"פיננשל טיימס": יוון תפרוס תוכנית הקיצוצים לעוד שנתיים

ממשלת יוון מעוניינת להאריך בכשנתיים את תוכנית הצנע האחרונה שהעבירה בפרלמנט ■ סמארס צפוי להציע הרעיון לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, בשבוע הבא

ממשלת יוון מעוניינת להאריך בכשנתיים את תוכנית הצנע האחרונה שהעבירה בפרלמנט, וזאת במטרה לעמוד כראוי ביעדי התקציב שלה מול המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים - לטובת המשך קבלת סיוע חיצוני, במסגרת חבילת החילוץ השנייה שלה על סך 130 מיליארד אירו - כך מדווח הלילה (ד') ה"פיננשל טיימס".

אנטוניס סמארס, ראש הממשלה הנוכחי, צפוי להציע את הארכת התוכנית בשבוע הבא לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, במפגש משותף של השניים בברלין, בו ינכח גם נשיא צרפת פרנסואה הולנד.

הממשלה היוונית מתקשה למצוא מקור מיידי לקיצוצים של כ-11.5 מיליארד אירו (שווי ערך לכ-5% מהתוצר הלאומי) בשנים 2013-2014, כפי שסיכמה עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, ולפיכך מעוניינת לדחות את התשלום לשנים מאוחרות יותר.

סמארס מעוניין להאריך את מדיניות הצנע ולפרוס את הקיצוצים למשך 4 שנים, עד שנת 2016, תוך שאיפה להקטין את הגירעון הממשלתי בכ-1.5% תוצר כל השנה (לעומת יעד לקיטון של כ-2.5% בגירעון של שנה, תחת התוכנית הנוכחית).