מלאנוקס נכנסת למדד ה-MSCI גלובל; אלביט מערכות בחוץ

מנגד, מניית אלביט מערכות יוצאת ממדד השווקים המפותחים ■ כל העדכונים ייכנסו לתוקף החל מ-31 באוגוסט, מלאנוקס ואלביט הן המניות הישראליות היחידות שיוצאות או נכנסות למדד

לאחר זינוק של 86% בחודשיים האחרונים בוול סטריט, וב-96% ב-3 חודשים בבורסה בת"א, מניית מלאנוקס נכנסת למדד השווקים המפותחים MSCI גלובל - כך עולה מהעדכון הרבעוני שפירסמה אתמול MSCI. במקביל, מניית אלביט מערכות יוצאת מהמדד.

בסך הכל 3 מניות ייכנסו למדד השווקים המפותחים ו-4 מניות ייצאו ממנו, מלאנוקס ואלביט מערכות הן הישראליות היחידות. כל העדכונים ייכנסו לתוקף החל מ-31 באוגוסט.

עוד מניות מרכזניות שיוצאות מהמדד: Realty Income (סימול O בארה"ב), Camden Property Trust (סימול CPT).

כזכור, מלאנוקס, ספקית פתרונות התקשורת הארגונית המהירה, נמצאת באחרונה במומנטום חיובי שהתגבר בחודש שעבר לאחר פרסום דוחות חזקים. הדוחות שינו כיוון במניה שדווקא איבדה כ-20% בשבועיים.

מלאנוקס שבניהולו של איל וולדמן, דיווחה במסגרת דוחות הרבעון השני על הכנסות של 133.5 מיליון דולר, גידול של 50% לעומת הרבעון הראשון השנה ושל 111% לעומת הרבעון המקביל של 2011. הצפי הממוצע בוול סטריט היה למכירות של 128 מיליון דולר.

גם בתחזית קדימה מלאנוקס הפתיעה. החברה מצפה למכירות בהיקף של 150-155 מיליון דולר ברבעון השלישי, מה שמשקף קפיצה של כ-120% לעומת הרבעון השלישי של 2011, וקצב מכירות שנתי של יותר מ-600 מיליון דולר. בוול סטריט ציפו בממוצע למכירות של 104 מיליון דולר, ולרווח נקי של 52 סנט למניה.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 32 מיליון דולר, או 74 סנט למניה, גידול של פי 12 לעומת הרבעון המקביל. במונחי Non-GAAP, רשמה החברה רווח נקי של 43 מיליון דולר ברבעון או 99 סנט למניה. זאת, הרבה מעבר לצפי הממוצע בוול סטריט לרווח של 74 סנט למניה.

באלביט מערכות, מנגד, נרשם השבוע זעזוע, כשיוסי אקרמן, הנשיא והמנכ"ל מזה 16 שנים, הודיע על עזיבתו את התפקיד. החברה פירסמה השבוע גם את הדוחות לרבעון השני ובהם עדכנה לגבי זהותו של המחליף - בצלאל "בוצי" מיכליס.

הכנסותיה של אלביט ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-676 מיליון דולר, ירידה של 2.2% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. כמו בשורת ההכנסות, כך גם בשורה התחתונה לא נרשם שינוי משמעותי, והרווח ברבעון השני הסתכם ב-38.3 מיליון דולר. בנטרול הוצאות שלא במזומן עמד הרווח על 48.2 מיליון דולר. צבר ההזמנות של אלביט בסוף הרבעון השני רשם גידול קל של 15 מיליון דולר ביחס לרבעון הראשון, והוא עומד כעת על 5.46 מיליארד דולר.