שכתוב של חומרים שעלו במקומות אחרים, העתקת טקסטים מאתרים מקבילים כולל שגיאות, ביקורים תכופים בגוגל ניוז כדי לקחת את מה שמקליק וחיבה לכותרות שמוציאות דברים מהקשרם • עובדים לשעבר באייס וגורמים נוספים מספרים על ההתנהלות הבעייתית של האתר • אייס בתגובה: "מהומה רבה על לא מאומה. במקרים בהם התרשמנו שכתב או עורך שגו ומעדו בפרסום ידיעה מסוימת, הדבר טופל מיד"
חברת התקשורת וייס הגישה בקשה לצ'פטר 11 עם נכסים והתחייבויות של בין 500 מיליון למיליארד דולר • דווקא בשיא כוחה, תחקיר של ה"ניו יורק טיימס" חשף האשמות חמורות בגין הטרדה מינית וסביבת עבודה רעילה בחברה • מה עומד מאחורי הנפילה, ומה מעיד המקרה על תעשיית הניו־מדיה כולה?
עם נוסחה שמשלבת אינטראקטיביות, טראפיק ופרסום אורגני, גופי המדיה באזפיד ו־Vice היו הראשונים לזהות את הפוטנציאל שטמון ברשתות החברתיות • ההימור על פייסבוק וטוויטר סייע להם לשנות את פני העיתונות ואף לזכות בפוליצר, אך הביא בסופו של דבר לקריסתם הכלכלית
כמו שאר אתרי קבוצת התוכן אימפקט אליה שייך אתר "כסית", ייכנס האתר כמדור לתוך "זצ" שיהפוך למעשה לפורטל • כפועל יוצא מכך העסקתם של רוב העיתונאים המועסקים ב"כסית" תופסק - כך למשל העיתונאים ענת קם ואלכסנדר כץ זומנו לשימוע לפני פיטורים
ענקית התוכן האמריקאית דיווחה על כוונתה להפוך לציבורית באמצעות מיזוג עם חברת SPAC • עוד הודיעה על רכישת חברת מדיה דיגיטלית שמתמחה בתוכן לבני נוער • בנובמבר רכשה את אתר החדשות האפינגטון פוסט
ברדין הציג את המיזם החדש שלו, Paygo Media, שיאפשר למשתמשים לשלם על כל פיסת תוכן שהם צורכים בנפרד, במקום לקנות מנויים חודשיים • השותף הראשון של ברדין במיזם: העיתונאי והשדרן האגדי דן ראת'ר
העיתון, המופץ בחינם, מבקש להדביק את הפער הדיגיטלי ונערך להשקה בהשקעה של מאות אלפי שקלים במקביל לשדרוג האתר • בהמשך ייערכו בעיתון לשיווק ולקידום המהלך בקמפיין פרסום נרחב
לטענת העיתונאים, העדר בדיקת עובדות ושקיפות במדור הדעות מערער את אמון הקוראים • הכתבים הזכירו מאמר של סגן נשיא ארה"ב תחת הכותרת "אין גל שני של קורונה" כדוגמה לכך, וקראו להפרדה ברורה יותר בין החדשות לדעות באתר
רכש את יתרת החזקותיה (כ-50%) של חברת קו מנחה באתר • ישלם כ-4.5 מיליון שקל במזומן ובנוסף יעניק שירותי פרסום לקו מנחה בשווי כמיליון שקל
כלי התקשורת המובילים בעולם מאמצים את המודל של חומת תשלום, ו"גלובס" עושה היום צעד ראשון בדרך אל היעד • גדי להב, לשעבר מנהל מחלקת המוצר הדיגיטלי של "פייננשל טיימס": "כשההכנסות תלויות בקוראים, צריך להבין מה קורה איתם ולא לדלג עליהם. צריך לגרום להם לרצות לשלם"
הרשת החברתית משיקה מהלך שמטרתו הבלטת תוכן עיתונאי, ועל הדרך מקווה לשקם את היחסים עם אתרי החדשות הגדולים • שיתוף הפעולה עשוי לסייע לגופי העיתונות, אך צריך לשים לב לסוגיות בעייתיות - החל מאתיקה ועד העמקת התלות בפייסבוק
פרויקט "המשרוקית של גלובס" זכה בשבוע שעבר בפרס DIGIT לחדשנות דיגיטלית • מנהל המיזם, בעז רקוץ', התארח ב"גלובסטוק" והציג את הדרך בה עשויה לפעול התקשורת בעתיד הקרוב • האזינו
צוות "המשרוקית של גלובס" קיבל היום את פרס DIGIT לעיתונות דיגיטלית • מנהל המשרוקית בועז רקוץ': "עמדות ודעות הן חיוניות, אבל תתעקשו שהשיח יתנהל קודם כל במישור עובדתי"
מנימוקי הזכייה: "בעידן של פייק ניוז ואובדן אמון במוצר העיתונאי, הצליח מיזם 'המשרוקית' לחזור ליסודות של העבודה העיתונאית ולייצר מוצר עיתונאי רלוונטי, משפיע ואמין"
בקרב עיתונים בעולם הולכת ומחלחלת ההבנה שהישועה לא תגיע משוק הפרסום בדיגיטל • גם בארץ מודל חומת התשלום צובר תאוצה, כשרק השבוע פורסם ב"גלובס" שגם ynet שוקלים לעבור בחודשים הקרובים למודל • האם זה הפתרון האידיאלי שיחזיר את העיתונות לעידן של מודל עסקי בר-קיימא, למה הוא לא מתאים עבור כל העיתונים, ומה יקרה בארץ? • מדד המותגים
שינויים שפייסבוק מכניסה באלגוריתם שלה בזמן כתיבת שורות אלה, מקשים מאוד על תעשיית התוכן • מדד המותגים
באתר הפופולרי של קבוצת "ידיעות אחרונות" עובדים על פרויקט שעשוי לצאת לפועל כבר בחודשים הקרובים, שיגביל את הגישה לחלק מהאתר רק ללקוחות משלמים
גוגל ניוז אינשאייטיב הוא יוזמה חדשה של ענקית הרשת שתיתן דגש על עיתונות מדויקת ■ שווי ההשקעה: 300 מיליון דולר
"פולהה דה סאו פאולו", יומון מהעיר סאו פאולו עם 285,000 מנויי דפוס ודיגיטל, הפסיק להעלות תכנים לפייסבוק על רקע שינוי פיד החדשות
גופים בהם "וושינגטון פוסט" ו"אקונומיסט" כבר הודיעו כי יאמצו את המדדים החדשים, וגם גוגל, פייסבוק וטוויטר הביעו נכונות להשתמש בהם