גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תל אופן

מיזם השכרת האופנים של עיריית תל אביב

עוד כתבות

תל אופן / צילום: תמר מצפי

המספרים המאכזבים מאחורי ההחלטה לסגור את מיזם "תל אופן" של עיריית תל אביב

ירידה חדה במספר המנויים לאורך 9 שנות המיזם ורווחיות תפעולית גבולית משקפות את הצניחה בביקוש עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים בת"א • חברת פרידנזון, מבעלות המיזם, בוחנת את המשמעות המשפטית של הודעת העירייה על הפסקתו, ואת זכותה לפיצוי

תל אופן / צילום: תמר מצפי

עיריית תל-אביב סוגרת את מיזם השכרת האופניים "תל אופן"

עד לאוגוסט ייעלמו האופניים ותחנות העגינה שפזורים ברחבי העיר • עיריית תל-אביב: "בשנים האחרונות חלה ירידה הדרגתית בהיקף השימושים, עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים" • זכיינית הפרויקט: "החלטה שגויה"

חברת הקורקינטים ווינד: "עיריית ת"א גורמת נזק לכלים שלנו"

בכיר בחברת הקורקינטים המשותפים התייחס להחרמות שמבצעת העירייה של כלים שיתופיים שלא עומדים כראוי – כלים אלה מוחרמים ומופקדים במחסני העירייה מאז חודש מאי

קורקינטים להשכרה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

לקראת ההסדרה: עיריית ת"א מגבילה את מספר הקורקינטים להשכרה

אם בתחילת העשור האופניים להשכרה של תל-אופן מילאו את תל-אביב, ואחר-כך דהרו על המדרכות האופניים החשמליים - השנה האחרונה הייתה זו של הקורקינטים להשכרה • ביום חמישי הקרוב, אם לא יהיו דחיות נוספות, תפרסם עיריית תל-אביב מסמך הסדרה לקורקינטים ולאופניים להשכרה

קורקינטים להשכרה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

המלחמה על המדרכות בת"א: מובייק מאיימת לקנוס משתמשים

על רקע הניסיונות של עיריית ת"א להסדיר את תנועת כלי הרכב הדו-גלגליים להשכרה, מובייק הודיעה כי תקנוס משתמשים שמשאירים את האופניים במקומות שמפריעים למרחב הציבורי • תל-אופן שלחה מכתב התראה לליים בטענה כי הקורקינטים חוסמים את תחנות ההשכרה של האופניים

אופניים של "תל אופן" / צילום: תמר מצפי

ירידה חדה במספר המינויים: מיזם השכרת האופניים תל-אופן עבר לרווח תפעולי סמלי ב-2018

בתוך שנתיים איבדה תל-אופן של חברת FSM של פרידנזון יותר ממחצית מהמנויים שלה • החברה רשמה בשנה שעברה ירידה של 16% בסך הכנסותיה, שהצטברו לכ-16 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת צניחה של 66% בהכנסותיה מהקמת מערך להשכרת אופניים, שהסתכמו ב-1.5 מיליון שקל

מובייק / צילום: יעל אמיר

מובייק, אוטותל, בירד או תל-אופן: מאות כלי תחבורה חדשים מציפים את ת"א. מי הכי יעיל, וכמה זה עולה?

מאות כלי תחבורה שיתופיים מציפים בחודשים האחרונים את המטרופולין ובפרט את ת"א ומבקשים לשנות את עולם התחבורה • יצאנו לבדוק מי הכי יעיל וכמה עולה התענוג • המסקנות: מובייק הוא הפתרון הזול והזמין ביותר; אופני תל-אופן מסורבלים; אוטותל נוח אבל יקר; והזמינות הנמוכה (בינתיים) של הקורקינטים של בירד מהווה מגבלה

תל אופן / צילום: תמר מצפי

למרות הנסיגה בתל אביב: גם בירושלים רוצים "תל אופן"

50 תחנות עגינה להשכרת אופניים וכ-500 זוגות אופניים ייפרשו במרכז העיר ובאזורים התיירותיים בירושלים על ידי חברת FSM שירותי קרקע, המפעילה את מערך השכרת האופניים "תל אופן" בתל אביב • זאת, אף שבתל אביב השירות סובל מנטישת מנויים - ובסוף 2017 נרשמה בו ירידה של 23%

תל אופן/ צילום: איל יצהר

בלעדי מיזם חדש ישכיר לכם קורקינטים ב-75 אג' לדקה

רשת הקורקינטים החשמליים אינוקים (inokim), שבבעלות איש העסקים כפיר בן שושן, יוצאת במיזם השכרת קורקינטים חשמליים • במקום תחנות עגינה, ניתן להשאיר אותם ברחבי העיר או להחזיר אותם לבתי עסק קטנים • אינוקים פועלת בימים אלה לגייס 500 בתי עסק

תל אופן/ צילום: איל יצהר

מיזם תל אופן מאבד גובה והוביל להפסד תפעולי בשנת 2017

עיון בדוחות של בעלת השליטה פרידנזון מצביע על ירידה מתמשכת במספר המנויים ובהכנסות ■ בחברה טוענים שעיקר ההפסדים נובעים מתיקונים והחלפות של מנעולים שנפגעו מוונדליזם

מובייק / צילום: יעל אמיר

המיזם הסיני Mobike לאופנים שיתופיים מתחיל לפעול בישראל

הפיילוט לאופניים השיתופיים יצא לדרך במהלך מארס ולאחר תקופת חינמית יעמוד על 2-4 שקלים לנסיעה ■ "תל-אופן שייך לעולם ישן. היום יש מוצר חדש ונגיש"

תחנת עגינה של "תל אופן" / צילום: תמר מצפי

מיזם "תל אופן" לא מתרומם - הפסיד מאות אלפי ש' ברבעון

פרידנזון סיימה את המחצית הראשונה ברווח של 5.3 מיליון שקל ■ תחלק דיבידנד של 1.25 מיליון שקל

תל אופן / צילום: תמר מצפי

הכנסות מיזם האופניים "תל אופן" קפצו ברבעון השני בכ-66%

פרידנזון: הכנסות המיזם עמדו על כ-6.4 מיליון שקל ברבעון השני, הרווח התפעולי מהפעילות גדל ב-8.3% ועמד על 641 אלף שקל, והרווח הנקי גדל ב-9% והסתכם ב-424 אלף שקל

אופניים של "תל אופן" / צילום: תמר מצפי

הכנסות מיזם האופניים תל-אופן צנחו ב-42% ברבעון הראשון

חברת ההובלה והלוגיסטיקה פרידנזון הציגה צמיחה של 12% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-42 מיליון שקל, לצד זינוק של 60% ברווח הנקי שלה

אוטובוסים ריקים / צילום: מירב מורן

מדד התחבורה: עלייתה של התחבורה הציבורית החדשה

מאמצי השיווק, מהלכי הפיתוח ועיבוי השירות, מוטים במיזמי השכרת אופניים לאזורים שבהם מסתובבים תיירים ויוממים שמהם מרוויחים, ולא לשכונות שבהם גרים תושבים

תל אופן / צילום: איל יצהר

עלייה בהכנסות ורווח של מיליון שקל למיזם "תל אופן"

חברת פרידנזון, המחזיקה ב-45% ממיזם השכרת האופניים, מסכמת היום את 2015 ■ ירידה של כ-21% במספר המנויים שהסתכמו בסוף 2015 בכ-12 אלף, לעומת כמעל 15 אלף מנויים בסוף 2014

תל-אופן רמת גן/ צילום: דפי הירשפלד-שלם

צפו: מיזם האופניים שהפך ללהיט בת"א - גם ברמת-גן

מנוי במחיר מוזל ואחיד: אחרי גבעתיים, גם ר"ג מצטרפת השבוע למיזם השכרת האופניים תל אופן שהפך בשנים האחרונות ללהיט ברחובות ת"א, כשתחנות רבות הוקמו במיקומים שונים בעיר ■ הבעיה - בעיר אין בכלל תשתיות מתאימות ואפילו שביל אופניים אחד לרפואה טרם נסלל

מיזם השכרת האופניים תל-אופן מגיע לגבעתיים

לפי התכנית, החל מחודש ספטמבר הקרוב יוכלו המשתמשים לשכור אופניים ולהחזירם בכל אחת מתחנות העגינה שבגבעתיים ובתל-אביב ■ תושבי העיר שיהיו מנויים לשירות, ייהנו ממחיר מוזל ואחיד

תל אופן / צילום: תמר מצפי

ביצועים חלשים לפרויקט "תל אופן" בשנת 2014

הכנסות מיזם השכרת האופניים שבשליטת חברת פרידנזון עמדו על פחות מ-16 מיליון שקל ב-2014, ירידה של 11% ■ רווח תפעולי של פחות מ-200 אלף שקל ב-2014 ■ תוצאות פרידנזון דווקא השתפרו

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

איתן שמיר מתמודד על רכישת התחנה המרכזית החדשה בת"א

שמיר מתמודד על הרכישה במסגרת הליך כינוס נכסים אליו נקלעה חברת התמח"ת