"בתחילת הקיץ לאחר חודשים ארוכים בהם העסקים היו סגורים, ורגע לפני גל נוסף של הקורונה, היה לנו, בהפועלים, ברור שאנו חייבים לצאת במהלך אמיתי שיתמוך בעסקים ויעודד את הציבור לרכוש בהם. לכן יזמנו מהלך נרחב חוצה מדיות בשם 'קונים מקומי', בו קראנו לציבור לצאת ולקנות בעסקים המקומיים, כי כאשר תומכים בעסק מקומי בעצם תומכים בעובדים, בלקוחות ובעצם - בכל המעגלים של הכלכלה הישראלית.
קראו עוד
"הפעילות באינסטגרם הייתה בשיתוף עשרות רבות של משפיענים בתמהיל מגוון - תחומים וקהלים שונים - ובעיקר בצורה שמתאימה לכל אחד מהמשפיענים:
"שחקני תיאטרון - שיתפנו פעולה עם ארגון שחם כדי לתמוך באמנים אשר נותרו ללא פרנסה בדומה לעסקים קטנים; כל שחקן יצר עם בעל עסק סרטון קצר משותף, שהסביר מדוע חשוב לקנות מקומי.
"כוכבי רשת - כל משפיען חבר לעסק שקרוב לליבו והצטרף לבעל העסק ליום עבודה שלם. התוצרים הועלו לאינסטגרם בסרטונים קצרים, כאשר המשפיען מפרסם את העסק בעמוד שלו, וקורא לאנשים לבוא ולהצטרף אליו. חשוב לי להדגיש שהמשפיענים היו אלה שבחרו את העסקים בעצמם, התמיכה שלהם הייתה אמיתית, ללא אינטרס וללא הכוונה ולכן נוצרה אותנטיות וקרידביליות של הקהל שאוהב אותם ועוקב אחריהם. כל המשפיענים שמחו להתגייס ולסייע מכל הלב, וזאת הסולידריות האמיתית ופניה היפות של החברה הישראלית.
"ספורטאים אולימפיים - בתור בנק שתומך גם בספורט האולימפי והתחרותי, ראינו כי ישנו דמיון רב בין ניהול עסק לבין ניהול חיי ספורטאי אולימפי. לכן היה חשוב לנו להציג את הקשיים והקווים המשותפים. כל ספורטאי תמך בעסק מקומי, אשר היה קרוב לליבו והציג את ההישגים שלו ושל העסק לאורך הדרך וכך יצר חשיפה מקומית".
"בשורה התחתונה, כבנק ששם את העסקים הקטנים במרכז בשנים האחרונות ותומך בהם ברגעי האמת ובצמתים המרכזיים שלהם - רצינו לסייע להם מעבר לתחום הפעילות העסקית שלנו; לרתום את היכולות והעוצמה של הבנק כמנוע צמיחה וכאחד מהגופים הגדולים במשק להניע את הפעילות העסקית שלהם באופן אורגני. זוהי ערבות הדדית ברגע אמת, שבו אנו הרגשנו חובה לסייע לעסקים הקטנים וללקוחות בימיהם הקשים שהופיעו כרעם ביום בהיר".
"מכיוון שאנו מאמינים בכך שתמהיל מגוון של סוגי מדיות שונים יכול לסייע בהעברת המסר, קראנו גם דרך הטלויזיה לציבור להמליץ על עסקים שיזכו לביקור של משפיענים, ולאחר הביקור - חלק מהסרטונים הוצגו גם על מסך הטלוויזיה של שידורי קשת 12, כחלק ממהלך נרחב עימם באותו הזמן בנושא".
מי השותפים הנוספים לקמפיין (סוכנות/איש קריאייטיב, קופי, ארט דיירקטור ועוד)?
"אנשי צוות השיווק של הבנק בהובלת אסף אזולאי, מנהל מטה שיווק, ביחד עם גלית פולק, אמיר גוטמן, איילת מייזנר, ומנהל הרשתות החברתיות של הבנק, דביר פרלמן שניהל את הקמפיין; וכן משרדי הפרסום גיתם BBDO ו-Peach עם רונן קוחלי, וסוכנות HapPpy".
למה בחרת באינסטגרם כפלטפורמה עיקרית? וכיצד נעשתה ההתאמה לייחודיות של הפלטפורמה?
"רצינו לייצר מסר בעל תודעה רחבה ואימפקט גדול שמזמין את כל הציבור להירתם למען העסקים הקטנים. אינסטרגרם היא פלטפורמה יעילה לעבודה עם משפיענים ולמינוף חשיפה שלהם - כלי ויזואלי עוצמתי שמחבר את הציבור לפנים של העסק, הלוקיישן והאנשים שמאחורי העסק ומייצר אותנטיות והשפעה מיידית.
"הבחירה באינסטגרם אפשרה לנו להנגיש תוכן מרגש בביטים קטנים, ובנוסף לייצר עושר רחב של תכנים וסיפורים על עסקים מקומיים שהתעדכנו כל הזמן לאורך חודשים של פעילות, והם אלו שיצרו אימפקט מצטבר ופרויקט רחב".
באילו כלי פרסום של אינסטגרם עשית שימוש במסגרת הקמפיין?
"הקמפיין השתמש בסטוריז ובפיד של הבנק והמשפיענים - ונמשך לאורך 3 חודשים (יוני-ספטמבר 2020), על מנת לייצר מאסה של עסקים שזוכים לביקור".
מה היו תוצאות הקמפיין?
"ראינו התלהבות של ממש אצל בעלי העסקים הקטנים מכך שמגיעים אליהם, תומכים בהם ומסייעים להם בתקופה שהם הכי זקוקים לכך. וחשוב יותר מכל - נרשמה תנועה של קהל אצל העסקים הללו וכן עלתה המודעות לחשיבות הקנייה מעסקים מקומיים".הסתר