מסתמן: הפרקליטות תערער על קולת העונש של קובי פרץ

הזמר, שהורשע בהעלמת הכנסות של כ-6 מיליון שקל, נידון לשנתיים מאסר וקנס בסך 175 אלף שקל ■ הפרקליטות ביקשה בזמנו לגזור על פרץ עד 4 שנות מאסר

קובי פרץ / צילום: שלומי יוסף
קובי פרץ / צילום: שלומי יוסף

בפרקליטות מחוז תל-אביב שוקלים להגיש ערעור על עונשו של הזמר קובי פרץ: למרות הביקורת הציבורית, בפרקליטות סבורים כי העונש של שנתיים מאסר בפועל שנגזר על פרץ בגין הרשעתו בהעלמת מס הוא מקל מדי - ויבקשו להאריך את תקופת המאסר. נזכיר כי הפרקליטות ביקשה בזמנו לגזור על פרץ עד 4 שנות מאסר. 

על-פי כתב האישום שהוגש נגד פרץ בנובמבר 2013, הזמר פעל במירמה ובאופן מתוכנן ושיטתי, בכך שהגיש דוחות כוזבים לפקיד השומה והשמיט בזדון מדוחות אלה הכנסות בסכום של 5,269,242 שקל.

 

עוד הואשם פרץ כי הגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מס בסך של 831,197 שקל. בנוסף נטען כי הוא הסתיר חלק מההכנסות עליהן לא דיווח, בסכום של לפחות 1.4 מיליון שקל, בכספת ששכר, אשר על קיומה ועל תכולתה לא הצהיר בהצהרת הונו כנדרש.

בין השנים 2005-2009 עסק פרץ במתן הופעות חיות באתרים שונים, הקלטה ומכירה של דיסקים, הופעות בתוכניות טלוויזיה ורדיו והפקת רינגטונים. על-פי החוק, הוא היה חייב בהגשת דוחות שנתיים למס הכנסה ובהגשת דוחות תקופתיים למס ערך מוסף.

מי שניהל את כספיו של פרץ בין השנים 2000 ל-2012 היה מי ששימש כאמרגנו, יוחאי יעיש. במסגרת תפקידו עסק בניהול ספר ההזמנות וההופעות של הנאשם, קבלת תשלומים ממזמיני ההופעות ומגורמים נוספים וכן תשלום הוצאות.