אך הכוונון של מושב הנוסע חלקי, גג חשמלי נפתח לא מוצע גם כאופציה, חיישני חניה מקוריים מגיעים רק בגרסאות הבכירות וריפוד משולב עור יש רק בגרסה היקרה ביותר. כך גם דלת אחורית חשמלית. אפשר להתנחם בחבילת בטיחות אקטיבית מקיפה, שכוללת כמעט את רוב המערכות הקיימות.

מולטימדיה ומצלמות

מערך הפיקוד עבר מודרניזציה מקיפה כבר בדור היוצא, והוא כולל לוח מחוונים דיגיטלי, גדול ונאה ומערכת מולטימדיה בגודל סביר, 10.5 אינץ', בשתי דרגות הגימור העליונות. נהגי גרסת הציים הבסיסית יצטרכו להסתפק במסך מולטימדיה בגודל של 7 אינץ' בלבד. המסך המרכזי אינו דקיק או אלגנטי אבל הוא חד, מציג תפריטים גדולים וברורים ומגיב בזריזות.

הנדסת האנוש ידידותית גם עבור מי שלא גדל בעידן הדיגיטלי. מוט ההילוכים אכן מעוצב כ"מוט" קלאסי שממוקם במרכז הקונסול המרכזי. ההגה עגול, וגם זה לא עניין של מה בכך בימינו. בסביבת הנהג יש כמות נדיבה של מתגים פיזיים שמאפשרים שליטה על מערכות חיוניות, ללא תפריטי מגע בעת הנהיגה. גם מערכת הפיקוד הקולי עבר שדרוג משמעותי וכמעט אינה מחמיצה פקודות.

תא מטען

הדלת האחורית רחבה ומאפשרת טעינה נוחה, אם כי התא עצמו מסתפק בנפח של 436 ליטר. מי שירצה להוביל מטען חריג, יצטרך לקפל את אחד המושבים האחוריים.

מנוע וצריכת דלק

ההנעה ההיברידית המוכרת והמוכחת של טויוטה ממשיכה במודל 2025 כמעט ללא שינוי. היא משלבת מנוע 1.8 ליטר נקי עם מנוע חשמלי וסוללה קטנה, שמשודכים לתיבת הילוכים רציפה. הספק של 140 כ"ס אינו מרגש בימינו וגם לא תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-10 שניות.

סובייקטיבית, המכונית מרגישה יותר זריזה ממה שמלמדים הנתונים היבשים. תגובת הדוושה חדה, תאוצות הביניים מרגישות נמרצות והתיבה הרציפה, שעברה כיול מחדש, משתפת פעולה ללא תלונות כשהיא נדרשת למאמץ. רק תחת עומס של האצה בעלייה או יציאה לעקיפה מהירה, מרים המנוע את קולו בצליל מחוספס.

התחושה של נסיעה "החשמלית" די מוגבלת, במיוחד בהשוואה לדגמי הפלאג-אין הסינים עם הסוללות המאסיבית. מנגד, השיוט במהירויות גבוהות נטול מאמץ וצריכת הדלק מרשימה. גם בלי נהיגה חסכונית-במודע, אפשר להגיע לסביבות 18 ק"מ לליטר.

על הכביש

ההפתעה המרכזית שטומנת הקרוס המחודשת היא דווקא בתחום שרוב הלקוחות לא מצפים לו, שהוא התנהגות הכביש. הקרוס היוצאת הרגישה די מנותקת, אבל נראה שאת השלדה של מודל 2025 כייל מישהו שאוהב לנהוג ולא רק "לנסוע". ההיגוי מאוזן וחד ומשדר מידע מדויק, תנודות הגוף בפניות הדוקות מרוסנות תודות למרכז כובד נמוך יחסית ומי שאוהב להשתעשע על כבישים מפותלים יגלה, שהמכונית הזו תחלץ ממנו לא מעט חיוכים. תורמת לכך הרבה העובדה שהמשקל העצמי של הקרוס הוא כ-1,380 ק"ג בלבד, מאות קילוגרמים פחות מהמכוניות החשמליות, שבהן נסענו לאחרונה.

גם נוחות הנסיעה, שהייתה "באג" מרכזי בקרוס היוצאת, עברה שיפור ועידון. אמנם אפשר למצוא נוחות ממנה בשוק, כמו בת-הדודה מבית סובארו למשל, אבל היא סופגת כעת מהמורות עירוניות ישראליות בצורה בוגרת מבלי לדלג ולנתר כעז הרים.

מחיר

מי שמקשר עדיין את השם "קורולה" עם משפחתיות במחירים עממיים יצטרך להתאים ציפיות. מחיר גרסת הבסיס של הקרוס 2025 מתחיל כיום ב-180 אלף שקל ומגיע עד 193 אלף שקל. במחיר הזה מקבלים מכונית סולידית עם ממדים "משפחתיים", הנעה חסכונית ומוכחת ובעיקר אמינות ושמירת ערך.

אבל מול חלק מהמתחרות בפלח המחיר שלה יש לה עדיין נחיתות באבזור, בממדים, בטכנולוגיה ובביצועים. אמנם הסלוגן של קרוס קובע שהיא "תוכננה להתמודד עם כל ההפתעות שהחיים מציעים", אבל לא בטוח שזה יעזור לה לאורך זמן מול ההפתעות שמתככנים לה הסינים. בשורה התחתונה, זו בחירה טובה עבור מי שמחפש אמינות, שמירת ערך וחיסכון בדלק. החיסרון הוא במחיר, שגבוה בהשוואה למתחרות. 10 שניות

חלק מהמתחרות

יונדאי קונה הייבריד

במחיר של 177 עד 194 אלף שקל, זוהי המתחרה העיקרית של הקרוס בישראל. תא הנוסעים איכותי ומאובזר בגרסאות היקרות, ונוחות הנסיעה טובה. ההנעה ההבירידית מייצרת 140 כ"ס.

יונדאי קונה הייבריד / צילום: יח''צ

MG HS הייבריד

187 אלף שקל עולה הגרסה ההיברידית והמאובזרת. זהו רכב גדול ומרווח עם בסיס גלגלים ארוך ותא מטען של 507 ליטר. מערכת ההנעה מפיקה בהספק משולב 224 כ"ס.

MG HS הייבריד / צילום: יח''צ

עוד כתבות

ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית? / צילום: דוברות הרשות השופטת

ועדת חקירה ממלכתית או ממשלתית? ההבדל גדול יותר מיצחק עמית

בקואליציה מקדמים יוזמות לוועדות חקירה מיוחדות לאירועי 7 באוקטובר ● אבל ספר החוקים מעניק מעמד מיוחד לוועדת חקירה ממלכתית ● מאיזו "בעיה" מבקשת הממשלה להימנע, ומה האפשרויות האחרות שקיימות בפניה?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

מצפים להורדת ריבית נוספת: המדדים בוול סטריט ננעלו בשיא כל הזמנים

מדד המחירים לצרכן בארה״ב לחודש ספטמבר נמוך מהתחזיות ועומד על קצב שנתי של 3% ● גברו ההערכות כי הפד יוריד את הריבית ב‑0.25 נקודת אחוז לרמה של 4% ברף העליון ● מניית אינטל התרוממה לאחר פירסום הדוחות הרבעוניים ● בורסות אסיה ננעלו בעליות לקראת פגישת טראמפ-שי בשבוע הבא

דמויות ה־''סטורם טרופרס'' בפרימיירת סרט בסדרת מלחמת הכוכבים. מעריצים יוכלו לייצר תכני פרנצ'ייז / צילום: Shutterstock

הדמויות האהובות של הוליווד חוזרות לתחייה באמצעות AI

דיסני מתנגדת לסרט ההמשך של מלחמת הכוכבים, אך כלים חדשים מבוססי בינה מלאכותית יאפשרו למעריצים להשתלט על סיפורי הקאנון

פרופ' יואל מוקיר / צילום: ap, Nam Huh

הזוכה הטרי בפרס נובל לכלכלה לא רוצה שתדאגו מחזונות דיסטופיים

פרופ' יואל מוקיר, שגדל והתחנך בישראל, הופתע כשהתקשרו לבשר לו שזכה בפרס נובל לכלכלה ● אבל מחקריו, שמציבים אמונה בקדמה ובטכנולוגיה כתנאי לשגשוג כלכלי של חברות, רלוונטיים היום במיוחד ● בראיון מיוחד לגלובס, הוא מסביר למה הוא לא קונה את הסיפורים הדיסטופיים על בינה מלאכותית, מה החברה החרדית יכולה ללמוד מיפן על שילוב בין מסורת לקדמה, ומגלה מה מאיים על הצמיחה בעתיד

מסוף הרכב בנמל ג'בל עלי בדובאי / צילום: יח''צ

האם בקרוב יגיעו לישראל רכבים מדובאי ואיזה סגמנטים יושפעו?

משרד התחבורה בוחן מתן אישורי יבוא לרכב בתקינה של מדינות המפרץ, סין והודו – מהלך שעשוי להוזיל מחירים ולפתוח שווקים חדשים אך גם לעורר ביקורת בינלאומית ● דיפאל משיקה קרוס־אובר חשמלי חדש במחיר תחרותי ● ניסאן מתכוננת לקאמבק בישראל ב־2026 ● וגם: ועדת הכספים דורשת מתווה להצלת נמל אילת ● השבוע בענף הרכב

''המשחק מעוות את הערכים של הילדים''. רובלוקס / צילום: Shutterstock

זה נראה כמו משחק תמים, אז למה הורים רבים חושבים שזו מלכודת?

עם שווי של כ־90 מיליארד דולר ויותר מ־100 מיליון משתמשים ביום, רובלוקס היא הרבה מעבר לעוד משחק וידאו ● מאחורי ההצלחה מסתתרת מציאות מטרידה: תכנים אלימים ומיניים שעולים באין מפריע, התמכרות, לחץ חברתי וקריסת גבולות בין דמיון למציאות ● כך סוד ההצלחה של רובלוקס הפך לסכנה הגדולה של הפלטפורמה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; הנשיא טראמפ ייפגש עם נשיא סין בשבוע הבא

הנאסד"ק קפץ בכ-0.9% ● מניות המחשוב הקוונטי זינקו בעקבות דיווח בוול סטריט ג'ורנל כי ממשל טראמפ במגעים לרכוש החזקות בחברות בתחום ● סופר מיקרו קומפיוטר נפלה במעל 7%, לאחר שהורידה תחזיות לרבעון הראשון של 2026 ● מחירי הנפט זינקו במעל 5%, בעקבות הסנקציות של טרמאפ על רוסיה ● בנק אוף אמריקה: מדד S&P 500 קרוב לשיא – רוב הסימנים על "שוק דובי" כבר מהבהבים

קייב, אוקראינה / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson

בלגיה מנעה ברגע האחרון הקמת קרן סיוע לאוקראינה בשווי 140 מיליארד אירו

לאחר שלוש שנים של היסוסים, האיחוד האירופי צפוי להפוך את מאות מיליארדי הדולרים המוקפאים של מוסקבה לערבות להלוואה ענקית לקייב ● הטריגר: ניסיון לחזק את אוקראינה אל מול שינוי העמדות של ארה"ב ● מהם החששות ממהלך כזה, ואילו תנאים הציבה בלגיה

ויקראם סוד / צילום: פרטי

ראש ה"CIA" לשעבר של הודו: "הודו וארה"ב בילו 25 שנה בניסיון לבנות אמון מחדש. כל זה נעלם"

ויקראם סוד, שהיה מהאנשים החזקים בהודו והוביל את גוף איסוף המודיעין, מביט בדאגה בארה"ב של טראמפ דוחפת את הודו לזרועותיה של סין ● לנשיא המכהן, שלקח קרדיט על עצירת המלחמה מול פקיסטן, הוא אומר: "זה מה שהוא אוהב לטעון, אבל לא היה לו ממש קשר לאירוע"

מי מכונה אילון מאסק 2.0?

מה היה "שוד חדר האוצר הירוק", היכן אפשר למצוא סליל אלפא, ובאיזו עיר בארץ מצטלבים הרחובות שמעון פרס, הנרי קיסינג'ר ואלי ויזל? ● הטריוויה השבועית

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: ap, Aurelien Morissard

שוק ה־AI רותח: סם אלטמן מכוון לבטן הרכה של גוגל. איך היא מגיבה?

OpenAI הציגה את הדפדפן אטלס, שלוקח את הפיצ'רים המוכרים של עולם הדפדפנים ומחבר אליהם יכולות בינה מלאכותית ● החידוש הגדול בו: סוכן אישי המבצע פעולות עצמאית ● ענקית החיפוש לא נותרה חייבת ועומדת על פי דיווחים לחתום על עסקה עם אנתרופיק המתחרה

פיצ'רים שונים של הדפדפן אטלס / צילום: צילום מסך

זה מה שחשבנו על דפדפן ה־AI שהושק השבוע

חברת OpenAI השיקה השבוע את הדפדפן אטלס, שמבוסס על בינה מלאכותית ומטמיע את ChatGPT כמעט בכל פעולה ● כרגע הוא קיים רק במחשבי אפל, אבל אפשר כבר לדבר על תחרות לכרום

הריסה של בניין במסגרת פרויקט פינוי־בינוי / צילום: גל פליבה

מלכודת היטל ההשבחה לבעלי דירות במיזמי פינוי בינוי: מתי אסור למכור את הדירה

מכירת דירה לאחר שכבר אושרה תב"ע משביחה ולפני שקוימו התנאים המתלים בהסכם פינוי בינוי עלולה לחשוף את המוכרים לתשלום היטל השבחה גבוה

מטוס של אמריקן איירליינס / צילום: יוסי אלוני

חברת התעופה האמריקאית שחוזרת לישראל לראשונה מאז פרוץ המלחמה

תאריך היעד להפעלת הטיסות הוא מרץ 2026, ובכך היא מצטרפת לדלתא ויונייטד איירליינס שכבר חידשו את פעילותן ● בתקשורת האמריקאית אף מדווחים כי החברה החלה לגייס דיילים דוברי עברית

בנייה בפלורידה. ל־37% מהצעירים יש תיק השקעות / צילום: Shutterstock

למה הצעירים בארה"ב מעדיפים לשכור במקום לקנות דירה

הוויכוח על השאלה אם לקנות או לשכור מקבל משמעות חדשה עבור דור ה-Z, בזכות עליות חדות בשוק המניות ואפשרויות השקעה מגוונות יותר

עולם האלצהיימר / צילום: Shutterstock

החולה הכי צעיר באלצהיימר מגלה מה עושות לו התרופות החדשות

עולם האלצהיימר חווה שתי מהפכות בשנים האחרונות, שסימנו פריצות דרך גם באבחון וגם בטיפול ● אלא שלתרופות יש תופעות לוואי, אורח החיים לצדן אינטנסיבי מאוד והן אינן בסל ● פגשנו חמישה מטופלים לשיחה פתוחה כדי להבין איך נראית המציאות שמאחורי הכותרות

אופל פרונטרה 2025 / צילום: יח''צ

הרכב הזה זריז, חסכוני ובמחיר אטרקטיבי. יש לו רק בעיה אחת

הקרוס־אובר הקומפקטי של אופל מציע יכולת שינוע של שלושה־ארבעה מבוגרים ושני ילדים במחיר הנמוך ביותר בפלח. הרכב זריז וחסכוני אבל מכתיב פשרות בתחום האחסון ● מבחן דרכים

''אסונות קטנים''. חזיתות רבות / צילום: באדיבות נטפליקס

"אסונות קטנים": על שיפוטיות ומודל אמהות בלתי אפשרי

"אסונות קטנים" סדרה הדשה שעלתה ביס מפרקת את המודל של האמא המושלמת ועוסקת בבריאות הנפשית של אמהות אחרי לידה ● גיבורת הסדרה ג'ס אמא טריה שסובלת מ-OCD וחרדות ולא מצליחה לתווך את מצבה לסביבתה שמתרחקת ממנה ומבקרת אותה בחומרה

לקנות דירה או לשכור? / צילום: Shutterstock

חזרנו לשאלה הנצחית: אם כל המומחים אומרים לשכור, למה כל כך הרבה אנשים קונים דירה

לישראלים אין ספק מה עדיף, וגם הנתונים מעידים שהעם הצביע משכנתא ● כלכלנים וחוקרי נדל"ן יודעים שנכון יותר כלכלית לשכור, אבל מכירים את נפש הציבור המקומי

יעקב אטרקצ'י, בעל השליטה באאורה / צילום: תמר מצפי

למה מחירי הדירות בתל אביב ירדו השנה? התשובה של יעקב אטרקצ'י

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של חברת אאורה, מספר בראיון לגלובס מדוע הוא מתייחס לסיום המלחמה כאל הזדמנות כלכלית, קורא להורדת ריבית מיידית, מתריע מפני חזרת הפועלים הפלסטינים, ומסביר מדוע העתיד של שוק הנדל"ן נמצא בפריפריה ולא בתל אביב