במשרד התחבורה מגבשים העלאת מחירים לנסיעות בין־עירונית במוניות, תוך הפחתת מחיר הנסיעה העירונית • ברקע: מחירון הנסיעות הקבוע בנתב"ג, בעקבותיו נסיעה בין־עירונית איננה רווחית עבור הנהגים
זמני ההמתנה למוניות בנתב"ג ארוכים מתמיד, חרף היקף הנוסעים הנמוך • לגלובס נודע כי מונה יועץ שייבחן את הנושא • ההערכה: המחירים צפויים לעלות
קבוצת משקיעים שבראשה איש העסקים אשר עוז רוכשת זיכיון לפעילות המקומית של אפליקציית המוניות תמורת עשרות מיליוני דולרים, כך לפי גורמים בתעשייה • האפליקציה תמשיך לפעול ללא שינוי, כאשר החברה תתמקד בפיתוח הטכנולוגי והמשקיעים יתמקדו בניהול השוק המקומי
בהסכם שחתמה איחוד האמירויות עם שתי חברות, בריטית ואמריקאית, היא מתכננת להפעיל ב־2026 מוניות אוויריות חשמליות • המחיר: עד 11 דולר ל־1.6 ק"מ (1 מייל) שיחסוך כחצי שעה בנסיעה
אפליקציית גט מציגה לנהגים את יעד הנסיעה הנבחר על ידי הנוסע המזמין עוד בטרם התבצעה ההזמנה, ומאפשרת לנהגים לוותר עליה
לגלובס נודע כי לפחות 3 פעמים פנתה אפליקציית המוניות הישראלית גט לאובר בניסיון להתחיל מו"מ למיזוג אך המהלך לא הבשיל • אובר ניהלה גם שיחות ומגעים שונים גם עם יאנגו לשיתופי פעולה במהלך השנה האחרונה • מגט נמסר: ״מאז שהחברה רווחית היא מרכזת עניין רב״
רשות שדות התעופה ביטלה את מכרז המוניות שהיה אמור להסדיר את הסעת הנכנסים לארץ • גט, שהייתה המתמודדת היחידה, טענה למכרז מורכב, מסורבל ולדרישות בלתי סבירות
אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו
נהגי המוניות קיבלו היום הודעה כי הפעילות תסתיים בסוף השבוע הבא • החברה הידועה בשירות ההסעות השיתופי שלה בעולם פעלה בישראל כחברה המספקת שירות מוניות בדומה לגט ויאנגו
לגלובס נודע כי מבין חברות האפליקציה המובילות, רק חברת גט ניגשה למכרז המוניות בנתב"ג, יחד עם חברת ההסעות בון תור • אובר, יאנגו ותחנות מוניות ותיקות בחרו שלא לגשת, בטענה לדרישות לא סבירות, חוסר שקיפות של רש"ת, הבהרות רבות לתנאי המכרז ובעיקר היעדר כדאיות כלכלית
פעילות המוניות בנתב"ג אינה מוסדרת מאז 2017 בשל כישלון המכרז בתחום • שש שנים אחרי, ברשות שדות התעופה פרסמו מכרז חדש, אך רגע לפני סגירתו, בחברות המוניות הגדולות מצביעים על שורה של בעיות • בגט דורשים לשנות מהותית את התנאים, וביאנגו החליטו להישאר בחוץ
עפ"י טיוטת חוק ההסדרים, פקחים של משרד התחבורה יוסמכו לאכוף עבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית • הנושא עלה אף בחוק ההסדרים הקודם, אך מוסמס ולא יצא אל הפועל • וגם: באוצר מנסים להגביל את נסיעת המוניות בנתיבים אלו, אך הלובי של הנהגים בליכוד צפוי להקשות
למרות שהפכה לחברה רווחית במונחי EBITDA, שוויה של גט ירד בשליש ביחס לשנה שעברה, והוא עומד כיום על שווי של 256 מיליון דולר • את הנתון חשפה קרן ווסטוק ניו ונצ׳רז VNV השבדית, המחזיקה בכ-49% ממניות החברה הישראלית
בתחילת השנה עזב את אובר המנהל הוותיק יוני גרייפמן ובמקומו מונתה גוני נוי, שחזרה לארץ כדי לנהל את הפעילות המקומית עם המנדט לחבור למוניות מורשות • מדובר בחלק מאסטרטגיה חדשה שמובילה אובר בשנים האחרונות לשרת את הקהל שהתנגד להקמתה - נהגי המוניות
בשנים האחרונות האפליקציות גט ויאנגו הפכו למילים נרדפות למילה "מונית" • אבל אז שתיהן החליטו לייקר את העמלות, ומרד נהגים נפתח נגד אפליקציות המוניות, שגם כך נקלעו למשבר בעקבות המלחמה באוקראינה • כעת, עם הקאמבק של אובר לישראל, האם יש סיכוי שהתחרות בשוק המוניות תיפתח מחדש?
החברה הפקידה 10 מיליון דולר בתשלומים לפני מסירה ל-100 כלי טיס הנמצאים בפיתוח של Archer Aviation
ארקדי וולוז', שפרש מחברת הטכנולוגיה הרוסית ביוני, מבקש לפצל אותה ולנהל מישראל ומאירופה פעילויות בתחום הענן, המיפוי והרכב האוטונומי - כך לפי דיווח ברוסיה • פעילות מנוע החיפוש, המוניות והמשלוחים צפויים להישאר בידיים רוסיות • המתווך: המקורב לקרמלין אלכסיי קודרין
הפרשה ממחישה כיצד קבוצה קטנה של בעלי אינטרס משתמשת בכוח הפוליטי שלה כדי לחסום תחרות, כך שאפילו ראש הממשלה וקשריה של חברה עולמית לא הצליחו לפתוח את השוק
קול קורא שהוציא משרד התחבורה יאפשר לראשונה לרשויות המקומיות אוטונומיה בהפעלת תחבורה ציבורית • בתל אביב כבר מקווים לנצל את ההזדמנות ולהקים מיזם מטרופוליני
משרד התחבורה יפרסם מכרז להפעלת מוניות בנתב"ג, שיאפשר לרשות שדות התעופה לפקח על התחנה שתזכה • כיום אין פיקוח על המוניות שפועלות בשדה, וישנם נהגים שמנצלים את הפירצה כדי לגבות סכומים מפורזים מתיירים