בניסיון למנוע פשיטת רגל: ר"מ יוון יפגוש במנהיגי גוש האירו

ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס צפוי לפגוש בשבוע הבא, לראשונה מאז מונה לתפקיד, את הבכירים במנהיגי ממשלות גוש האירו: קנצלרית גרמניה מרקל, נשיא צרפת הולנד וכן את ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו

ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס צפוי לפגוש בשבוע הבא, לראשונה מאז מונה לתפקיד, את הבכירים במנהיגי ממשלות גוש האירו - במטרה להבטיח את המשך קבלת הסיוע הכספי למדינה. במקביל, מנסה סמארס לשנות את מתווה תוכניות הצנע שאושרו בזמנו בפרלמנט, בכדי שממשלתו תוכל לעמוד ביעדי החוב והגירעון שהציבה לעצמה לשנים הבאות.

בתחילת השבוע הבא יפגוש סמארס בז'אן-קלוד יונקר, ראש ממשלת לוקסמבורג, העומד גם בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו. בהמשך, צפוי סמארס לפגוש בברלין את קנצלרית גרמניה מרקל, ובפריז את נשיא צרפת הולנד - כך מסר הלילה (ה') מקור ל-CNBC.

התאריכים אינם סופיים, מסר המקור, וההכרזה הרשמית עליהם תתבצע "בקרוב", לדבריו. "סמארס כבר מכין את הציבור לעוד סבל, אלה זמנים קשים ביוון", אמר המקור. "יהיו הקשחות נוספות של תוכניות הצנע".

לפי דיווח ה"פיננשל טיימס", ממשלתו של סמארס מנסה לאתר מקור מיידי לקיצוצים של כ-11.5 מיליארד אירו (שווי ערך לכ-5% מהתוצר הלאומי) בשנים 2013-2014, כפי שסיכמה עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - אולם, מתקשה לעשות כן, ולפיכך מעוניינת לדחות את התשלום לשנים מאוחרות יותר.

סמארס מעוניין להאריך את תוכנית הצנע המדוברת - ולפרוס את הקיצוצים למשך 4 שנים, עד שנת 2016, תוך שאיפה להקטין את הגירעון הממשלתי בכ-1.5% תוצר כל השנה (לעומת יעד לקיטון של כ-2.5% בגירעון של שנה, תחת התוכנית הנוכחית).

זאת, בעוד הממשלה היוונית "נואשת" לסיוע כספי נוסף במסגרת חבילת החילוץ השנייה שלה (130 מיליארד אירו בסך-הכל).