ר"מ סין: "גובר הסיכוי לפעולות מוניטאריות נוספות"

ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, סבור כי האטת האינפלציה בסין לשפל של 30 חודשים ביולי, פותחת פתח לפעולות מוניטאריות של הממשלה: "התנאים מתאימים ויש לנו את היכולת המתאימה"

ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, ציין כי התמתנות האינפלציה המקומית פותחת פתח להקלות מוניטאריות נוספות ביבשת, ומנגד - הבהיר כי הוא צופה שיפור בנתוני הצמיחה בסין, מחודש יולי האחרון ואילך.

"התנאים מתאימים ויש לנו את היכולת המתאימה, ולכן תהיו בטוחים שנגיע למטרותינו הכלכליות והחברתיות השנה", אמר ג'יבאו במהלך סיור במחוז זג'יאנג - כך לפי דיווח סוכנות הידיעות הסינית, בבעלות ממשלתית, Xinhua. "הסיכוי לפעולות מוניטאריות נוספות - גדל".

לדברי ג'יבאו, על הכלכלה הסינית המקומית, "קיים לחץ גדול - באופן יחסי".

הצהרותיו של ג'יבאו מגבירות את הספקולציות בסין כי הממשלה המקומית תוריד את היקף הרזרבות לבנקים או לחלופין את הריבית המרכזית במשק, וזאת לאחר ההאטה באינפלציה - שהאטה ביולי לשפל של 30 חודשים, וכן על רקע ההאטה בגידול בייצוא.

"מובילי המדיניות בסין הבהירו בשבועות האחרונים כי תמיכה בכלכלה המקומית היא הדאגה המרכזית שלהם", אמר קינוואי יאנג, כלכלן ב-Capital Economics ולשעבר אנליסט בבנק אוף צ'יינה. "אנו מעריכים כי הכרזות על התאמות במדיניות הכלכליות יפורסמו בקרוב, כולל הורדת יחס הרזרבות, וכן פרויקטים נוספים לתמיכה בכלכלה".

"דבריו של וון (ג'יבאו) דוחפים אותנו, ומדובר בחדשות טובות במיוחד לשוק", אמר קיושי אישיגאני, אסטרטג השקעות ב-Mitsubishi UFJ. "ראש הממשלה לא נוהג להתבטא באופן ישיר באשר לכלכלה, וכנראה שהוא רוצה להבהיר כי הממשלה תפעל כדי לתמוך בכלכלה, באמצעות מדיניות מוניטארית".

לפי הערכות בסין, ההאטה בסין עלולה להימשך לאורך השנה כולה, כאשר הצמיחה במדינה ייתכן ותרד לרמה של 7.4% (שנתי) ברבעון השלישי של השנה. זאת, לאחר שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם הציגה צמיחה של 7.6% "בלבד" ברבעון השני של השנה.