הזמר קובי פרץ הורשע בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים

(עדכון) - פרץ הורשע בריבוי עבירות של השמטת הכנסות, שימוש במירמה ותחבולה, מסירת דוחות כוזבים ועבירות נוספות ■ מנגד הוא זוכה מעבירת איומים וממסירת ידיעות כוזבות באחד האישומים שהוגשו נגדו

ימים ספורים בלבד לאחר שכוכב הזמר הים-תיכוני משה פרץ הודה והורשע בביצוע עבירות מס במסגרת הסדר טיעון, בית משפט השלום בתל-אביב הכריע היום (ה') בעניינו של כוכב אחר מהז'אנר: הזמר קובי פרץ הורשע בצהריים על-ידי שופטת לימור מרגולין-יחידי בהעלמת הכנסות של כ-7 מיליון שקל. 

השופטת קבעה כי פרץ חלק עם אמרגנו יוחאי יעיש את הכנסותיו מפעילותו כזמר ודיווח לרשויות על פחות מרבע מהכנסותיו. 

לאור בקשתו של פרץ כי תיפסל עדותו של יעיש, שהעיד נגדו כעד מדינה, בחנה השופטת את הראיות תחילה ללא שקלול העדות וקבעה כי לצד העדות ובלעדיה קיימות ראיות רבות, חלקן ישירות וחלקן נסיבתיות, המלמדות על ביצוע עבירות המס על-ידי פרץ ומחזקות את העדות. 

השופטת מצאה את עד המדינה יוחאי יעיש אמין. היא ציינה כי יעיש העיד באופן גלוי-לב על עיסתו ועל העלמות המס שלו. הגם שמצאה כי יעיש שיקר לטובת הגנה על קובי פרץ, כל עוד עבדו השניים יחד, קבעה השופטת כי עדותו וגרסתו הכללית סדורות. 

 אורח חיים ראוותני

מנגד, השופטת קבעה כי עדותו של פרץ עצמו אינה אמינה. השופטת ציינה כי עדותו של פרץ נמשכה 7 ישיבות, וניתן לו כל הזמן שנדרש לו להסביר את הראיות נגדו, אך הוא לא הצליח לספק הסבר מניח את הדעת לדברים.

עוד צוין בהכרעת הדין כי בחקירתו ניתן לפרץ זמן רב להסביר את מעשיו, ואולם הוא בחר להתפרץ על החוקרים ולא לענות על השאלות. כן מצאה השופטת כי פרץ לא הצליח להתמודד עם אף אחת מהראיות נגדו שהוצגו בתיק.

עוד ציינה השופטת כי פרץ שיקר לחוקרים ולבית המשפט בנושאים מהותיים, מסר גרסאות סותרות ותיאם גרסאות עם עדים. לאור זאת, קבעה, הסבריו לאו הסברים הם, ומשקל עדותו נמוך. על בסיס אלה, בין היתר, נקבע כי פרץ פעל במודע במטרה להתחמק ממס.

השופטת התייחסה בהכרעתה גם לרמת החיים שקיים פרץ, אשר רכש מרצדס יוקרתית, גר בדירת פאר וניהל אורח חיים ראוותני - אך מנגד דיווח על הכנסות בסכומים זעירים. הפער בין רמת המחיה לדיווחיו של פרץ לרשויות המס הוא זה שהדליק את הנורות האדומות ברשויות המס. בית המשפט קבע כי פרץ לא סיפק הסבר מניח את הדעת לפער זה.

פרץ הורשע בריבוי עבירות של השמטת הכנסות, שימוש במירמה ותחבולה, מסירת דוחות כוזבים ועבירות נוספות. מנגד זוכה פרץ מעבירת איומים וממסירת ידיעות כוזבות באחד האישומים שהוגשו נגדו. 

העלמה מתוכננת ושיטתית 

כתב האישום נגד פרץ, המיוצג בידי עורכי הדין דורון ברזילי ועדי ניב ממשרד ברזילי ששון ועו"ד חיים לוי, הוגש בנובמבר 2013 על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה בגין עבירות של השמטת הכנסות מדוח, מסירת תרשומת כוזבת ועבירות מס נוספות, וכן עבירת איומים נגד אמרגנו לשעבר יוחאי יעיש.

התביעה הודיעה לבית המשפט, במסגרת כתב האישום, כי קיימת אפשרות שתבקש להטיל על הזמר עונש מאסר בפועל, אם יורשע.

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד הילה גבאי, בשנים 2005-2009 פעל פרץ במירמה ובאופן מתוכנן ושיטתי להעלמת הכנסותיו ולהתחמקות מתשלום מס, באמצעות הגשת דוחות כוזבים לפקיד השומה, והשמיט בזדון מדוחות אלה הכנסות בסכום של כ-5.2 מיליון שקל.

בנוסף, לפי אישום, פרץ הגיש למנהל מכס ומע"מ ידיעות כוזבות, במטרה להתחמק מתשלום מס בסך של כ-830 אלף שקל נוספים, והסתיר הכנסות בהיקף של לפחות 1.4 מיליון שקל בכספת ששכר, שעל קיומה ועל תכולתה לא הצהיר בהצהרת ההון כנדרש.

בכתב האישום נטען כי פרץ פעל במירמה ותחבולה כדי להסתיר את מלוא הכנסותיו מרשות המסים. לשם כך, נטען, דרש פרץ מיעיש לחתום על חוזה למראית-עין בלבד שכלל נתונים פיקטיביים, בהם התאריך וחלוקת ההכנסות בין השניים. לפי כתב האישום, במועד שאינו ידוע, בין 2005 ל-2009, חתמו השניים על החוזה הפיקטיבי, הנושא את התאריך הפיקטיבי 1/2/2001, ובמסגרתו נקבע כי פרץ יקבל לכאורה מסך ההכנסות - רק הכנסה חודשית בסך 7,000 שקל.

כספת סודית

לפי האישום, למרות חתימתם על החוזה הפיקטיבי, הזמר ויעיש המשיכו לפעול לפי סיכומים הקודמים. כך, נטען, במרבית הופעותיו של פרץ קיבל יעיש ממזמין המופע את מלוא התמורה (בדרך-כלל במזומן), שעמדה בממוצע על עשרות אלפי שקלים להופעה. בערב ההופעה, ובהתאם להסכם, העביר יעיש לפרץ מחצית מהתמורה במזומן, בניכוי ההוצאות.

בנוסף, לפי האישום, יעיש קיבל הכנסות נוספות הנובעות מפעילותו של פרץ ממכירת דיסקים, השמעות בסלולר, הורדת רינגטונים והופעות בטלוויזיה וברדיו, ובהתאם להסכם העביר לפרץ 50% מהתמורה. פרץ, נכתב באישום, לא הוציא ליעיש קבלות או חשבוניות מס עבור מרבית הכספים שקיבל, למרות בקשתו של יעיש לקבלן.

מהאישום עולה עוד כי על-מנת להסתיר את הכספים שקיבל, שכר פרץ כבר בספטמבר 2003 כספת בבנק דיסקונט בתל-אביב, שבה הפקיד חלק מהתמורה שקיבל עבור הופעותיו בסך של 1.4 מיליון שקל לכל הפחות. פרץ לא הצהיר לרשויות על קיומה של הכספת ועל תכולתה.

לפי כתב האישום, ב-2012, לאחר שהיחסים ביניהם עלו על שרטון, סיכמו יעיש ופרץ כי מעתה כל ההכנסות מעיסוקו של פרץ יועברו ישירות אליו, והוא יעביר ליעיש 40% מההכנסות לאחר ניכוי ההוצאות.

בהמשך, נטען כי בינואר 2012 דרש פרץ מיעיש להפסיק את ההתקשרות העסקית ביניהם וקבע להם פגישה במשרדו של עורך דינו. יעיש ביקש להגיע לפגישה ביום אחר, ובתגובה, נטען, שלח לו פרץ מסרון מאיים לכאורה: "תקשיב לי טוב עכשיו, ברגע זה אתה מתחיל לעצבן אותי ולפגוע לי בפרנסה ובקריירה, ומי שיפגע בי, מי שזה לא יהיה, אני אפגע בו כל החיים, ואני בן זונה אם אני משקר, ואל תבחן אותי עכשיו". 

התיק נוהל על-ידי עורכות הדין הילה גבאי ודנה נקר מפרקליטות מיסוי וכלכלה. פרץ יוצג בידי עורכי הדין דורון ברזילי ועדי ניב ממשרד ברזילי-ששון ועו"ד חיים לוי.