"החלק של הדיגיטל בתחרות האפ"י - נקודת מפנה בענף הפרסום"

כך אומר גיא סעד, מנכ"ל גרייט דיגיטל שזכתה בפרס פלטינום על קמפיין לקליק של יוניליוור ■ אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום ומנכ"ל אדלר-חומסקי, הזוכה הגדול של הערב: ניכר שגם משרדי הפרסום וגם המפרסמים מפנימים את מהפכת העידן הדיגיטלי

"אם נבחן את תוצאות הקקטוס אל מול האפ"י, נראה חפיפה כמעט מלאה בזוכי הפרסים" - כך אומר היום (ד') אמיר גיא, יו"ר איגוד חברות הפרסום ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שבלט אמש במספר הפרסים שקטף בתחרות הפרסום האפקטיבי.

לדברי גיא, התחרות השנה הוכיחה את חשיבות הפרסומאי כשותף דרך אמיתי למהלכי שיווק מצטיינים. "חשוב לא להתבלבל, פרסי האפ"י הם פרסים על מהלכים שיווקיים של הלקוח", הוא אומר. "פרס האפ"י פלטינום לשופרסל הוא קודם כל פרס למנכ"ל אמיץ ויצירתי ולהנהלה מצטיינת שמגויסת לאסטרטגיה שמשנה את פני החברה. לא מדובר במהלך חד-פעמי אלא במהלכים מתמשכים על פני שנים - וכך גם בשטראוס, הפניקס, בנק הפועלים ויתר הזוכים. אבל זה לא במקרה שהמהלכים הללו באים לידי ביטוי בקמפיינים קריאטיביים מצוינים ובפעילות דיגיטל חכמה".

גיא מציין כי מחקרים בארה"ב ובאירופה מוכיחים שנה אחר שנה כי קמפיינים שזכו גם בפרסי קריאייטיב וגם בפרסי אפקטיביות מוצלחים פי 11 במונחים של מכירות ונתחי שוק מאלה שזכו רק באפ"י או רק בקריאייטיב.

בנוסף, גיא מציין כי ניכר שגם משרדי הפרסום וגם המפרסמים מפנימים את מהפכת העידן הדיגיטלי, וקמפיינים מצטיינים הם כאלה שחוצים את הפלטפורמות תוך שילוב אופטימלי ביניהן. דוגמה לכך אפשר לראות באדלר-חומסקי עצמו, כאשר אמש באה לידי ביטוי בפעם הראשונה הרכישה של גו אינטראקטיב על-ידי הקבוצה. גו אינטראקשן, שנולדה כתוצאה מכך, זכתה במדליה בקטגוריית מהלכים מבוססי-דאטה.

"בעידן הדיגיטלי זה מעיד על מובילות בתחום הכי מתקדם והכי חכם בעולם, המכונה באמורפיות דיגיטל. לפני שנתיים לקחנו על עצמנו משימה ועמדנו בה, ונמשיך באותו כיוון", אומר גיא.

גרייט אפ"י

כפי שפורסם אמש (ג'), בתחרות שהתקיימה אתמול בערב זכתה שופרסל בפרס האפ"י פלטינום - הפרס החשוב ביותר בתחרות, אשר ניתן למפרסם על מהלך לאורך 5 שנים. משרדי הפרסום של שופרסל הם גיתם BBDO ואדלר-חומסקי.

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, אמר היום כי הוא חש סיפוק גדול מהזכייה בפרס: "הציבור כבר מצביע ברגליים זמן רב ומוכיח שהוא פתוח למגוונים חדשים והצעות שמשדרגות לו את הצעת הערך גם ברמת המחיר, ולכן מחזורי המכירות של המותג הפרטי ממשיכים לעלות. אמש למדנו שגם העולם העסקי יודע להעריך זאת. זו הייתה אמירה חשובה ומעוררת גאווה".

בפרס השני בחשיבותו, הגרנד אפ"י, זכו השנה יוניליוור עם משרד הפרסום גרייט דיגיטל עבור המהלך לקליק "כשזה טעים, זה טעים". גרייט בלט כמשרד דיגיטל שזוכה בפרסים בתחרות, ופרט להישג המכובד בגראנד אפ"י, הוא קטף גם מדליית זהב אחת עבור עבודה למותג קליק.

"החלק של הדיגיטל בתחרות, והזכייה שלנו באפ"י, הם נקודת מפנה לתעשיית הפרסום הישראלית", אומר ל"גלובס" גיא סעד, מנכ"ל משותף בגרייט דיגיטל. "השינוי בא לידי ביטוי בכך שלקוחות הבינו והפנימו שדיגיטל הוא לא רק אלמנט פרסומי או חלק משני בתמהיל השיווק ותו לא, אלא חלק אינהרנטי מהביזנס. היום דיגיטל זה עולם ומלואו. קריאייטיב מנצח הוא חשוב, אבל הוא לא עומד בפני עצמו. הוא צריך להתחבר לעולמות הטכנולוגיה והדאטה, ורק כך הוא יוצר את המפץ הגדול, קרי מייצר אפקטיביות שיווקית ותוצאות מסחריות".

סעד מוסיף כי "קליק הוא קייס סטאדי מדהים. בסוף 2015 יוניליוור נקטה מהלך אמיץ והחליטה ללכת עד הסוף עם קליק בדיגיטל - החל מהאסטרטגיה, דרך הקריאייטיב ועד הביצוע והחדשנות. וזה לגמרי הוכיח את עצמו. ההתפתחות האדירה של הטכנולוגיה והדאטה מהווה פלטפורמה וכלי עבודה לקריאייטיב פורץ דרך. כשיש צוות שמבין שיווק ופרסום וחי ביומיום את העולם הטכנולוגי - אין גבול לפוטנציאל".

"יש לי סימפטיה מיוחדת למשרדים צעירים וקטנים יחסית", אומרת תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק, על הזכייה של גרייט בפרס כה משמעותי בתחרות. "יסלחו לי לרגע כל משרדי הפרסום הענקיים והוותיקים - אני מודעת זה שנים לתרעומת של המשרדים הקטנים על סיכוייהם הקטנים להצליח אל מול הענקים. זו הסיבה ששמחתי אתמול שמחה גדולה במיוחד עם זכייתו של המשרד הצעיר גרייט בגראנד אפ"י היוקרתי על קליק של יוניליוור. זו דוגמה קלאסית לחברה מסחרית ותיקה שהעזה להמר על משרד צעיר ומבטיח".

בגזרת משרדי הפרסום, אין ספק כי הזוכה הגדול בתחרות האפ"י הוא אדלר-חומסקי, שזכה במספר מרשים של מדליות, ולא פחות חשוב - מדליות איכותיות. אדלר הוא המשרד עם הכי הרבה מדליות זהב: 7 מדליות ללקוחות כמו בזק, הפניקס ומחסני חשמל. אלה מתווספות לשתי מדליות פלטיניום ארד לבנק הפועלים ופלטיניום שהוא חולק עם גיתם עבור שופרסל, ולשתי מדליות כסף.