נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית פייסבוק צללה 8.5%

לוקאס פפדמוס אמר כי ישנה אפשרות שיוון תצא מגוש האירו והפיל את המדדים ■ פיץ' הורידה דירוג האשראי של יפן ■ ה-OECD הוריד תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ■ ה-ECB הזרים ליוון סיוע חירום בהיקף של 100 מיליארד ד'

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שמרבית היום התנהל במגמה חיובית. זאת, עקב דיווחים כי לוקאס פפדמוס, ראש ממשלת יוון, אמר כי הממשלה היוונית שקלה לבצע הכנות לקראת יציאתה של המדינה מגוש האירו. מוקדם יותר התנהל המסחר בעליות עקב פרסום נתוני מאקרו חיוביים בשוק הנדל"ן. עוד השפיעה היום על המסחר סוכנות הדירוג פיץ', אשר הורידה את דירוג האשראי של יפן בשתי דרגות ושינתה את תחזית הדירוג שלה ל"שלילי". בנוסף, ארגון ה-OECD פרסם היום את הדוח השנתי שלו והוריד את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-3.4% ב-2012. המשקיעים מגיבים גם לידיעה שפורסמה הבוקר ב"פייננשל טיימס", לפיה הבנק האירופי המרכזי הזרים לבנקים ביוון בחשאי סכום של כ-100 מיליארד אירו.

המשקיעים המשיכו להגיב היום לתוצאות הפגישה של מנהיגי מדינות ה-G8, בסיומה הם הצהירו כי יוון היא חלק בלתי נפרד מגוש האירו וכי בכוונתם לעודד צעדים מעודדי צמיחה, במקום להתרכז בצעדי צנע. מחר צפויים להיפגש בבריסל שרי האוצר של גוש האירו ולדון בצעדים העתידיים שבכוונתם לנקוט.

"שוקי המניות ימשיכו להתמודד עם זרמים נגדיים של פחד וחוסר הוודאות של השווקים", אומר בוב דול, אסטרטג המניות הראשי של בוצת בלקרוק. "כל עוד הזרמים הנגדיים הללו לא יעלמו, אנו צופים כי התנודתיות בשווקים תימשך גם בשבועות הקרובים".

כיוון השווקים הושפע גם מהדיווח לפיו הבנק המרכזי האירופי (ECB) העביר בחשאי ליוון קרן סיוע בהיקף של כ-100 מיליארד דולר. זאת, כדי לסייע למערכת הבנקאות שלה להתמודד טוב יותר עם קשיי הנזילות שלהם. לפי הדיווח, הקרן הועברה ליוון במסגרת "סיוע חירום", כלי המאפשר ל-ECB להעניק למדינות ובנקים ברחבי גוש האירו סיוע כספי מיידי כדי שיוכלו להתמודד עם קשיי נזילות.

סוכנות הדירוג פיץ' הורידה היום את דירוג האשראי של יפן בשתי דרגות ל-A+, לעומת דירוג של AA+, זאת על רקע העלייה בחוב הלאומי של המדינה. כמו כן פיץ' הורידה גם תחזית האשראי של המדינה ל"שלילי", עניין היכול לרמז על הורדות דירוג נוספות בעתיד.

ארגון ה-OECD, פרסם היום את התחזית הכלכלית השניה שלו לשנת 2012, והודיע כי הוא מוריד את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית לרמה של 3.4%, זאת לעומת צמיחה של 3.6% ב-2011. הארגון ציין בדוח שפרסם כי משבר החוב האירופי עלול לפגוע בצמיחה הכלכלית השברירית של ארה"ב ויפן.

סימנים חיוביים בשוק הנדל"ן האמריקני: בחודש אפריל נמכרה בארה"ב הכמות הגדולה ביותר של בתים קיימים מזה שנתיים, והירידה בעיקולי הבתים דחפה את המחירים למעלה. מכירות הבתים הקיימים עלו ב-3.4% לשיעור שנתי של 4.62 מיליון יחידות - הכמות הגדולה ביותר מאז מאי 2010, ומעט מעל הצפי בשוק (4.6 מיליון). המחיר הממוצע של מכירת בית קיים עלה ל-177,400 דולר - 10.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז ינואר 2006.

פייסבוק המשיכה לצלול

לאחר שאמש מניית פייסבוק השילה מערכה 12%, מחקה 10 מיליארד דולר מאז שהונפקה וגרמה מפח נפש למשקיעים רבים שרכשו אותה עם הנפקתה, היום היא המשיכה לצלול. היום נודע גם כי מורגן סטנלי, שהיה חתם בהנפקה, הוריד את תחזית הצמיחה וההכנסות של פייסבוק מספר ימים לפני ההנפקה.

אלביט מערכות הודיעה היום כי קיבלה מלקוח באירופה הזמנה לאספקת מערכות מטוסים ללא טייס (מל"טים) בהיקף של כ-160 מליון דולר. המערכות מיועדות לאספקה במהלך השנתיים הבאות.

קמעונאית האלקטרוניקה בסט ביי פרסמה היום, לפני פתיחת המסחר, את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012, מהם עולה כי הכנסותיה עלו ב-2% ל-11.6 מיליארד דולר. עם זאת, רווחי החברה נפלו ל-158 מיליון דולר או 46 סנט למניה, לעומת 212 מיליון או 53 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בנק ההשקעות ברקליס קפיטל הודיע היום כי הוא הוא מותיר את מחיר היעד על אפל על 750 דולר, קרי, פרמיה של 34% על המחיר שבו היא נסחרת כיום. בסקירה ציינו האנליסטים כי הכנסותיה של ענקית הטכנולוגיה עשויות לזנק ב-2012 ל-200 מיליארד דולר.

סרגון , המתמחה בפתרונות backhaul (תקשורת אלחוטית בין תחנות הבסיס והמתג הראשי), מדווחת היום על זכייה בפרויקט רשות NTUA האמריקנית. המערכות של סרגון יהוו חלק מרשת באורך של למעלה מ-850 ק"מ, המשלבת סיבים אופטיים ותקשורת אלחוטית. היקף העסקה עומד על כ-4 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]