גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כבישים

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תשלמו יותר ותקבלו פחות: אלו הקיצוצים בתקציב שתרגישו ממש בקרוב

תקציב המדינה החדש לשנת 2024 אושר סופית בכנסת, כאשר מכבידים עליו תקציב הביטחון המוגדל והגירעון המשמעותי בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" • אלו ההחלטות והקיצוצים במשרדי הממשלה שתרגישו כבר בתקופה הקרובה

שכונה ללא מכוניות בווינה. לא הצליחה למשוך פעילות עסקית / צילום: Shutterstock

שכונות ללא כלי רכב בישראל? איך זה יעבוד ואיפה הבעיות

במינהל התכנון מתכננים פיילוט של שתי שכונות ללא כניסת מכוניות, האחת בחיפה והשנייה בחולון • המומחים מסתייגים: "עודף שטחים פתוחים לא הופך את העיר לטובה יותר"

בתי הזיקוק בחיפה / צילום: שלומי יוסף

ביהמ"ש דחה את העתירה, והחברה תשלם 170 מיליון שקל לעיריית חיפה

חברת תש"ן תשלם בגין עבודות סלילת כביש גישה בסמוך למתחם "קרקעות הצפון" • ביהמ"ש המחוזי דחה את עתירת תש"ן לביטול החיוב וקבע כי "קרקעות הצפון" הן נכס הגובל בתשתיות העיר חיפה, והתגבשו יסודות עילת החיוב

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן / צילום: יוסי זמיר

דוח המבקר: נכי צה"ל לא מודעים לרפורמת הנפש ולא מנצלים אותה

רק 30% מתקציב הטיפול והשיקום לנכי צה"ל ממושו לפני המלחמה • בין הסיבות העיקריות לכך נמצא שיעור מיצוי זכויות נמוך של נכי צה"ל, ומכך שרובם אינם מודעים לסל ההטבות האישי המגיע להם • ועוד מסקנות מדוח מבקר המדינה

פקקים באיילון / צילום: איל יצהר

הקמבק של הפקקים: המשק חזר לפעילות, העומסים בכבישים גדולים מכפי שהיו

עם פרוץ המלחמה, חלה ירידה של כ־40% בהיקף התנועה בנתיבי איילון, אולם הנתונים מראים כי העומסים חזרו, ובחלק מהשעות הם אף גרועים יותר - מפני שרבים יוצאים מוקדם כדי להגיע הביתה לפני "שעת האזעקה"

פקקים בנתיבי איילון / צילום: Shutterstock

האוצר: אין פתרון לפקקים עד ל־2030, מלבד החלת אגרות גודש

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב־2050 תהיה מדינת ישראל הצפופה ביותר בעולם המערבי ביחס של מספר אנשים לקמ"ר • הפתרון לטווח הזמן המיידי לפי האוצר: ניהול ביקושי התנועה - כלומר הטלת אגרות גודש והעלאת מחירי החניה הציבורית

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הקודמת עצרה את "כביש עוקף חווארה"?

הפיגועים הרבים באזור חווארה מעלים שוב את שאלת הכביש העוקף. יצאנו לבדוק • המשרוקית של גלובס

רחוב אבא קובנר בתל אביב, שנסגר בחלקו לכלי רכב / צילום: יונתן הוניג

עוד רחוב בתל אביב נסגר. למה טוב שזו רק ההתחלה

האזורים סביב גני הילדים ובתי הספר אינם מותאמים להולכי רגל ובטח לא לילדים, כאשר לפי נתוני הרלב"ד בשנים 2019־2022 נהרגו בסביבת בתי ספר 11 בני אדם, ונפצעו מאות • שורה של יוזמות בארץ ובעולם מנסה לשנות את המצב

מירי רגב. במשרד האוצר מזהירים מפני נזק כלכלי מהמהלך שלה במשרד התחבורה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השרה מירי רגב רצתה לבטל את הנת"צים, באוצר מתנגדים: "נזק של מיליארדים"

שרת התחבורה, מירי רגב, הנחתה לבחון את המרת הנת"צים בערים לנתיב פלוס כדי "לנצל נתיבים ריקים" • במשרד האוצר מזהירים מפני נזק כלכלי מהמהלך וטוענים כי יגביר את הגודש בכבישים, יוביל לפגיעה במשק הישראלי ויגרור הרעה בשירות התחבורה הציבורית

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בלעדי השינוי שמקדמת מירי רגב בנתיבי התחבורה הציבורית בערים

במשרד התחבורה שוקלים יוזמה שעלולה לפגוע בצורה קשה בתחבורה הציבורית • מכוניות פרטיות מרובות נוסעים יתחרו באוטובוסים, יגדילו את העומס ויאריכו את זמן הנסיעה • בנוסף, לא ברור איך תתבצע האכיפה

נתיב תחבורה ציבורית בכביש החוף / צילום: מעיין סלע

יחידת האכיפה בנת"צים מקבלת עוד סמכויות - אבל בינתיים היא בכלל לא הוקמה

החוק להקמת יחידת האכיפה עבר לפני כשנתיים, ובתיקון שעבר הבוקר הוקנו לה סמכויות אכיפה באמצעות מצלמות • הבעיה: היחידה עדיין לא הוקמה • בחוק ההסדרים האחרון הוקנו לה גם סמכויות אכיפה נוספות, בינתיים מכוניות פרטיות גודשות את הנת"צים והאכיפה לא מספקת

כביש 6 / צילום: שלומי יוסף

22 ק"מ ושלושה מחלפים: מה צריך לקרות כדי שהארכת כביש 6 באמת תביא בשורה

הממשלה אישרה את הארכת כביש האגרה צפונה עד מחלף בית העמק - פרויקט של 3 מיליארד שקל שיכול להקל על יישובי הגליל המערבי, ולפי ההבטחות לקצר את זמני הנסיעה בכבישים מקבילים • אבל גם התומכים מסכימים: ללא מדיניות תחבורתית בת–קיימא עלולה לחול החמרה

שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילומים: איל יצהר, עמית שאבי עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בלעדי עשרות מיליארדים לכבישים או לרכבת לאילת: האולטימטום של האוצר למירי רגב

שרת התחבורה דורשת את הקמתה של מסילת הרכבת לאילת, בניגוד לסיכום התקציבי, ואף הצהירה שלא תאפשר בינתיים את ביצוע המטרו • בתגובה, באוצר מסרבים לשחרר הרשאות תקציביות לתוכנית הדגל של רגב • גם אחרי העברת התקציב, הרוחות בין המשרדים לא נרגעות

כביש 6, יורחב עד בית העמק / צילום: שלומי יוסף

בעלות של 3 מיליארד שקל: הארכת כביש 6 צפונה אושרה בממשלה

כחלק מתוכנית החומש בכבישים, אישרה הממשלה סלילת כביש מהיר צפונה באורך של כ-22 ק"מ, והקמת שלושה מחלפים חדשים • לפי התוכנית, עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת ל-2028

פקקים באילון / צילום: תמר מצפי

תשע שעות בפקק בכביש החוף: הפקקים הגיעו אפילו לחגים, והמצב רק עומד להדרדר

נתוני משרד התחבורה ונתיבי איילון מלמדים כי נרשמת החרפה בפקקים בסופי שבוע ובחגים • כך לדוגמה, בימי שישי נפח התנועה באיילון עלה ב־15% בשנים האחרונות, ובחג השבועות מהירות הנסיעה ירדה בכ־10% • בינתיים, העיריות מפעילות חלופות, אך נראה שאין בכך די

הרב גרשון אדלשטיין / צילום: בעריש פילמר - כיכר השבת

הלוויית הרב אדלשטיין: אלו הצירים שנחסמים

החל מהשעה 12:00 נחסמו לתנועה צירים מרכזיים בבני ברק, לקראת ההלוויה של הרב גרשון אדלשטיין ז"ל שהחלה בשעה 15:30 בעיר • גם חלקים מכביש 4 חסומים • עומסים בכביש 1 • רשימת החסימות המלאה

שכונת נגבה, רמת גן / צילום: תמונה פרטית

"משבע ורבע אי אפשר לזוז": השכונות שלא ניתן לצאת מהן בבוקר

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • השכונות המובילות במספר פרויקטי תמ"א 38 מתמודדות עם תוספת של מאות דירות, אך בד"כ בלי תוספת מספקת של תשתיות • התוצאה: הפקקים בבוקר הולכים ומתארכים, והסדרי התחבורה הציבורית הקיימים לא יודעים לספק מענה • כתבה שנייה בסדרה

כיצד תיראה רשת הכבישים של ישראל - פרויקט מיוחד / איור: Shutterstock

בלעדי כך תיראה רשת הכבישים של ישראל בעוד 10 שנים

למעלה מ־130 ק"מ לכבישים חדשים, 500 ק"מ לנתיבי תח"צ ותקציב של 77 מיליארד שקל: גלובס מציג את התוכניות של משרדי התחבורה והאוצר לכבישי ישראל בעשור הקרוב • בין הניסיונות לשיפור התחבורה הציבורית והרחבות כבישים, מתעוררים גם לא מעט סימני שאלה • האם יש מי שיבצע את התוכניות הגדולות?

כביש החוף / צילום: שלומי יוסף

בלעדי בלחץ סמוטריץ': תוכנית גדולה להרחבת כביש החוף תידחה בחמש שנים לפחות

התוכנית להרחבת כביש 2 נועדה להוסיף נתיב לתחבורה הציבורית ובמקביל לפתח את היישוב ג'סר א־זרקא • על אף שהדרג המקצועי במשרדי הממשלה סבר שהיא בתעדוף גבוה, שר האוצר החליט לדחותה • ייתכן כי הסיבה נעוצה בפגיעה באדמות של המושב בית חנניה

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בלעדי מירי רגב העדיפה לתקצב סלילת כבישים, והקו האדום לא יגיע לראשון לציון

הקו האדום של הרכבת הקלה מתוכנן להגיע עד למערב ראשון לציון, אך שרת התחבורה החליטה להסיט את מיליארד השקלים הייעודיים • וגם: האם הרכבת תחל לפעול בשבועות הקרובים?