גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ביטוח דיגיטלי

עוד כתבות

ח''כ אליהו רביבו / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בלעדי הדיל שיטלטל את ענף הבנקים והביטוח

לגלובס נודע כי חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה בדרך לקדם את שתי הרפורמות עליהן מדברים כבר זמן רב, בהסכמת משרד האוצר ובתיווכו של ח"כ אליהו רביבו • לשכת סוכני הביטוח, המחזיקה לובי חזק בכנסת, תסיר את התנגדותה לייעוץ פנסיוני שלא נעשה בתוך סניפי הבנקים, ובתמורה לא יוקדמו שינויי חקיקה שמצמצמים את פעילות הסוכנים • בנוסף - הבנקים הקטנים יקבלו אישור למכירת ביטוחים

שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדים ומנכ״לים משותפים של למונייד / צילום: דור מלכה

למונייד מבקשת להאיץ את המעבר לרווח: קרן אמריקאית תממן את עלויות רכישת הלקוח

חברת הביטוח הדיגיטלי מדווחת כי קרן אמריקאית תממן את עלויות רכישת הלקוח בעד 150 מיליון דולר בתמורה ל-16% מתזרים הפרמיות • סכום ההשקעה מיועד לסייע ללמונייד להאיץ את הצמיחה שלה, והקרן צפויה להחזיר את ההשקעה שלה לפי ההערכות תוך כשנתיים-שלוש

למונייד. הונפקה ביולי 2020 / צילום: מהפייסבוק של למונייד

הפיטורים מגיעים ללמונייד: חברת הביטוח הדיגיטלי תיפרד מעשרות עובדים

במקביל לפיטוריהם של כ-3% מעובדיה בארץ ובעולם, למונייד ממשיכה לגייס עובדים ומציינת כי היא מחויבת לסייע לעובדים שיעזבו וכן ממשיכה להיות ממוקדת ביעדים • לחברת הביטוח הדיגיטלי יש מעל 300 עובדים בישראל

הנפקת למונייד ב־NYSE / צילום: אתר החברה

47% בשלושה ימים: מה עומד מאחורי הזינוק במניית למונייד?

ברבעון הראשון של השנה עקפה חברת הביטוח הדיגיטלי את תחזיות האנליסטים והעלתה את התחזית השנתית • מציינת כי כמחצית מהתביעות מטופלות כיום באופן אוטומטי מלא באמצעות AI

מימין: ניצן צעיר הרים, אתי אלישקוב ואמיל וינשל / צילום: רמי זנרגר ואבי מועלם

מהפכה? בזמן שחברות הביטוח המסורתיות רק מתעצמות, מניות החברות הדיגיטליות צוללות

ליברה ו־ווישור אומנם מצליחות להגדיל את נתח השוק, אך מתקשות להרוויח והסבו הפסד של 60%־70% למשקיעים בהנפקותיהן • בכיר בענף הביטוח: "כשאין מודל עסקי שיודע להרוויח כסף, חברה לא יכולה להיות שווה הרבה" • וגם: המשפחה שהרוויחה מאות מיליוני שקלים ממכירת עסקיה לביטוח הדיגיטלי, וזאת שמופסדת בסכומי עתק

גם בלמונייד חווים האטה בצמיחה. הנפקת החברה ב־2020 / צילום: באדיבות NYSE

הפסדי למונייד גדלו, אך המשקיעים מעודדים מהתחזיות, והמניה מזנקת

שי וינינגר, מנכ"ל חברת הביטוח הדיגיטלית: "עם כמיליארד דולר בקופה, אנו על המסלול לרווחיות עתידית ללא צורך בגיוסי כספים נוספים"

עובדי סולוטו, 2022. כשהכול עוד נראה אחרת / צילום: באדיבבות סולוטו

המשבר בחברות הביטוח הדיגיטלי ריסק את החלום של סולוטו

המצב הכלכלי באינשורטק ובתחום שירותי הביטוח הדיגיטליים חיסל את סולוטו הישראלית • החברה, שהייתה מסמלי הסטארט-אפ הישראלי לפי עשור וסיפקה שירותי ביטוח ותמיכה למחשבים וסלולר, גילתה שהיצרניות מעדיפות לחסוך ולתת את השירותים הללו בעצמן ללקוחות • בחברה מספרים: “אנשים היו בשוק"

אסף וונד, מנכ''ל היפו היוצא / צילום: איל יצהר

לאחר ירידה של 85% בשווייה: מייסד היפו מפנה את כס המנכ"ל

חברת הביטוח הדיגיטלי שייסד אסף וונד צללה לשווי של 773 מיליון דולר - לאחר שמוזגה לספאק אשתקד לפי שווי של 5 מיליארד ד'

למונייד תציע לחקלאים ביטוח אקלים במחיר עלות / צילום: Shutterstock

למונייד תציע לחקלאים בשווקים מתעוררים ביטוח אקלים נקוב ב-stablecoin

חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית הקימה קרן ללא כוונת רווח כדי ליצור השפעה חברתית וסביבתית באמצעות טכנולוגיה • תציע לחקלאים בשווקים מתעוררים ביטוח אקלים במחיר עלות

מנכ''ל היפו, אסף וונד (במרכז) ובכירי החברה פותחים את המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: Associated Press

כשגימיק הופך לשיטה: איך הפכה היפו לסמל "הבועה שהתפוצצה"

היפו הונפקה בשנה שעברה לפי שווי של 5 מיליארד דולר והייתה הבטחה זוהרת בזכות הגאדג'טים הטכנולוגיים שהציגה למשקיעים • אלא שאז ההפסדים גדלו, הלקוחות לא מיהרו להצטרף, והתירוצים וההסברים של המנהלים שחיפשו בעיקר צמיחה מהירה לא סיפקו את המשקיעים • דעה

ניצן צעיר הרים, מנכ''ל ווישור / צילום: ערן ירדני

על רקע קשיים בענף: ווישור חתמה על הסכמי ביטוח משנה עם מיוניק רי

חברת הביטוח הדיגיטלית המתמחה בביטוחי רכב ודירה חתמה על הסכמים לשנתיים ולשלוש עם מבטחת המשנה הגרמנית • סירוב של מבטחי משנה לבטח פעילות בארץ כבר הביא לסיום שיווק פוליסות סיעוד פרטיות

ניצן צעיר הרים, מנכ''ל ווישור / צילום: ערן ירדני

דוחות ווישור: ההכנסות הרבעוניות זינקו, אך הרווח ירד ביותר מ-30%

הכנסות קבוצת הביטוח הדיגיטלית צמחו ב-26% והסתכמו ברבעון ב-30 מיליון שקל • ווישור ביטוח השיגה תשואה על ההון בשיעור של 19.2% במונחים שנתיים • החברה מציינת שהקיטון ברווח נובע מעלייה בהוצאות, בעיקר בגין ייעוץ הקשור להתרחבותה בחו"ל

באפליקציה ולפי דרישה / אילוסטרציה: Shutterstock

בלעדי באפליקציה ולפי דרישה: בקרוב הביטוח שלנו יהפוך גמיש יותר

רשות שוק ההון מקדמת רפורמה שתאפשר לחברות להציע ביטוחים לפי דרישה • כך, המבוטחים יוכלו לרכוש הרחבות בתעריף גבוה יותר רק עבור אירועים ספציפיים

אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר

"משמרת שיעור ניכר מהלקוחות": היפו פרסמה דוחות והעלתה תחזיות

חברת הביטוח הדיגיטלי היפו, שמוזגה ל-SPAC, דיווחה על הכנסות של 21.3 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של כ-64% לעומת הרבעון המקביל • המניה מתחזקת במסחר המוקדם בוול סטריט

למונייד. הונפקה ביולי 2020 / צילום: מהפייסבוק של למונייד

מה עומד מאחורי הרכישה הגדולה של למונייד ואיך היא קשורה ל"מלכת הספאק"?

רכישת מטרומייל האמריקאית, הפועלת בתחום ביטוחי הרכב, מתבצעת לאחר נפילה של כ-80% במניותיה מאז מוזגה בפברואר ל-SPAC הקשור לבטסי כהן • למונייד מציגה הפסד של כ-66 מיליון דולר ברבעון השלישי

דניאל שרייבר + שי וינינגר - למונייד lemonade / צילום: שלומי יוסף

למונייד מפרסמת דוחות לצד עסקת הענק: ההכנסות הוכפלו, גם ההפסד

חברת הביטוח הדיגיטלי הודיעה על רכישת מטרומייל הציבורית, שעוסקת בניתוח מידע בתחום ביטוחי הרכב, תמורת חצי מיליארד דולר • החברה הישראלית, שהונפקה בשנה שעברה בניו יורק, עקפה את תחזיות האנליסטים - שציפו להפסד עמוק יותר • החברה מחקה כמעט 6% במסחר המאוחר אמש

קמפיין חברת הביטוח ליברה / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי

עם רווח רבעוני של 1.3 מיליון שקל בלבד: ליברה כבר שווה 635 מיליון שקל

מניית חברת הביטוח הדיגיטלי של אתי אלישקוב טיפסה 33% מההנפקה בחודש יוני

אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר

היפו צומח, אך גם ההפסדים גדלים; המנכ"ל במכתב למשקיעים: הזדמנות משמעותית בשוק

חברת הביטוח הדיגיטלי היפו פרסמה לאחר סיום המסחר בוול סטריט את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית •  מניית החברה, שנסחרה במגמה שלילית מאז המיזוג שלה ל-SPAC, עלתה ב-5.7% במסחר המאוחר

אסף וונד, מנכ"ל היפו / צילום: איל יצהר

היפו נכנסה בצליעה לוול סטריט: רוב בעלי מניות ה-SPAC שרכש אותה העדיפו לצאת מהעסקה

חברת הביטוח הדיגיטלי מישראל השלימה את מיזוגה ל-SPAC לפי שווי של 5 מיליארד דולר, אך היקף הגיוס קוצץ ל-550 מיליון דולר • את חברת Reinvent Technology הממזגת הקימו מייסדי לינקדאין וזינגה

אתי אלישקוב / צילום: איל יצהר

המשקיעים הרימו גבה, אבל היא כבר "שווה" 300 מיליון שקל

המייסדת והבעלים של חברת הביטוח הדיגיטלית נהנתה מזינוק של כ-40% במחיר המניה בשני ימי המסחר הראשונים שלה • וגם: קווי הדמיון ללמונייד, שזינקה בשעור גבוה אף יותר לאחר ההנפקה בוול סטריט אשתקד