מנכ"לית חדשה ל-K Logic: מירב ספקטורובסקי-ששון

ספקטורובסקי-ששון, שניהלה בתפקידה האחרון את הזרוע הדיגיטלית ב-IBM ישראל, תחליף בתפקיד את אלון ברנר שהודיע לפני מספר שבועות על פרישתו

מירב ספקטורובסקי ששון, מונתה למנכ"לית K Logic
מירב ספקטורובסקי ששון, מונתה למנכ"לית K Logic

סוכנות הדיגיטל K Logic מסמנת את כיוון ההתפתחות העסקית שלה עם מינוי של מנכ"לית חדשה: ל"גלובס" נודע כי לתפקיד תמונה מירב ספקטורובסקי-ששון, שניהלה בתפקידה האחרון את הזרוע הדיגיטלית/אסטרטגית ב-IBM ישראל. ספקטורובסקי-ששון תחליף את אלון ברנר, שהודיע לפני מספר שבועות על פרישתו על התפקיד.

K Logic הוא "חיה מוזרה" בענף הפרסום. אמנם במונחים של עולם ישן - ניהול תקציבי מדיה, היקפים בדירוג יפעת או נוכחות בתחרויות למיניהן - המשרד הוא לא שחקן, אך בכל הקשור בהתנהלות בעולם החדש - פרסום דיגיטלי, ניהול מסעות לקוח ואימוץ שיטות חדשות של מדידה - הוא נחשב לחלוץ, וככזה הוא שינה משמעותית את ענף הפרסום.

החברה התפתחה על בסיס טכנולוגי והתחילה כחברת פרפורמנס שלא מדברת כמעט בכלל בשפה השיווקית הקלאסית. לפני כ-6 שנים מונה לתפקיד המנכ"ל אלון ברנר, אחד מכוכבי האסטרטגיה והתכנון של ענף הפרסום, שכיהן בין היתר בתפקידים במקאן. ברנר יצק לתוך המשרד את מתודות האסטרטגיה שהביא עמו מעולם הפרסום ובכך ייצר משרד מבודל מאוד משאר השוק, שבו היו באותה עת או משרדים טכנולוגיים או משרדי פרסום.

תחת ניהולו של ברנר הפך K Logic לשחקן שמאיים גם על משרדים גדולים ממנו משמעותית, וכפועל יוצא מכך גם תרם למוטיבציה של אותם משרדים לשפר יכולות בתחום הפרסום הדיגיטלי.

K Logic מתמחה בבניית אסטרטגיה דיגיטלית ממוקדת ביצועים, תוך יצירת סינרגיה בין עולם מנועי החיפוש, ה-Social Marketing ושיווק מבוסס תוכן. החברה הוקמה על-ידי אלרועי בוכמן, שגם שימש כמנכ"ל המשרד עד להגעתו של ברנר.

בשנים שבהן נוהל המשרד על-ידי ברנר הוא גדל באופן משמעותי בהיקפי הפעילות ובכמות הלקוחות. המשרד, שמונה היום כ-100 עובדים, משרת לקוחות בישראל ומחוצה לה, ביניהם קבוצת אי.די.אי (ביטוח ישיר ו-9 מיליון), צ'מפיון מוטורס, פרטנר, אלטשולר שחם, שטראוס מים, Wework ו-Nice.

עם זאת, ולמרות ההצלחה של המשרד, הוא - כמו ענפים רבים הנוגעים בקווים המשיקים לשיווק, טכנולוגיה ודיגיטל - ניצב בצומת דרכים. K Logic אמנם נחשב עדין למשרד משובח, אך מתוך ענף הפרסום הקלאסי החלו להתווסף משרדים עם יכולות בתחום הדיגיטלי. עם הזמן הלכה והתחדדה השאלה לאיזה כיוון ייקח בוכמן מייסד המשרד את הצעד הבא: האם ייתן מענה בתחום הקריאייטיב ובכך יסגור מעגל למשרד פרסום קלאסי, יתרכז ביכולות הטכנולוגיות שפותחו ויגדיל את הפעילות בחו"ל - או ש\ימצא תשובה אחרת.

מינויה של ספקטורובסקי-ששון מלמד כי ב-K Logic מתרחקים אפילו יותר מהפרסום הקלאסי ומכוונים לפורמטים המקובלים יותר בחו"ל - דומה לזה ש-IBM פועלת בו בעולם: חברה המציעה ייעוץ המשלב בתוכו יכולות טכנולוגיות ואסטרטגיות. חברות אלה אינן נותנות מענה לצרכים הפרסומיים של הלקוח - אפילו לא רק מענה שיווקי, אלא הן מהוות שותף בהטוויית האסטרטגיה של ההתפתחות העסקית של הפירמות.

ספקטורובסקי-ששון, שנחשבת כיום לאחת ממנהלות הדיגיטל הבכירות בארץ, מביאה איתה - פרט לניסיון רחב בתחום זה - גם יכולות אסטרטגיה וניהול. היא מגיעה למשרד עם ניסיון כמנכ"ל חברת ייעוץ אסטרטגי, תפקיד בכיר בבנק הפועלים בו הייתה אחראית על השירות, השיווק ולאחרונה כאמור ניהול תחום הדיגיטל וה-IX ב-IBM ישראל.

התמחותה בניהול ובהובלת טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים ובבניית אסטרטגיה דיגיטלית וניסיונה בשימוש במחשוב קוגניטיבי מתקדם (AI ,Machine Learning) מעידים כאמור על הכיוון אליו מכוונת K Logic.

אלרועי בוכמן אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "ספקטורובסקי-ששון מביאה בראש ובראשונה תפיסה כמעט דתית של ערך עסקי. השילוב בין הניסיון האסטרטגי, הטכנולוגי והשיווקי אתו מירב היא מגיעה, הולם בצורה מושלמת את הכיוון אליו K Logic רוצה להוביל את השוק".