כתב אישום: קובי פרץ איים והעלים הכנסות בכ-5.2 מיליון שקל

‎‎בכתב האישום מפורטים הסיכומים בין הזמר לבין אמרגנו יוחאי יעיש, שהפך לעד מדינה בתיק, על אופן חלוקת ההכנסות ■ נטען כי פרץ חתם עם יעיש על חוזה פיקטיבי וסירב להוציא קבלות על מרבית הכספים ■ פרץ: "בחרו להאמין לעד שקרן"

‎‎‏"טוב, תקשיב ותקשיב לי טוב עכשיו, ברגע זה אתה מתחיל לעצבן אותי ולפגוע לי בפרנסה ובקריירה, ומי שיפגע בי, מי שזה לא יהיה, אני אפגע בו כל החיים, ואני בן זונה אם אני משקר, ואל תבחן אותי עכשיו, כי כל התסכולים, והעצבים של אבא שלי, אוי ואבוי אם אני מוציא את זה. כל מי שהוא עכשיו אני ממש לא מקנא במי שזה לא יהיה. בקיצור, קבעתי עכשיו עם חיים בשעה חמש בלחץ אצלו במשרד. הוא דחה והזיז הכול בשביל הפגישה הזאת, אז תגיע בחמש עם הטלפון".

איומים אלה שלח לכאורה הזמר קובי פרץ בהודעת טקסט לאמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש, לאחר שזה ביקש לדחות פגישה, שפרץ דרש כי יגיע אליה.

האיומים מפורטים בכתב אישום שהגישה הבוקר (ד') פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבית משפט השלום בתל-אביב נגד זמר הזמר הים-תיכוני המצליח קובי פרץ בגין עבירות של השמטת הכנסות מדוח, מסירת תרשומת כוזבת ועבירות מס נוספות, וכן עבירת האיומים כנגד האמרגן, שמשמש כיום כעד מדינה נגד הזמר בתיק.

התביעה הודיעה לבית המשפט, במסגרת כתב האישום, כי קיימת אפשרות שתבקש להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל, אם יורשע.

‏לפי כתב האישום שהגישה עו"ד הילה גבאי, בין השנים 2005-2009 פעל פרץ במירמה ובאופן מתוכנן ושיטתי, להעלמת הכנסותיו ולהתחמקות מתשלום מס, באמצעות הגשת דוחות כוזבים לפקיד השומה, והשמיט בזדון מדוחות אלה הכנסות בסכום של כ-5.2 מיליון שקל.

בנוסף, לפי האישום, הגיש פרץ למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות במטרה להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקל נוספים, הסתיר הכנסות בהיקף של לפחות 1.4 מיליון שקל בכספת ששכר, שעל קיומה ועל תכולתה לא הצהיר בהצהרת ההון, כנדרש.

‎‎הסכם לחלוקת הכנסות

‏‎‎מכתב האישום עולה כי במסגרת תפקידו כאמרגנו של פרץ, עסק יעיש בניהול ספר ההזמנות וההופעות של הזמר, קבלת תשלומים ממזמיני ההופעות ומגורמים נוספים וכן תשלום הוצאות.

על-פי כתב האישום, בשלהי שנת 2002 פרץ ויעיש סיכמו ביניהם כי כל ההכנסות הנובעות מפעילותו של הנאשם בתחום עיסוקו יועברו ליעיש, כאשר הזמר יהיה זכאי לקבל מיעיש חלק מן ההכנסות, באופן הבא: מההכנסות שיופקו מהופעות חיות, יופחתו תשלומי ההוצאות של נגנים, זמרות ליווי, הסעות ושירותי הגברה וקול, ופרץ יקבל מיעיש 50% מסכום ההכנסות שיוותרו; עוד סוכם כי הוצאות נוספות מעבר להוצאות אלה, יחולו על יעיש בלבד. באשר להכנסות נוספות שיופקו, בין היתר, מרינגטונים, ממכירת דיסקים ומהופעות בתכניות טלוויזיה ורדיו - השניים סיכמו כי פרץ יקבל מיעיש 50% מההכנסות, כאשר כל ההוצאות יחולו על יעיש בלבד.

בכתב האישום צוין כי השניים חתמו על הסכם המעגן הסכמות אלה ופעלו על-פיו. ואולם, נטען באישום, במטרה להתחמק מתשלום מס הציג פרץ מצג כוזב באשר לסכום הכנסותיו ופעל במירמה, עורמה ותחבולה כדי להסתיר את מלוא הכנסותיו מרשות המסים.

‏לשם כך, נטען, דרש פרץ מיעיש לחתום על חוזה למראית-עין בלבד שכלל נתונים פיקטיביים, בהם תאריך וחלוקת ההכנסות בין פרץ ויעיש. במועד שאינו ידוע, בין השנים 2005 ל-2009 חתמו השניים על החוזה הפיקטיבי, הנושא את התאריך הפיקטיבי 1/2/2001, ובמסגרתו נקבע כי פרץ יקבל לכאורה מסך ההכנסות הכנסה חודשית בסך 7,000 שקל. עוד נקבע כי שכרו של פרץ יעודכן לכאורה לסך של 12 אלף שקל החל מ 1/2/2003.

לפי האישום, למרות חתימתם על החוזה הפיקטיבי, פרץ ויעיש המשיכו לפעול לפי הסיכומים הקודמים בעניין חלוקת ההכנסות. כך, במרבית הופעותיו של פרץ, קיבל יעיש ממזמין המופע את מלוא התמורה (בדרך-כלל במזומן), שעמדה בממוצע על עשרות אלפי שקלים להופעה. בערב ההופעה עצמה ובהתאם להסכם העביר לפרץ מחצית מהתמורה, בניכוי ההוצאות, במזומן, בדרך-כלל בתום ההופעה.

בנוסף, קיבל יעיש הכנסות נוספות הנובעות מפעילותו של פרץ ממכירת דיסקים, השמעות בסלולרי, הורדת רינגטונים והופעות בטלוויזיה וברדיו, ובהתאם להסכם העביר לפרץ 50% מהתמורה. פרץ, נכתב באישום, לא הוציא ליעיש קבלות או חשבוניות מס עבור מרבית הכספים שקיבל, זאת, למרות בקשתו על יעיש לקבל חשבוניות מס בגין העברת התמורה אליו.

‎‎כספת סודית

מהאישום עולה כי על מנת להסתיר את הכספים שקיבל, שכר פרץ כבר בספטמבר 2003 כספת בבנק דיסקונט בתל-אביב, שבה הפקיד חלק מהתמורה שקיבל עבור הופעותיו בסך של1.4 מיליון שקל לכל הפחות. פרץ לא הצהיר לרשויות על קיומה של הכספת ועל תכולתה.

בהתאם להתנהלות האמורה, בתקופה הרלוונטית קיבל פרץ מיעיש סכום של כ-7 מיליון שקל, ללא מע"מ, לאחר ניכוי הוצאות, בגין פעילותו בתחום עיסוקו. על אף זאת, ובמטרה להתחמק מתשלום מס, בדוחות שהגיש לפקיד השומה דיווח פרץ על 1.5 מיליון שקל בלבד, והשמיט מדוחותיו למעלה מ-5 מיליון שקל.

"לא התעסקתי עם כספים"

‏במהלך החקירה ובתגובה לפרסומים, הכחיש פרץ את החשדות נגדו. כמו כן, במסגרת עדות שמסר הזמר במשפטו של דוד ואנונו (בכיר לשעבר ברשות המסים שהורשע בלקיחת שוחד מנישומים בתמורה להטבות מס, אשר שמו נקשר גם לפרשת ההעלמות לכאורה של פרץ), אמר הזמר: "אף פעם לא התעסקתי עם כספים, לא עם ספרים, לא עם הופעות, אני יודע לבוא לשיר". לדברי פרץ, אמרגנו היה זה שהעלים את הכספים.

‏באישום מפורטות גם הנסיבות שהובילו את פרץ לאיים לכאורה על יעיש, זאת לאחר שהיחסים ביניהם עלו על שרטון. ב-2012 סיכמו יעיש ופרץ כי מעתה כל ההכנסות הנובעות מעיסוקו של פרץ יועברו ישירות אליו, והוא יעביר ליעיש 40% מההכנסות לאחר ניכוי ההוצאות. בינואר 2012 פנה פרץ ליעיש, דרש להפסיק את ההתקשרות העסקית ביניהם וקבע לשניים פגישה במשרדו של עורך דינו. יעיש ביקש להגיע לפגישה ביום אחר, ובתגובה שלח לו פרץ את המסרון המאיים לכאורה. ‏‎‎‏

פרץ מסר בתגובה: "אני מצטער שבחרו להאמין לעד נוכל ושקרן ששיחד בכיר ברשות המסים כדי לפתור בעיות מיסוי שהיו לו באופן אישי, וללכת שבי אחריו בעיניים עצומות. זה הזוי שבמקום שהוא יועמד לדין ואני אהיה עד במשפטו, אני מוצא את עצמי כנאשם. חשוב שכולם יידעו שמדובר בעד שהודה כי ביצע את העבירות ובעד שנחשד על-ידי הרשות עצמה בקיזוז חשבוניות פיקטיביות, ורק לאחר שפיטרתי אותו, הוא הלך והפך את גרסתו. מדובר במי שגנב ממני במשך שנים, ושרק חקירת רשות המסים הביאה אותי לגלות את זה. אני שם את מבטחי בבית המשפט, ואני אלחם על שמי הטוב על מנת שהאמת תצא לאור".