שטראוס, תנובה, טמפו ודיפלומט הן בין החברות שהסכימו להקפאת מחירים גורפת במלחמה לצד שורת מבצעים • אסם, יוניליוור, ויסוצקי, בית השיטה, אחוה וזוגלובק סירבו להתחייב
יצרנית התה ויסוצקי הודיעה על העלאת מחירים על החליטות וטעמי הצ'אי • בהודעה לרשתות השיווק נמסר כי העלאת המחירים מגיעה בעקבות "עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות"
ההכרזה השבוע על חברת ויסוצקי כמונופול בתחום התה הירוק וחליטות הצמחים, מאירה דווקא את העובדה שהכרזות כאלה הולכות ופוחתות עם השנים • ועדיין, שר הכלכלה ניר ברקת הגזים כשטען כי הכרזה כזאת לא נשמעה כאן כבר 20 שנה • המשרוקית של גלובס
רשות התחרות הכריזה על ויסוצקי כמונופול בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים, שבו החלק שלה במכירות לקמעונאים גבוה מ-70% • ויסוצקי תוכרז מעכשיו כ"ספק גדול", ובין ההגבלות שיוטלו עליה יהיו איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות ואיסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר
כ־15 נציגים של חברות מהגדולות במשק - ובהן שטראוס, תנובה וויסוצקי - נפגשו עם שורה של משרדי ייעוץ לצורך גיבוש קמפיין נגד הממשלה, אך בסופו של דבר הוחלט להקפיא את המהלך
עפ"י בדיקת רשות התחרות, לכאורה חלקה של ויסוצקי עולה על מחצית מכלל האספקה במגזר הקמעונאי בשווקי התה • בעקבות כך, הממונה על התחרות הודיעה היום לויסוצקי כי היא שוקלת להכריז עליה כבעלת מונופולין
"אנחנו בודקים את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי, את וולט ואת הפרת חוקי תחרות של יבואן לגו", אמרה הבוקר מ"צ הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, בדיון בוועדת הכלכלה • יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, טען: "לרשות התחרות יש המון כוח ויכולת, אבל לא תמיד היא ניצלה אותו כדי לבצע פעולות נדרשות לטיפול ביוקר המחיה"
ויסוצקי מציעה למכירה מארזי מתנה לחג באתר הייעודי שפתחה לשם כך • מחירם של המארזים נע בין 85 שקל ל-300 שקל
אחרי ארבע שנים כמנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר משנה כיוון וחוזר לענף המזון • ויסוצקי שולטת בכ–80% ממכירות שוק התה בארץ, אך בניגוד למתחרותיה בענף, אינה פועלת באונליין
יו"ר ובעלי ויסוצקי, שלום זיידלר: "בשנתיים האחרונות נילי תרמה רבות לקבוצה בשינוי סגנון העבודה תוך בניית תהליכי ניהול מתקדמים וגיבוש חזון וערכים, ואנו בקבוצת ויסוצקי מודים לה על כך"
חשש לטעם לוואי בבקבוקי חליטת ויסוצקי ICE משקה תה ירוק טעם לימונית לואיזה באריזת 1.5 ליטר המיועד לשימוש עד 7/6/19 • הציבור מתבקש לא לצרוך את המוצר, ובמקביל החברה פועלת לאסוף את המוצר מנקודות המכירה
זאת במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 150 מיליון שקל שהגיש שותף לשעבר של ויסוצקי, בטענה כי היא גובה מחיר מופרז עבור תה ירוק • רוני ויינשטיין יידרש להתייצב בבית המשפט לחקירה נגדית בנוגע לתצהיר שהגיש בשם החברה
השבוע הוגשו ההצעות הראשוניות במכרז למכירת יצרנית המלח הפועלת מעתלית ומאילת • גורמים שהתעניינו ברכישה מעריכים כי שווי החברה עומד על 150 מיליון שקל לכל היותר, בשל רווחיות נמוכה וחוסר ודאות לגבי עתיד קרקעות המלח באילת • בקבוצת אריסון טוענים כי לא ימכרו במחיר הנמוך מהערכותיהם
החברה תעלה את המחירים מיד לאחר חג הסוכות • ההתייקרות מצטרפת אל העלייה במחירי החלב, האורז, הטונה, הפירות וירקות
גל ההתייקרויות במזון לא עוצר: חברת ויסוצקי, שמפיצה את מוצרי מלח הארץ, הודיעה לקמעונאים על העלאת מחיר • לפי החברה, העלאת המחירים מתבצעת על רקע "התייקרות ניכרת בתשומות הייצור, בעלויות האנרגיה, שכר העובדה, ההובלה, חומרי אריזה ועוד" • ההתייקרות תיכנס לתוקף אחרי החגים
שני מנויים בקבוצת יינות ביתן לתפקידי סמנכ"ל הסחר והשיווק וסמנכ"ל הכספים • המינויים החדשים, נתי בר ואיל וינברג, היו בכירים בקבוצת ויסוצקי
זאת לאחר 13 שנים בתפקיד ■ וינשטיין לא יעזוב את הקבוצה, וביחד עם ויסוצקי הוא יעמוד בראש חברת יבוא חדשה למוצרי מזון ממותגים, תוך שימוש בפלטפורמת המכירות וההפצה של הקבוצה
בחודש נובמבר דווקא משרדים קטנים יחסית הצליחו ליצור קמפיינים שזכו לתהודה הרבה ביותר: סודהסטרים בפרסומת נוספת עם דמויות מ"משחקי הכס", שימי תבורי בפרסומת לאבקת הכביסה קולון וקמפיין פוליטי לכאורה ליד2
יצרניות מזון משתמשות בחוזק המותג ובגודל האריזה וכדי למכור מוצרים במחירים גבוהים במיוחד ■ בכיר לשעבר בתעשיית המזון: "זו קטסטרופה לצרכן. רווחיות מטורפת"
גם אם בשנים האחרונות הצרכן הישראלי השתחרר במידה מסוימת מהצורך להיצמד למותגים, על המדף בסופר עדיין מככבים השמות המוכרים שגורפים את רוב הקופה - גם אם מחירם גבוה במאות אחוזים ממחיר המותגים המקבילים