וול סטריט ננעלה בעליות; מניית פייסבוק צנחה לשפל

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ל-366 אלף ■ התחלות הבנייה נפלו ב-1.1% לשיעור שנתי של 746 אלף בתים ■ 271 מיליון מניות פייסבוק השתחררו לשוק ומחיר המניה צנח ביותר מ-6% אל מתחת ל-20 דולר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים במחזור נמוך, לאחר התבטאויותיו של ראש ממשלת סין הבוקר כי יפעל לעידוד הצמיחה במדינה, ועל רקע פרסום נתוני מאקרו ודוחות היום בארה"ב. באירופה, ממשיכים המשקיעים לקוות למהלך מוניטארי של הבנק המרכזי האירופי, תוך חשש מתגבר כי ממשלת יוון תאולץ בסופו של דבר לפרוש מגוש האירו.

"הנתונים הכלכליים בארה"ב ממשיכים לצייר תמונה לא ברורה, למרות שהתקוות להתערבות נוספת על ידי ה'פד' בספטמבר דועכת", כך אמר דייויד מוריסון, אנליסט מ-GFT מרקטס בלונדון.

החדשות מסין, תחילה. ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, ציין כי התמתנות האינפלציה המקומית פותחת פתח להקלות מוניטאריות נוספות ביבשת, ומנגד - הבהיר כי הוא צופה שיפור בנתוני הצמיחה בסין, מחודש יולי האחרון ואילך. "התנאים מתאימים ויש לנו את היכולת המתאימה, ולכן תהיו בטוחים שנגיע למטרותינו הכלכליות והחברתיות השנה", אמר ג'יבאו במהלך סיור במחוז זג'יאנג - כך לפי דיווח סוכנות הידיעות הסינית, בבעלות ממשלתית, Xinhua. "הסיכוי לפעולות מוניטאריות נוספות - גדל".

בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו היום לרמות שיא של 3 חודשים - בעוד המשקיעים מעבירים את כספיהם מאיגרות החוב, הנחשבות ל"נכס בטוח", לאפיקים מסוכנים יותר. תשואות אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרות היום סביב 1.8%. תשואות האג"ח ל-30 שנים נסחרות סביב 2.91%.

מקווים למהלך של ה-ECB

ובמעבר חד לאירופה, שם בורסות היבשת נמצאות בשיאו של גל עליות שנמשך מזה 10 שבועות על רקע תקוות המשקיעים שבנקים מרכזיים בעולם ינקטו צעדים מוניטריים מרחיבים כדי להאיץ את הצמיחה הכלכלית. הבנק המרכזי של אירופה מגבש חבילת צעדים חדשה ואמור להציג אותה בחודשים הקרובים, והיא תכלול רכישות אג"ח של מדינות כמו ספרד ואיטליה, אם הן יבקשו זאת ויעמדו בתנאים שיקבע הבנק.

כמו כן, מתגברות הספקולציות ביבשת באשר לפרישה של ממשלת יוון מגוש האירו. פול דיי, אסטרטג ראשי בחברת מרקט סקיוריטיס, סבור כי "זו לא שאלה של אם אלא שאלה של מתי". ג'רמי קוק, הכלכלן הראשי של חברת World First אמר בראיון ל-CNBC כי הסיכויים שיוון תפרוש מגוש האירו בטווח של ה-12-18 חודשים הקרובים עומדים על 70%. ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס צפוי לפגוש בשבוע הבא, לראשונה מאז מונה לתפקיד, את הבכירים במנהיגי ממשלות גוש האירו - במטרה להבטיח את המשך קבלת הסיוע הכספי למדינה.

שטף נתוני מאקרו

מייקל הסון, אנליסט ב-CMC, אמר לסוכנות בלומברג כי "מדד פילדלפיה יהיה חשוב במיוחד לאחר האכזבה הגדולה אתמול ממדד האמפייר של ניו יורק, שהיה שלילי בפעם הראשונה מאז אוקטובר. הציפייה בשוק היא להתאוששות במדד אוגוסט בהשוואה ליולי".

ראשית התפרסמו היום התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, אשר עלו בשבוע האחרון. מספר דרישות האבטלה עלה ל-366 אלף, אלף דרישות מעל הצפי בוול סטריט. הדרישות של השבוע שעבר עודכנו כלפי מעלה ל-364 אלף.

עוד התפרסמו התחלות הבנייה ביולי, אשר ירדו לאחר עלייה חדה ביוני. הנתון נפל ב-1.1% לשיעור שנתי של 746 אלף בתים, לעומת הצפי שעמד על עלייה קלה לשיעור של 765 אלף. ביוני עודכן הנתון כלפי מעלה לעלייה של 6.8% ל-754 אלף בתים, הנתון הגבוה מאז אוקטובר 2008. אישורי הבנייה עלו ב-6.8% לשיעור שנתי של 812 אלף בחודש יולי, הרמה הגבוהה מאז אוגוסט 2008.

מדד הייצור של הפדרל ריזרב בפילדלפיה שהתפרסם היום נותר גם באוגוסט שלילי, כשהצביע על קריאה שלילית של 7.1 נקודות לעומת 12.9 נקודות ביולי. מדובר בקריאה שלילית רביעית רצופה. הצפי היה לקריאה שלילית של 5 נקודות.

מלאנוקס וטאואר הישראליות במוקד

סיסקו דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של 2012, מהן עולה תמונה טובה יותר מהמצופה. סיסקו דיווחה על הכנסות של 11.69 מיליארד דולר, לעומת הצפי שעמד על 11.62 מיליארד דולר, ולעומת 11.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה מדווחת סיסקו על רווח למניה של 47 סנט לעומת 22 סנט ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי ל-45 סנט. החברה הודיעה כי עקב התוצאות היא מעלה ב-75% את הדיבידנד שיחולק, ל-14 סנט למניה.

מניית מלאנוקס נכנסת למדד השווקים המפותחים MSCI גלובל - כך עולה מהעדכון הרבעוני שפירסמה אתמול MSCI. במקביל, מניית אלביט מערכות יוצאת מהמדד. (לסיפור המלא)

הנהלת טאואר שוהה בימים אלה בחו"ל ונמצאת במגעים לחתימה על הסכם גדול עם לקוח זר - כך נודע היום ל"גלובס". לפי ההערכות, מדובר בחוזה אשר יכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים בשנה. עוד עולה מההערכות כי ייצור ההזמנות החדשות שיתקבלו, יחולק בין מפעלי טאואר השונים.

אמזון "הוכתרה" היום על ידי האתר הפיננסי "ביזנד אינסיידר" כאויבת האמיתית של ענקית החיפוש גוגל. "אמזון היא היריבה האמיתית של גוגל לשנים הבאות", כותבים ב"ביזנס אינסיידר". "גוגל היא חברת חיפוש אבל החיפושים שמהם היא באמת עושה כסף הם אלה שאנשים עושים לפני שהם קונים משהו ברשת. החיפושים הללו מהווים כ-20% מסך החיפושים של גוגל. שם נמצאות הפרסומות".

גרופון המשיכה לרכז עניין על רקע פרסום דוחותיה בתחילת השבוע. החברה דיווחה כי עברה לרווח נקי של 28.4 מיליון דולר או 4 סנט למניה, לעומת הפסד של 107.4 מיליון דולר או 35 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הפתיעה לטובה גם בשורה העליונה ורשמה גידול של 45% בהכנסות ל-568.3 מיליון דולר.

פריגו דיווחה גם היא היום והפתיעה בשורת ההכנסות עם 832 מיליון דולר. הרווח זינק גם הוא ל-1.28 דולר למניה לעומת צפי ל-1.24 דולר למניה.

מחיר מניית פייסבוק צנח היום לשפל לאחר ש-271 מיליון מניות החברה השתחררו לשוק בתום תקופת ה"נעילה" על מניות המוחזקות בעיקר על ידי עובדי החברה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]