משבר החוב האירופי ויוון גררו את אחד העם לנעילה שלילית

ראש ממשלת יוון לוקח בחשבון אפשרות לפיה המדינה תצא מגוש האירו ■ 43% צניחה ברווחי פרטנר ■ עלייה של 25% בהכנסות הוט ■ שותפות "תמר" ירדו בצל הקשיים מצד הרגולטור ■ רווחי כיל עלו ב-3% ■ פתיחה שלילית בוול סטריט

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים. זאת, על רקע נעילה מעורבת בוול סטריט אמש ומסחר בירידות שערים בבורסות אסיה. המשקיעים ממתינים לחדשות מאירופה ובעיקר מיוון, לאחר שאמש דיווח ה"פיננשל טיימס" כי ראש ממשלת יוון לוקחת בחשבון את האפשרות כי המדינה תעזוב את גוש האירו. ה-OECD, לצד הורדת תחזית הצמיחה העולמית אתמול, גם העביר התייחסות מפורטת לגבי מדיניות המס המומלצת על ידי הממשלה. בשעה זו, החוזים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית בארה"ב.

אירופה תחילה, שם הגיבו אמש המשקיעים לדיווח לפיו הבנק המרכזי האירופי (ECB) העביר בחשאי ליוון קרן סיוע בהיקף של כ-100 מיליארד דולר. בנוסף, מעיבה התבטאותו של ראש ממשלת המעבר לוקאס פפדמוס, שאמר כי אמנם לא סביר שהמדינה תצא מגוש האירו, אלא "זה עדיין סיכון קיים" - כך לפי דיווח ה"פיננשל טיימס".

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות אפסילון, אומר ל"גלובס" היום כי "הדוחות של פרטנר ממחישים את הבעיה המרכזית הקיימת בשוק כרגע שהיא חוסר היכולת של חברות התקשורת לשלם דיבידנדים לבעלי המניות העיקריים, מכך יוצא שחברות ההחזקה תמשכנה להתקשות במציאת מקורות מימון".

שותפויות "תמר" במוקד; פרטנר, הוט וכיל דיווחו

מניות התקשורת המשיכו לרכז את מירב תשומת הלב של המשקיעים, על רקע כניסתם של מפעילים חדשים לשוק (הוט מובייל, אלון סלולר וגולן טלקום) ופריצתן של החברות הוותיקות עם מסלולים חדשים ואטרקטיביים לאור התחרות המתגברת.

פרטנר דיווחה היום על ירידה בהכנסות בכ-11% ל-1.57 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי צנח 43% ל-146 מיליון שקל. בנוסף, נציין את בזק , הוט וסלקום .

נתוני הניוד: כמה עברו לגולן טלקום ולהוט מובייל?

עוד דיווחה חברת הוט על תוצאותיה, כשהיא מציגה הכנסות של 1.03 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012, עלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הרווח הנקי של החברה צנח ב-26% והסתכם ב-59 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

עוד רבעון חזק לחברת כיל : החברה דיווחה על עלייה ברווח הנקי ל-288.9 מיליון דולר והכנסות של 1.55 מיליארד דולר, כשהיא מכה את התחזיות בשוק. למרות ירידה בביקושים לדשנים, צופים בחברה גידול בביקושים בהמשך השנה.

מניות אי.די.בי והחברות הבנות המשיכו לעמוד במוקד. אתמול פרסמה דסק"ש את דוחותיה לרבעון הראשון של 2012 כשהיא מציגה עלייה ברווח הנקי, שהסתכם ב-413 מיליון שקל או 4.8 שקלים למניה, בהשוואה לרווח של 329 מיליון שקל או 3.9 שקלים למניה ברבעון הראשון של 2011.

מניות "תמר" במוקד לאור כוונת הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה, לבקש להעביר לאישורו בימים הקרובים את הסכמי הגז שחתמו יצרני החשמל עם השותפויות. ברקע מהדהדת גם חשיפת "גלובס" כי גם במועצת רשות החשמל בוחנים אם להתערב במחיר הגז שנקבע בעסקת השותפויות עם חברת החשמל. נציין את קבוצת דלק , דלק קידוחים , אבנר ורציו .

גזית גלוב גם היא בין המדווחות. החברה הציגה גידול בהכנסות ומעבר לרווח בשורה התחתונה. ההכנסות החברה מהשכרה גדלו ב-11% ל-1.411 מיליארד שקל לעומת 1.268 מיליארד שקל המקביל אשתקד. הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-260 מיליון שקל (1.52 שקל למניה), לעומת הפסד של 14 מיליון שקל (הפסד של 0.09 שקל למניה) אשתקד. גם ה-FFO (המקביל לרווח הנקי בחברות נדל"ן) זינוק ב-42% ל-126 מיליון שקל.

עוד בעניין פרטנר - סאני אשר בשליטת אילן בן דב, הודיעה אתמול כי עקב ירידה חדה בשווי אחזקותיה במניות פרטנר ישנה חריגה מאמת המידה הפיננסית עליה התחייבה החברה באשראי מול הבנקים. ככל שהחריגה כאמור מאמת המידה הפיננסית לא תתוקן בתוך 30 ימי עסקים, הבנקים רשאים להעמיד לפירעון מיידי אשראי שניתן לחברה ולממש את המניות המשועבדות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]