אנרג'יאן חתמה על הסכמי מימון בהיקף של למעלה ממיליארד ד'

החברה היוונית הודיעה היום על השלמת הסגירה הפיננסית הנדרשת לצורך הפיתוח של המאגרים "כריש" ו"תנין" הנמצאים בבעלותה ■ הסכום יגויס מ-4 בנקים ישראליים ובינלאומיים - בנק הפועלים, מורגן סטנלי, נטיקסיס וסוסייטה ז'נרל

מאגר קידוח / צילום: שאטרסטוק
מאגר קידוח / צילום: שאטרסטוק

עסקת המימון לפיתוח מאגרי הגז השנייה בגודלה בישראל יוצאת לדרך: חברת אנרג'יאן היוונית הודיעה היום (א') על השלמת הסגירה הפיננסית הנדרשת לצורך הפיתוח של המאגרים "כריש" ו"תנין" הנמצאים בבעלותה. החברה חתמה בימים האחרונים על הסכמי המימון בהיקף של כ-1.275 מיליארד דולר.

סכום זה יגויס מ-4 בנקים ישראליים ובינלאומיים - בנק הפועלים, מורגן סטנלי, נטיקסיס וסוסייטה ז'נרל. בנק הפועלים, השותף הבכיר בקונסורציום ישקיע סכום של 375 מיליון דולר, ושלושת הבנקים הזרים ישקיעו 300 מיליון דולר כל אחד.

בנוסף לכך, החברה מתכוונת לצאת להנפקה במסחר הראשי של הבורסה בלונדון, במטרה לגייס 500 מיליון דולר נוספים - מתוך סכום זה כ-300 מיליון דולר מיועד לפיתוח המאגרים. כלומר, ההיקף הכולל של עסקת פיתוח המאגרים כריש ותנין יעמוד על כ-1.6 מיליארד דולר, כפי שתכננה החברה. אנרג'יאן צפויה להכריז על קבלת החלטה פיננסית לפיתוח המאגרים (FID) עד סוף הרבעון הנוכחי.

נזכיר כי לאחרונה הודיעה החברה כי יש ברשותה מספיק חוזים חתומים כדי להתחיל בהליך סגירה פיננסית. עד היום חתמה אנרג'יאן על החוזים לאספקת הגז בכמות כוללת של יותר מ-4 BCM לשנה. אנרג'יאן, שרכשה את המאגרים כריש ותנין בעקבות אישור מתווה הגז, היא המתחרה של מאגרי "לוויתן" ו"תמר" הנשלטים על-ידי קבוצת דלק ונובל אנרג'י. המחיר הממוצע של העסקאות שנחתמו בחודשים האחרונים נע סביב 4 דולר ליחידת חום, בכ-20% נמוך יותר מההסכמים שנחתו מול "לוויתן" ובכ-30% נמוך יותר מהמחיר אותו משלמת חברת החשמל ל"תמר".

על פי הודעות החברה, מועד התחלת אספקת הגז מתוכנן לתחילת 2021. פיתוח מאגר כריש יכלול הצבת צינור להובלת הגז מהמאגר באמצעות מערכת הולכת הגז הטבעי הלאומית של ישראל. פיתוח מאגר "תנין", שמתוכנן לביצוע לאחר מכן, יכלול קידוח של 6 בארות שיחוברו למתקן צף (FPSO).

את קונסורציום המלווים ייצגו ממשרד הרצוג פוקס נאמן- עו"ד מרק פיליפס, ראש מחלקת תשתיות ומימון פרויקטים, עו"ד זארה גולד ועו"ד ירדן לנוקס, וכן פירמת עו"ד הבינלאומית שרמן וסטרלינג".