תחום ניגוד העניינים של שופטים נמצא בפיקוח הדוק ביותר, בטח בהשוואה לפיקוח על ניגודי העניינים של חברי הממשלה • ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הנושא היא רק פוליטית ונועדה להחליש את מערכת המשפט
לבג"ץ יש סמכות מלאה לדון בסוגיות הנוגעות לממשלה שבדרך • שופט אינו הופך לשחקן פוליטי כאשר הוא בוחן את חוקיות הפעולה הפוליטית, בדיוק כשם ששופט אינו הופך לרופא כאשר הוא דן בתביעה לרשלנות רפואית
במגרש מצוי שחקן נוסף שהצדדים חייבים לקחת בחשבון בכל הסדר יצירתי אליו הם מנסים להגיע – בג"ץ והאפשרות שהוא יפסול סעיפים בעייתיים בהסכם הקואליציוני לכשייחתם
כך מחזקת פסיקת בג"ץ את עצמאות הכנסת ומסייעת לה להשתחרר מהשתלטות הממשלה
בג”ץ קבע כי על הח"כים לקיים דיון הוגן וראוי בבקשה לחסינות. למרות הקושי, עליהם להיזהר בלשונם • דעה
בעתירה בדבר גורלו המשפטי של נתניהו אין זה נכון שבג"ץ יוצא צו סופי כעת לפני הבחירות; אין זה נכון גם לדחות את העתירה ללא כל נימוק • דעה
השר אמיר אוחנה התעלם מעמדת היועמ"ש ועמדת נציב שירות המדינה בעניין מינוי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה • הפעלת הסמכות בדרך זו היא למעשה פעולה בלתי חוקית, ודינה להיפסל • דעה
ישראל מצויה במשבר חוקתי עמוק, ויש לנקוט פתרון יצירתי המקובל במדינות אירופה במצבים דומים – מינוי ממשלת מומחים זמנית בראשות הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט או נשיאת העליון לשעבר מרים נאור
התקדימים מלמדים כי יש בסיס לטענה שרה"מ שהוגש נגדו כתב אישום, בעבירות שיש להן זיקה לתפקידו, לא יכול להמשיך בכהונתו, וכי לא ניתן להטיל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה בעתיד • דעה