יגאל דמרי ישלם סכום כפול מממוצע ההצעות במכרז בב"ש

מדובר במכרז לבניית 135 יחידות דיור בבנייה רוויה על שטח של כ-4.7 דונם ■ חברת דמרי הציעה סכום של 16.2 מיליון שקל - וזכתה ביום ד' האחרון ■ ההצעה השנייה בגובהה הסתכמה בכ-6 מיליון שקל פחות, ועמדה על 10.6 מיליון שקל

על רקע תוכנית המתאר להרחבת מטרופולין באר שבע ובשעה שהקבלנים בעיר קובלים על כך שמינהל מקרקעי ישראל מציף את עירם בקרקעות לבניית מאות יחידות דיור: חברת הבנייה י. ח. דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, הציעה כמעט כפול מממוצע ההצעות שהוגשו במכרז לבנייה בשכונת פלח 7.

מדובר במכרז לבניית 135 יחידות דיור בבנייה רוויה על שטח של כ-4.7 דונם. חברת דמרי הציעה סכום של 16.2 מיליון שקל - וזכתה ביום ד' האחרון. ההצעה השנייה בגובהה הסתכמה בכ-6 מיליון שקל פחות, ועמדה על 10.6 מיליון שקל. שתי הצעות נוספות הוגשו: על סך 5 מיליון שקל ו-3.8 מיליון שקל.

הפער בין ההצעה הנמוכה ביותר לגבוהה ביותר עומד על 12.4 מיליון שקל; ממוצע ההצעות עמד על 8.9 מיליון שקל, כמעט מחצית הסכום הזוכה.

ראוי להדגיש כי הוצאות הפיתוח במכרז זה מסתכמות בסכום גבוה של 30.2 מיליון שקל, כך שדמרי ישלם 46.4 מיליון שקל על מגרש של 4.7 דונם - המשקף מחיר של מיליון שקל לדונם, או כ-344 אלף שקל ליחידת קרקע (לפני עלויות בנייה אחרות, כמובן).

מדובר בסכומים גבוהים לעיר ב"ש - גם כי מדובר בשכונה מרובת צמודי-קרקע, שנמכרים סביב 1.6 מיליון שקל; ל"גלובס" נודע כי נבחנת האפשרות לשנות את התב"ע ולבנות על המגרש קוטג'ים ולא דירות בבנייה רוויה.

לשם השוואת מחירי הקרקע בב"ש: במכרז שנערך בחודש שעבר לבניית 66 יחידות דיור בשכונה ו' בב"ש, שילם הזוכה 229 אלף שקל ליחידת קרקע, אך חשוב להדגיש כי מדובר באזור אחר וכי הוצאות הפיתוח במכרז זה היו נמוכות בהרבה - 7.6 מיליון שקל על שטח של 17 דונם. מחברת דמרי לא נמסרה תגובה.