קונדואיט ופריון הכריזו על מיזוגן; מניית פריון הגיבה בצניחה

במסגרת המיזוג יוקצו לבעלי המניות של חברת סרגלי הכלים קונדואיט 81% ממניות פריון, שפועלת אף היא באותו תחום ■ המיזוג משקף שווי של 750 מיליון דולר לפעילות קונדואיט, שהוערכה לאחרונה בשווי גבוה בהרבה

"זהו אירוע מכונן בתולדות החברה ואיחוד כוחות משמעותי עבור העובדים ובעלי המניות שלנו. מדובר במקרה אמיתי שבו אחד ועוד אחד שווה שלוש". אלו המלים שבהן בחר לתאר ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל חברת האינטרנט הציבורית פריון , את עסקת המיזוג עם חטיבת סרגלי הכלים (ה-client Connect) של קונדואיט - חברת האינטרנט הפרטית והמסקרנת.

במסגרת המיזוג, שפרטיו נחשפו היום לראשונה, יוקצו לבעלי המניות של קונדואיט 81% ממניות פריון. שוויה של פריון בוול-סטריט אתמול, שעמד על 168 מילון דולר, גוזר שווי של כ-920 מיליון דולר לחברה הממוזגת - מתוכו נגזר שווי של כ-750 מיליון דולר לחטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט. מניית פריון טיפסה בשנה האחרונה ב-77%, והשלימה עלייה של 261% מאז נובמבר 2011.

אגב, באפריל אשתקד בוצעה עסקה למכירת מניות בקונדואיט לפי שווי גבוה בהרבה מהשווי הנוכחי. אז מכרה קרן יוזמה הישראלית כ-7% ממניות קונדואיט לבנק ההשקעות האמריקאי JP Morgan לפי שווי חברה של 1.3 מיליארד דולר. כך שעסקת המיזוג הנוכחית של חטיבת סרגלי הכלים, שהיא עיקר פעילותה של קונדואיט, נעשית לפי שווי נמוך משמעותית מעסקה זו. בקונדואיט התייחסו היום גם לפערי השווי הללו, ועל כך ראו בהמשך.

לאחר ההודעה על המיזוג היום, רשמו מניות פריון, הנסחרות גם בת"א, ירידה של כ-10% המשקפת כנראה את הערכת המשקיעים בפריון שהדילול הצפוי להם במסגרת המיזוג גדול מדי. לצורך אישורו הסופי של המיזוג תכנס פריון - המוחזקת בעיקר על ידי משקיעים מוסדיים - אסיפת בעלי מניות במהלך נובמבר, כאשר העסקה מתוכננת להיסגר בתחילת ינואר 2014.

מלבד פרטי המיזוג, חשף הדיווח אודותיו היום גם את המספרים המסקרנים של חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט, שהיו חסויים עד כה ושימשו כר נרחב להערכות מצד המשקיעים. החטיבה, כך מתברר, רשמה בשנה שהסתיימה ביוני 2013 הכנסות של 277.5 מיליון דולר ורווח נקי של 73 מיליון דולר. מדובר ברווח הגבוה פי 4.7 מהרווח של פריון בתקופה זו, שעמד על 15.5 מיליון דולר, נתון שתמך כנראה ביחסי השווי במיזוג המתוכנן.

"אפשר לעשות כאן משהו גדול"

בצהריים ערכו שתי החברות מסיבת עיתונאים, אך למרות החגיגיות, מנכ"ל קונדואיט ואחד ממייסדיה, רונן שילה, המשיך בהתנהלות האנטי תקשורתית שלו. הוא אמנם הופיע מול המצלמות והצטלם עם מנדלבאום, אך מיד לאחר מכן נעלם אל חדר צדדי, ושלח את מייקל אייזנברג, אחד המשקיעים בחברה דרך קרן ההון סיכון בנצ'מרק, אל העיתונאים.

"קונדואיט קיבלה החלטה לפני 12 חודשים לפצל את העסקים לשניים. התחלנו לחפש איך אפשר למנף את הפעילות של Client Connect בצורה הכי טובה ונפגשנו עם המון חברות פוטנציאליות למיזוג", סיפר אייזנברג. לדבריו, החיבור עם פריון הגיע על רקע היכרות אישית עם מנדלבאום. "הייתה הבנה שאנחנו חולקים ערכים דומים - ציונות וגם רצון לחברה שתשמור על ניקיון כפיים בתעשייה שהולכת ומתלכלכת", הוא אמר.

מנדלבאום מפריון הוסיף כי "ביחד עם העובדים והכישרון של חטיבת client connect, אני בטוח שאפשר לעשות משהו גדול כאן, שכולנו נהיה גאים בו עוד כמה שנים. זו הייתה המטרה כשהגעתי לפריון לפני שלוש שנים - לבנות חברה גדולה".

בהמשך הסביר מנדלבאום את לוח הזמנים של העסקה: "בעוד שלושה שבועות תישלח הודעה לבעלי המניות ובנובמבר תיערך אסיפת בעלי מניות. די בטוח שנקבל שם אישור. עד סוף דצמבר נקבל אישורים מהמדינה ומארה"ב. בסוף דצמבר נעשה את הפיצול בקונדואיט, ובתחילת ינואר נסגור סופית את העסקה. עד אז החברות ימשיכו להתנהל כרגיל. אנחנו לא בלחץ, שתי החברות רווחיות ונעשה את זה באופן מסודר. זה לא ספרינט אלא מרתון".

אייזנברג התייחס לשווי של החברה הממוזגת, לאור העובדה שעד כה כלל עסקי קונדואיט הוערכו בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר, וכאמור באפריל השנה בוצעה עסקה בחברה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. "השווי פורסם בכלי התקשורת ואנחנו לא אמרנו כלום באופן רשמי. מעבר לכך, החברה חילקה דיבידנד מאוד גדול אז באופן אוטומטי שווי החברה יורד", הוא הסביר. "אני מאמין שהמחיר יעלה עד שהעסקה תיסגר סופית, אבל המילה האחרונה תאמר בעוד שנה-שנה וחצי".

באשר לעתידן של החלק בקונדואיט שלא ימוזג אמר אייזנברג: "קונדואיט תישאר עם הרבה-הרבה מזומנים. זה עסק שצומח בקצב מסחרר. אמנם הם התנהלו כסטארט-אפ אבל הם לא יצטרכו לגייס כסף, רק אם הבנק יעלה באש", הוא סיכם בחיוך.

בשיחה עם "גלובס" הוסיף אייזנברג כי "יש יתרון בכך שפריון גם נסחרת בנאסד"ק כי לא באמת רוצים להיסחר בת"א".

שתי החברות פועלות בתחום שזכה לכינוי "עמק ההורדות". פריון היא ספקית בינלאומית של פתרונות מדיה דיגיטלית, המפתחת יישומי אינטרנט וסרגלי כלים ומעסיקה כ-150 עובדים. חטיבת הסרגלים של קונדואיט, המעסיקה כ-260 עובדים, פיתחה פלטפורמה לבניית סרגלי כלים קהילתיים (Community Toolbar). אלה סרגלים שניתן להתאים לאתר אינטרנט של ספק תוכן, וכך האחרון יכול לתקשר עם הגולשים אליו. הסרגל ניתן להורדה מאותו אתר, ומאפשר למי שמשתמש בו לצפות בתוכן הקשור לאתר - ישירות מהסרגל שבדפדפן.

לאחר מיזוג הפעילות הנ"ל עם פריון, תיוותר קונדואיט עם פעילויות קטנות יותר בתחום הפתרונות לאפקליקציות סלולריות ופתרונות אינטראקטיביים לאתרי אינטרנט.

מנדלבאום, מנכ"ל פריון, ינהל את החברה הממוזגת, וסמנכ"ל הכספים של פריון, יעקב קאופמן, יכהן בתפקיד זה גם בחברה הממוזגת. דרור ארז, מייסד משותף של קונדואיט ורועי גן, סמנכ"ל הכספים שלה, יצטרפו לדירקטוריון פריון עם סגירת העסקה. עובדי קונדואיט שיעברו לפריון יישארו לעבוד בבניין החברה בנס ציונה, כאשר לא מתוכננים פיטורי עובדים משמעותיים בעקבות המיזוג.