נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית דלק רכב זינקה בכ-5%

טראמפ צייץ ביום ו': "מלחמות סחר הן דבר טוב" ■ מניות הגז ריכזו עניין ■ שרונה מזליאן-לוי מונתה לדוברת החדשה של בנק הפועלים ■ ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בירידות על רקע החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום והחשש שההחלטה הזו תתפתח למלחמת סחר בעקבות ציוצו מיום ו': "מלחמות סחר הן דבר טוב". ההכרזה גרמה לירידות בשווקי העולם.

 

דיווחים בתקשורת האמריקאית מגלים, שטראמפ קיבל את ההחלטה בניגוד לדעתם של שר-האוצר והיועץ הכלכלי הראשי בבית הלבן. "כאשר מדינה (ארה"ב) מפסידה מיליארדים רבים של דולרים בסחרה עם כמעט כל מדינה שעמה היא מקיימת יחסי סחר, מלחמות סחר הן דבר טוב וקל לנצח בהן", כתב טראמפ. "למשל, כאשר יש לנו גרעון של 100 מיליארד דולר (בסחר) עם מדינה מסוימת, והיא מתחילה להתחכם, אז פשוט לא סוחרים עמה - ואנחנו מנצחים בגדול. זה פשוט".

דרמה נוספת בפרשת 4000 ובחקירות ראש הממשלה: בזמן שנתניהו שוהה בארצות הברית התברר היום שניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו שהיה מקורב מאוד אליו ואל רעייתו, שרה נתניהו, חתם אמש על הסכם עד מדינה [לידיעה המלאה]. 

כמו כן, נחשף הבוקר כי עו"ד איתן צפריר, הבכיר לשעבר במשרד התקשורת המקורב לנתניהו, נחקר באזהרה ביום שישי האחרון [להרחבה].

בשיא הלחץ התקשורתי על רשות ני"ע על רקע "פרשת המסרונים" וחקירת "פרשת בזק" בכלל, הנהלת בנק הפועלים אישרה הבוקר את מינויה של שרונה מזליאן-לוי (36) לדוברת החדשה של בנק הפועלים. היא הודיעה על פרישתה מדוברות רשות ניירות ערך לאחר כ-6.5 שנים בתפקיד [לקריאה נוספת].

דוחות אורמת טכנו  אכזבו את המשקיעים והמנייה רשמה ירידות אתמול. אורמת רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של כ-166 מיליון דולר, ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל ונמוך מתחזיות האנליסטים.

העימות סביב השליטה בדירקטוריון בזק  עולה שלב, וקבוצת סיידוף הבהירה לבנקים כי בהתאם לעסקה שנחתמה ביניהם, חלה הרעה מהותית בעסקה. עדיין אין בכוונת קבוצת סיידוף לסגת מהעסקה, אבל הקבוצה מאותתת בכך שהיא מצפה שהבנקים יפעלו ויהיו מודעים להשלכות שהם ייסוגו מהעסקה במקרה שהם לא יוכלו לממש את היתר השליטה שלהם בבזק . ל"גלובס" נודע כי ישיבת הדירקטוריון נדחתה שוב, והיא אמורה להתקיים מחר [לידיעה המלאה].

עוד מבזק: בפרשת תיק 4000 שאול אלוביץ וניר חפץ שוחררו ל-10 ימי מעצר-בית - זאת בתנאים מגבילים, ובהם איסור יציאה מהארץ לחצי שנה, ערבות אישית וצד ג', הפקדת 50,000 שקל, הרחקה ממשרדי קבוצת בזק וממשרדי הממשלה ל-45 ימים ואי-יצירת קשר עם כלל המעורבים בפרשה למשך 90 יום [לידיעה המלאה].

מניית טאואר  איבדה בשבועיים האחרונים כ-13% מערכה, מאז שפרסמה את הדוחות הכספיים שלה וסיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון, שמשקפת ירידה של 1.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל. בלידר שוקי הון ממשיכים להאמין במניה וממליצים עליה בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 39 דולר - מחיר שגבוה ב-33% מהמחיר הנוכחי של המניה [לידיעה המלאה].

דלק קבוצה , דלק קידוחים , תמר פטרוליום , רציו , ישראמקו  ריכזו עניין לאחר שאנרג'יאן הודיעה אתמול על השלמת הסגירה הפיננסית הנדרשת לצורך הפיתוח של המאגרים "כריש" ו"תנין" הנמצאים בבעלותה. החברה חתמה בימים האחרונים על הסכמי המימון בהיקף של כ-1.275 מיליארד דולר.

סכום זה יגויס מ-4 בנקים ישראליים ובינלאומיים - בנק הפועלים , מורגן סטנלי, נטיקסיס וסוסייטה ז'נרל. בנק הפועלים, השותף הבכיר בקונסורציום ישקיע סכום של 375 מיליון דולר, ושלושת הבנקים הזרים ישקיעו 300 מיליון דולר כל אחד [להרחבה].

חברת מדיוי , שמבקשת לפעול בתחום הקנאביס, הודיעה על חתימת מזכר הבנות מחייב לשיתוף פעולה עם משקיע בינלאומי, אשר עשוי להניב לה עד 110 מיליון דולר. במסגרת ההסכם אמורה מדיוי לספק שטח של 100 דונם בישראל או מחוצה לה שישמש למטרת גידול, ייצור וייצוא קנאביס רפואי [לידיעה המלאה].

דלק רכב  רוכשת 70% מחברת ורידיס תמורת כמיליארד שקל [להרחבה]. שיכון ובינוי  המשיכה לרשום ירידות בעקבות פרשת השוחד שנחשפה לאחרונה.

קבוצת חג'ג'  דיווחה אתמול לבורסה  כי חתמה על הסכם עם השחקן ההוליוודי לאונדרו דיקפריו בנוגע לפרויקט המגורים והמלונאות שמתכננת החברה להקים ב מרינה בהרצליה על קרקע בבעלותה. על פי ההסכם, דיקפריו יסייע לחברה בקידום הפרויקט [לקריאה נוספת].

עמי גניגר מתעניין ברכישת אתר וואלה מידי נתי סיידוף: גניגר, בעלי תיא השקעות  הציבורית שמחזיקה גם באולפני הרצליה, נמצא כבר זמן מה במגעים ראשוניים על רכישת האתר, ואלה עשויים לצבור כעת תאוצה [להרחבה].

מודיעין  מרכזת עניין לאחר שפרסמה דוחות משאבים לשני פרוספקטים, אותם היא עתידה לקדוח במהלך הרבעון השני של 2018. על פי ממצאי דוחות המשאבים, בפרויקט Cassini האומדן הטוב ביותר למשאבי גז ונפט מוערך בכ-24.2 מיליון חביות, ובפרוספקט Cayenne שבפרויקט Mountain View, האומדן הטוב ביותר למשאבי גז ונפט מוערך בכ-2 מיליון חביות נפט.

דוחות המשאבים נערכו ע"י חברת Petrotech Resources Company, מעריך עתודות מוסמך ובלתי תלוי, והתבסס בין היתר על סקרים סייסמים תלת מימדיים שנערכו בשטחי הפרויקטים וחלקם פוענחו ועובדו מחדש.

פרויקט Cassini הינו בשטח של חברת AERA Energy, ממפיקות הנפט והגז הגדולות בקליפורניה, באזור בו מתקיימת כבר עתה הפקה של נפט וגז טבעי. עפ"י דוח המשאבים, אומדן המשאבים המנובאים הטוב ביותר (P50) בפרויקט זה נאמד בכ-24.2 מיליון חביות נפט, הכוללים פוטנציאל לכ-9.3 מיליון חביות נפט, ולכ-89 BCF של גז טבעי, שבמונחי חביות נפט הינם שווה ערך של 14.8 מיליון חביות. ההסתברות למציאת משאבים בפרויקט זה נאמדת בכ-73%.