הבורסה סגרה בעליות; בזק, החברה לישראל ופרטנר הובילו

לארי סאמרס פורש מהמירוץ לראשות הפד - והשווקים מזנקים ■ בישראל, מדד המחירים לצרכן יצא נמוך מהצפוי ■ תחזית עגומה של הלמ"ס על מצב המשק ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל

הבורסה בת"א סגרה היום (ב') בעליות קלות לאור העליות בשוקי חו"ל לאחר פרישת לארי סאמרס מהמירוץ לתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב. העליות התמתנו מאז הפתיחה ואומדן הצמיחה שפרסמה הלמ"ס בצהריים העיק במקצת על השוק. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

המשק הישראלי צפוי לצמוח השנה ב-3.4%, קיפאון בהשוואה ל-2012. מאומדן הצמיחה של הלמ"ס עולה תמונה עגומה למדי: היצוא תקוע, היבוא ירד, ההשקעות במשק בנסיגה, בניית הדירות בצניחה - ורק הצריכה הפרטית צפויה לזנק ב-4%, עדות לכך שהישראלים ממשיכים לבזבז. (לסיפור המלא)

לארי סאמרס, שכיהן כשר האוצר של ארה"ב בממשל קלינטון, הודיע הלילה כי הוא פורש מהמירוץ לראשות הפד. סאמרס נחשב למועמד המועדף על ברק אובמה אך בשווקים סלדו ממנו בשל תמיכתו ברגולציה ובמדיניות מוניטרית מצמצמת יותר. זו הסיבה שפרישתו מהמירוץ מקפיצה היום את החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט ביותר מ-1%. כעת, המועמדת המובילה לתפקיד היא ג'נט יילן, שלפי ההערכות תמשיך את מדיניותו של היו"ר הנוכחי בן ברננקי.

"יילן נתפסת כ'יונה' מבין חברי הפד, קרי ממשיכת דרכו של ברננקי בכל הקשור להמשך מדיניות זהירה בכל הנוגע לצמצום הרכישות באג"ח ממשלתי ובנכסים מגובי משכנתאות", מסביר קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management. "גם לגבי הריבית הצפי הוא כי יילן תוביל גישה של השארת ריבית נמוכה לטווח אורך יותר מזה שהיה מוביל סאמרס, שהתבטא כי יש לצמצם את הנזילות בארה"ב בקצב מהיר מזה הנעשה היום.

"הודעת סאמרס מוציאה במידה מסוימת את העוקץ מישיבת הפד השבוע מאחר וגם אם יודיעו על צמצום רכישות הרי נראה כי ילן, שתיכנס לתפקידה בינואר, תוביל לצמצום רכישות בקצב מתון ובכך למעשה קובעת ככל הנראה את הטון בהודעת הפד השבוע. בישיבה השבוע יהיה מעניין לא פחות לקרוא לראשונה את הערכות הפד לשנת 2016, בעיקר בנושא הריבית הצפויה והאבטלה שמשפיעה רבות על המדיניות המוניטארית היום בארה"ב".

לא רק בארה"ב מחפשים נגיד אלא כמובן גם בישראל. "גלובס" חשף אמש כי ההכרזה על זהות הנגיד הבא מתעכבת בשל מחלוקת בין רה"מ נתניהו לשר האוצר לפיד. נתניהו מעדיף את ויקטור מדינה או מריו בלכר אולם לפיד מעוניין בצביקה אקשטיין לתפקיד. (לסיפור המלא)

בשווקים ממשיכים להמתין בקוצר רוח להחלטת הפד מחרתיים באשר להפחתת רכישות האג"ח, כאשר ההערכה היא כי הרכישות יופחתו ב-10 מיליארד דולר ל-75 מיליארד דולר בחודש. לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג, 58% מהכלכלנים מעריכים כי החלטת הפד לא תטלטל את השווקים. בישראל יוכלו המשקיעים להגיב להחלטת הפד ולנעשה בשווקים רק ביום ראשון בשל חג הסוכות.

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בלבד בחודש אוגוסט, נמוך מהציפיות לעלייה של 0.3%. כך, הסתכמה האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ב-1.3%. "הסיכוי להורדת הריבית גדל", מסרו אנליסטים בתגובה למדד.

החברה לישראל ממשיכה לעלות

קונדואיט נכנסת לבורסה הודות למיזוג עם פריון . 2 החברות הודיעו היום רשמית על המיזוג ועל כך שהכנסות החברה המאוחדת עומדות על 367 מיליון דולר. החברה הממוזגת תהיה מוחזקת על ידי 81% מבעלי המניות של קונדואיט ו-19% מבעלי המניות של פריון.

מניות כיל והחברה לישראל המשיכו לרכז עניין לאחר הקפיצה במניות אתמול.

פלוריסטם הודיעה היום שמנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ביטל את ההשהיה שהוטלה על הניסוי הקליני שלב 2 בצליעה בינונית לסירוגין מה-4 ביוני 2013 ואישר את חידוש הניסוי. במכתב שנשלח מה-FDA לחברה, צוין כי החברה ענתה באופן משביע רצון לכל הנושאים הקשורים להשהיית הניסוי הקליני וכי החברה רשאית להמשיך בניסוי.

מיקרומדיק דיווחה הבוקר כי החברה הבת זטיק שלחה לסין משלוח מסחרי ראשון של מוצר ה-CellDetect, המיועד לאיתור וזיהוי סרטן צוואר הרחם. על פי הדיווח, המשלוח כולל תמיסות לביצוע של כ-20 אלף בדיקות. החברה דיווחה עוד כי כצעד ראשון לצורך קידום החדרת המוצר לשוק הסיני, חברת Biomics Biotechnology הסינית תבצע פיילוט במוצר בשני בתי חולים בבייג'ין, כאשר פעילות זו צפויה להתחיל בשבועות הקרובים ולהימשך כשלושה חודשים.

מניית עילוי פיננסי המשיכה לבלוט לאחר שטסה אתמול ב-255%. החברה דיווחה ביום חמישי לאחר הסגירה כי היא מקיימת מו"מ ראשוני ליציקת תוכן בתחום המערכות הבלתי מאוישות בטכנולוגיה מתקדמת. שווי פעילות החברה למערכות בלתי מאוישות מוערך בכ-20 מיליון דולר בעוד שוויה של עילוי פיננסי בבורסה, לפני הזינוק, עמד על כ-1.5 מיליון שקל בלבד.

מניית אבוג'ן עלתה במהלך המסחר לאחר שהודיעה כי אבופיול, חברת בת בבעלותה המלאה, העוסקת בפיתוח זרעי קיקיון כחומר גלם לתעשיית הדלקים האלטרנטיביים (בעיקר ביודיזל) ולתעשיות מסורתיות אחרות, השלימה בהצלחה שלוש שנים רצופות של ניסויי שדה בברזיל.

מניית המלט רשמה עלייה חדה במחזור ער לאחר שהחברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-10 מיליון דולר.