גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הנוסע המתמיד

עוד כתבות

מועדוני לקוחות / אילוסטרציה: Shutterstock

כרטיסי האשראי הפכו לביצת הזהב של חברות הצריכה. מי מציעה את התנאים הכי משתלמים?

לא לחינם משקיעות חברות הפועלות בתחומי המזון, האופנה והתיירות בטיפוח מועדוני לקוחות, שגולת הכותרת שלהם היא הנפקת כרטיס אשראי ממותג • פעילות הפיננסים הפכה בשנים האחרונות נדבך מרכזי ברווחי החברות הללו, ולעתים אף תורמת לשוויין יותר מהפעילות הקמעונאית עצמה

חנות מותג היוקרה YVEL / צילום: אבי רביבו

היקף היצוא של ענף התכשיטים הישראלי: כ־900 מיליון דולר

מכירות ענף יצור התכשיטים הישראלי הסתכמו ב-2022 בכ-873 מיליון דולר • וגם: חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, איתיחאד איירוויז, וחברת התעופה אל על מרחיבות את הסכם שיתוף-הפעולה ביניהן • אירועים ומינויים

רונן גלפרין, מנכ''ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על / צילום: איל יצהר

שווי הנקודות יוכפל פי 50, התוקף יוארך: אל על משיקה תוכנית נוסע מתמיד חדשה

לראשונה, התוכנית תפעל כפי שפועלות תוכניות דומות של חברות תעופה מתחרות ברחבי העולם • בין היתר, לקוחות פעילים יוכלו ליהנות מתוקף בלתי מוגבל של נקודות, שיותאמו למספר המיילים שחבר המועדון טס • המנכ"ל רונן גלפרין: "התוכנית החדשה מציבה אותה בשורה אחת עם תוכניות הנאמנות הטובות בעולם"

מטוס אל על / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

הפניקס תזרים לאל על הלוואה של 130 מיליון דולר

במסגרת העסקה הוקצתה לחברת הפניקס אופציה לרכוש 25% ממועדון הנוסע המתמיד אל על

רונן גלפרין, מנכ''ל הנוסע המתמיד אל על / צילום: איל יצהר

"כשנוסע של אל על יחזור לארץ, נציע לו גם הלוואה לכיסוי החופשה": מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד בראיון

מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה אל על, ששוויו גבוה מזה של החברה עצמה, נכנס לתפקידו בשיא תקופת הקורונה • בראיון ראשון מספר רונן גלפרין איך השתכנע להצטרף לחברה בשעת משבר, על האמוציות סביב המותג ("רמת המעורבות של החברים מטורפת") ועל העסקה המסתמנת עם הפניקס ("תאפשר לי להרחיב את הפעילות בתחום הביטוח ובתחום האשראי")

מטוס אל על / צילום: דני שדה

אל על תשעבד לטובת הפניקס את מועדון הנוסע המתמיד בתמורה להלוואה של 130 מיליון דולר

התקדמות במו"מ בין אל על לקבוצת הפניקס: הלוואה בהיקף של 130 מיליון דולר תינתן לחברת התעופה, שתשעבד לטובת הפניקס את מועדון הנוסע המתמיד • לאור זאת, הריבית שעל בסיסה תחושב ההלוואה ירדה לכ-5.5%-7% • במקביל, ייתכן כי אל על תבחן הכנסת שותף נוסף למועדון

מטוס אל על / צילום: דני שדה

בריבית אפקטיבית של 12%: אל על צפויה לקבל הלוואה של 130 מיליון דולר מהפניקס

החברות מצויות במו"מ מתקדם ואף העבירו את תנאי ההסכם לאישור משרד האוצר • הריבית שעל בסיסה תחושב ההלוואה תנוע סביב 7%-8%, והיא עלולה להאמיר לריבית אפקטיבית של יותר מ-12% • הפניקס תוכל לרכוש מניות מיעוט ממועדון הנוסע המתמיד, שפעילותו תועמד כביטחון עבור נטילת ההלוואה

מנכ''ל אל על אביגל שורק / צילום: איל יצהר

אל על דוחה שוב את מכירת מועדון הנוסע המתמיד

מכירת חלק מהמועדון נועד לגיוס של 100 מיליון דולר לפחות, בהתאם להתחייבות של החברה למשרד האוצר • המועד הסופי שאושר ע"י האוצר למכירת נתח מהמועדון נקבע ל-14 במרץ

אביגל שורק, מנכ''ל אל על / צילום: איל יצהר

בדרך למכירה: אל על רושמת את מועדון הנוסע המתמיד כחברה-בת

אל על התחייבה למשרד האוצר כי עד 31 בינואר היא תממש חלק ממועדון הנוסע המתמיד שלה ותגייס באמצעותו 100-150 מיליון דולר • בין הגורמים המתעניינים ברכישה: בנק הפועלים, בזק, שופרסל והפניקס • לפני מגפת הקורונה הוערך שווי המועדון ביותר מ-300 מיליון דולר • אל על עדכנה בהודעה לבורסה על העברת פעילות מועדון הנוסע המתמיד, לרבות נכסיו, לחברה-בת

מבצעי כרטיסי האשראי בחנויות בדיזנגוף סנטר / צילום: כדיה לוי

הנוסע המתמיד לא לבד: מועדוני הלקוחות הפכו לבוננזה שכולם רוצים לשים עליה יד

המשא ומתן המתלהט לרכישת נתח מהנוסע המתמיד נותן הצצה לאסטרטגיה החדשה של הקבוצות הגדולות במשק • מועדון הלקוחות של אל על שווה יותר מהחברה עצמה; פוקס מדווחת על זינוק עקבי בכל שנה במספר המצטרפים; ובשופרסל לא מסתפקים ביותר מ-2 מיליון חברים • אבל יש מי שכבר מזהיר שזה לא שווה את ההשקעה

מטוס אל על בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

שופרסל ובזק מתעניינות ברכישת נתח ממועדון הנוסע המתמיד של אל על

לנוכח ההגבלות הנוכחיות בתעופה שמכבידות על מצבה הכלכלי: בכוונת אל על לגייס לפחות 100-150 מיליון דולר ממכירת נתח ממועדון הנוסע המתמיד שלה עד ינואר • המגעים עם בנק הפועלים למכירת כ-30% ממועדון הנוסע המתמיד לפי שווי של 250 מיליון דולר החלו באוקטובר. כעת מתעניינות שתי רוכשות נוספות

מטוס אל על / צילום: יואב יערי

אל על חתמה על הסכם סיוע; תגייס 100 מיליון דולר לפחות ממכירת מועדון הנוסע המתמיד עד סוף ינואר

המדינה מציעה לאל על סיוע של עד 30 מיליון דולר בתנאי שהבעלים יזרימו סכום זהה וישלימו הזרמת 43 מיליון דולר אליה התחייבה החברה מוקדם יותר השנה • בנוסף, אל על תבצע הנפקה לגיוס 105 מיליון דולר עד ספטמבר 2022

המנכ''ל החדש של משרד הפרסום גיתם, ליאור טנר / צילום: איל יצהר

בלעדי טס לפרסום: ליאור טנר ימונה למנכ"ל משרד הפרסום גיתם BBDO

טנר, לשעבר מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, יחליף בתפקיד את קרן בכר-אמיתי ואת יובל וינגסט, שהודיעו לאחרונה על רצונם לפרוש

מטוסי אל על בנתב''ג / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

הפועלים במגעים לרכוש כ-30% ממועדון הנוסע המתמיד של אל על

לפני מגפת הקורונה הוערך שווי המועדון ביותר מ-300 מיליון דולר • משרד האוצר מעורב במו"מ • מטרת בנק הפועלים היא לשלב את פעילות המועדון, הנכס המניב ביותר של אל על, בפעילות של אפליקציית התשלומים ביט לטובת צבירת נקודות למשתמשים

מטוס אל על בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

האוצר מציע לאל על: 50 מיליון דולר סיוע תמורת מכירת מטוסים וחלק נרחב ממועדון הנוסע המתמיד

משרד האוצר הציב היום לחברת התעופה את התנאים לקבלת הסיוע • כך, בין השאר, בעל החברה נדרש לבצע הזרמה בהיקף זהה ולהזרים בנוסף 43 מיליון דולר במסגרת התחייבות קודמת, ואל על נדרשת להתחייב להקטין את הפירעונות בגין החוב הפיננסי •  האוצר הציע לישראייר ולארקיע 7 מיליון דולר בתמורה לכך שהבעלים יזרימו סכום זהה

ליאור טנר / צילום: יונתן בלום

בלעדי מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, ליאור טנר, פורש מתפקידו

זאת אחרי 7 שנים • לפי פרסומים, מועדון הנוסע המתמיד הניב לאל על רווחיות משוערת של 25 מיליון דולר בשנה והוערך ע"י גורמים שונים כ"נכס חבוי ששוויו מאות מיליוני דולרים"

אפקט התחרות: וירג'ין אטלנטיק רוצה את לקוחות היוקרה של אל על ושל בריטיש

החברה יוצאת בפעילות המזמינה את חברי מועדון הנוסע המתמיד בדרגת פלטינום ויותר באל על להשוות את סטטוס הנוסע המתמיד שלהם למשך שנה

פספוס טיסה / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

הכירו את "המטבע" החדש של עברייני האינטרנט: נקודות הנוסע המתמיד

ארגוני פשיעה עולמיים סימנו להם מטרה חדשה – נקודות הנוסע המתמיד • מדובר בתעשייה שלמה של נקודות ששוות כסף • מהן שיטות הפשיעה הנפוצות, ואיך תוכלו להתגונן בפניהן?

ליאור טנר, מנכ"ל הנוסע המתמיד ו-FLY CARD / צילום: יונתן בלום, גלובס

"לקוחות היוקרה הם הלחם והחמאה שלנו. אנחנו מוותרים על הרבה הכנסות בשבילם"

על ההתקוממות מצד הנוסעים, הזינוק במספר הלקוחות והמהלכים שסותרים את האג'נדה הרשמית • מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, ליאור טנר, משיק מהלך אסטרטגי לא נטול סיכונים ומתיישב לשיחה עם "גלובס"

ליאור טנר, מנכ"ל הנוסע המתמיד ו-FLY CARD / צילום: יונתן בלום, גלובס

מועדון הנוסע המתמיד של אל על משדרג את יחס צבירת הנקודות

כעת, במקום צבירה של נקודה על כל 8 דולר ממחיר כרטיס הטיסה, תינתן נקודה על כל 7 דולר • השיפור בתנאי הצבירה תקף ללקוחות במעמד "כסף" ומעלה