גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ויסוצקי

עוד כתבות

צילום: אוליביה פיטוסי (הארץ), אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ

ברקת הגיע להסכמות עם חלק מחברות המזון. מה הרווח לצרכן?

שטראוס, תנובה, טמפו ודיפלומט הן בין החברות שהסכימו להקפאת מחירים גורפת במלחמה לצד שורת מבצעים • אסם, יוניליוור, ויסוצקי, בית השיטה, אחוה וזוגלובק סירבו להתחייב

ויסוצקי, מעלה מחירים על חלק ממוצריה / צילום: תמר מצפי

ויסוצקי מצטרפת לגל: מעלה מחירי חלק ממוצריה בעד 8%

יצרנית התה ויסוצקי הודיעה על העלאת מחירים על החליטות וטעמי הצ'אי • בהודעה לרשתות השיווק נמסר כי העלאת המחירים מגיעה בעקבות "עלייה משמעותית במחירי חומרי גלם, אריזה ותשומות ייצור בשנים האחרונות"

ניר ברקת, הליכוד / צילום: איל יצהר

רק 7 פעמים ב-20 שנה: למה כבר לא מכריזים על מונופולים?

ההכרזה השבוע על חברת ויסוצקי כמונופול בתחום התה הירוק וחליטות הצמחים, מאירה דווקא את העובדה שהכרזות כאלה הולכות ופוחתות עם השנים • ועדיין, שר הכלכלה ניר ברקת הגזים כשטען כי הכרזה כזאת לא נשמעה כאן כבר 20 שנה • המשרוקית של גלובס

מדף עם מוצרים של ויסוצקי / צילום: תמר מצפי

לראשונה זה שנים בתחום המזון: רשות התחרות הכריזה על ויסוצקי כמונופול

רשות התחרות הכריזה על ויסוצקי כמונופול בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים, שבו החלק שלה במכירות לקמעונאים גבוה מ-70% • ויסוצקי תוכרז מעכשיו כ"ספק גדול", ובין ההגבלות שיוטלו עליה יהיו איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות ואיסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר

ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה / צילום: Associated Press, yognesh metha

בלעדי חברות המזון תכננו קמפיין נגד הממשלה, ואז גנזו אותו

כ־15 נציגים של חברות מהגדולות במשק - ובהן שטראוס, תנובה וויסוצקי - נפגשו עם שורה של משרדי ייעוץ לצורך גיבוש קמפיין נגד הממשלה, אך בסופו של דבר הוחלט להקפיא את המהלך

ויסוצקי, רשות התחרות שוקלת שוקלת להכריז עליה כמונופול בכפוף לשימוע / צילום: תמר מצפי

רשות התחרות חוזרת להכריז על מונופולים: על הכוונת - ויסוצקי

עפ"י בדיקת רשות התחרות, לכאורה חלקה של ויסוצקי עולה על מחצית מכלל האספקה במגזר הקמעונאי בשווקי התה • בעקבות כך, הממונה על התחרות הודיעה היום לויסוצקי כי היא שוקלת להכריז עליה כבעלת מונופולין

מיכל כהן, מ''מ הממונה על רשות התחרות / צילום: אביגיל פפרינו-באר

רשות התחרות פתחה בבדיקות על החברות וולט, ויסוצקי ויבואנית לגו

"אנחנו בודקים את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי, את וולט ואת הפרת חוקי תחרות של יבואן לגו", אמרה הבוקר מ"צ הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, בדיון בוועדת הכלכלה • יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, טען: "לרשות התחרות יש המון כוח ויכולת, אבל לא תמיד היא ניצלה אותו כדי לבצע פעולות נדרשות לטיפול ביוקר המחיה"

מוצרי ויסוצקי / צילום: אתר T-Lab

בלעדי עוקפת את הקמעונאי: ויסוצקי מתחילה למכור אונליין ישירות לצרכן

ויסוצקי מציעה למכירה מארזי מתנה לחג באתר הייעודי שפתחה לשם כך • מחירם של המארזים נע בין 85 שקל ל-300 שקל

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף  / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

ברוקמאייר פורש מענף האופנה המדשדש ועובר לנהל את ויסוצקי

אחרי ארבע שנים כמנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר משנה כיוון וחוזר לענף המזון • ויסוצקי שולטת בכ–80% ממכירות שוק התה בארץ, אך בניגוד למתחרותיה בענף, אינה פועלת באונליין

נילי צור לתפקיד מנכ"לית קבוצת ויסוצקי / צילום: סיון פרג'

אחרי שנתיים: מנכ"לית קבוצת ויסוצקי נילי צור פורשת מתפקידה

יו"ר ובעלי ויסוצקי, שלום זיידלר: "בשנתיים האחרונות נילי תרמה רבות לקבוצה בשינוי סגנון העבודה תוך בניית תהליכי ניהול מתקדמים וגיבוש חזון וערכים, ואנו בקבוצת ויסוצקי מודים לה על כך"

אייס טי ויסוצקי / צילום מסך מאתר החברה

הרגשתם טעם לוואי בויסוצקי אייס טי? החברה קראה לריקול

חשש לטעם לוואי בבקבוקי חליטת ויסוצקי ICE משקה תה ירוק טעם לימונית לואיזה באריזת 1.5 ליטר המיועד לשימוש עד 7/6/19 • הציבור מתבקש לא לצרוך את המוצר, ובמקביל החברה פועלת לאסוף את המוצר מנקודות המכירה

רוני ויינשטיין מנכל ויסוצקי / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל ויסוצקי לשעבר יידרש להעיד האם החברה גבתה מחיר מופרז על תה ירוק

זאת במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 150 מיליון שקל שהגיש שותף לשעבר של ויסוצקי, בטענה כי היא גובה מחיר מופרז עבור תה ירוק • רוני ויינשטיין יידרש להתייצב בבית המשפט לחקירה נגדית בנוגע לתצהיר שהגיש בשם החברה

שרי אריסון / צילום: ורדי כהנא

לפני כולם שרי אריסון רוצה לפחות רבע מיליארד שקל עבור "מלח הארץ", אך בשוק מעריכים כי שוויה נמוך בהרבה

השבוע הוגשו ההצעות הראשוניות במכרז למכירת יצרנית המלח הפועלת מעתלית ומאילת • גורמים שהתעניינו ברכישה מעריכים כי שווי החברה עומד על 150 מיליון שקל לכל היותר, בשל רווחיות נמוכה וחוסר ודאות לגבי עתיד קרקעות המלח באילת • בקבוצת אריסון טוענים כי לא ימכרו במחיר הנמוך מהערכותיהם

נילי צור לתפקיד מנכ"לית קבוצת ויסוצקי / צילום: סיון פרג'

בלעדי לא רק המלח: ויסוצקי מעלה גם את מחירי התה בכ-8%

החברה תעלה את המחירים מיד לאחר חג הסוכות • ההתייקרות מצטרפת אל העלייה במחירי החלב, האורז, הטונה, הפירות וירקות

מוצרי מלח מפוקחים ולא מפוקחים

מלח הארץ מייקרת את מוצריה ב-7%, לראשונה זה 5 שנים

גל ההתייקרויות במזון לא עוצר: חברת ויסוצקי, שמפיצה את מוצרי מלח הארץ, הודיעה לקמעונאים על העלאת מחיר • לפי החברה, העלאת המחירים מתבצעת על רקע "התייקרות ניכרת בתשומות הייצור, בעלויות האנרגיה, שכר העובדה, ההובלה, חומרי אריזה ועוד" • ההתייקרות תיכנס לתוקף אחרי החגים

איל וינברג / צילום: יונתן בלום

לפני כולם מויסוצקי ליינות ביתן: סמנכ"לים חדשים ברשת השיווק

שני מנויים בקבוצת יינות ביתן לתפקידי סמנכ"ל הסחר והשיווק וסמנכ"ל הכספים • המינויים החדשים, נתי בר ואיל וינברג, היו בכירים בקבוצת ויסוצקי

רוני ויינשטיין מנכל ויסוצקי / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל ויסוצקי רוני וינשטיין פורש; יעמוד בראש חברה ליבוא מזון

זאת לאחר 13 שנים בתפקיד ■ וינשטיין לא יעזוב את הקבוצה, וביחד עם ויסוצקי הוא יעמוד בראש חברת יבוא חדשה למוצרי מזון ממותגים, תוך שימוש בפלטפורמת המכירות וההפצה של הקבוצה

סודה סטרים / צילום: יוטיוב

מדד הפרסומות המדוברות בנובמבר: קמפיין סודהסטרים בראש

בחודש נובמבר דווקא משרדים קטנים יחסית הצליחו ליצור קמפיינים שזכו לתהודה הרבה ביותר: סודהסטרים בפרסומת נוספת עם דמויות מ"משחקי הכס", שימי תבורי בפרסומת לאבקת הכביסה קולון וקמפיין פוליטי לכאורה ליד2

עובדים על הצרכנים: 660 שקל לק"ג תה ירוק, 260 שקל לק"ג מסטיק

יצרניות מזון משתמשות בחוזק המותג ובגודל האריזה וכדי למכור מוצרים במחירים גבוהים במיוחד ■ בכיר לשעבר בתעשיית המזון: "זו קטסטרופה לצרכן. רווחיות מטורפת"

סופרמרקט / צלם: תמר מצפי

למרות המחיר: רוב הצרכנים נאמנים למותגים שהם מכירים

גם אם בשנים האחרונות הצרכן הישראלי השתחרר במידה מסוימת מהצורך להיצמד למותגים, על המדף בסופר עדיין מככבים השמות המוכרים שגורפים את רוב הקופה - גם אם מחירם גבוה במאות אחוזים ממחיר המותגים המקבילים