yes | בלעדי

קרא: "אין מניעה חוקית שגוראון ישמש גם כמנכ"ל yes"

שר התקשורת נפגש עם נציגי ועד העובדים של yes ואמר כי בשלב זה אין כוונה להתערב במינוי רן גוראון כמנכ"ל משותף לפלאפון ו-yes - "אבל אני לא מתלהב מזה" • למרות התנגדות השר, הדרג המקצועי במשרד התקשורת בוחן את ביטול ההפרדה המבנית בבזק בכפוף לקידום מיזם הסיבים האופטיים

שר התקשורת איוב קרא / צלם: איל יצהר
שר התקשורת איוב קרא / צלם: איל יצהר

"אין מניעה חוקית כרגע שמנכ"ל אחד ינהל שתי חברות-בנות בקבוצת בזק" - כך אמר שר התקשורת, איוב קרא, לאחר פגישתו עם יו"ר ועד העובדים של yes, אלי כהן, ויו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי. קרא הוסיף כי "אני מסתכל על טובת הציבור, ואני לא בטוח שמיזוגים בין החברות-הבנות בבזק זה משהו טוב. בינתיים אנחנו לא מתערבים, אלא רק עוקבים ושוקלים איך להתייחס".

קרא אמנם התבטא בעבר נגד ביטול ההפרדה המבנית בבזק, אך בכל הקשור לאפשרות של שיתופי-פעולה בין החברות-הבנות של בזק, הוא נשמע זהיר יותר, ככל הנראה בשל העובדה שסמכות המשרד להתערב בנקודה זו מוגבלת. קרא אמר ל"גלובס" כי הוא לא מתלהב מהרעיון, אבל חוקית אין בעיה שרן גוראון ישמש כמנכ"ל משותף ב-yes ובפלאפון.

בניגוד לקרא, הדרג המקצועי במשרד התקשורת ממשיך לבחון את ביטול ההפרדה המבנית בכפוף להשקעה מצד החברה במיזם הסיבים האופטיים. בכיר במשרד התקשורת אף אמר שהתקדמות של בזק בפרויקט הסיבים לא תיעלם מעיני המשרד בבואו להחליט בסוגיית ההפרדה המבנית. נראה כי המשרד מבין שנדרשת גמישות רגולטורית כדי לקדם את מיזם הסיבים שהוא בעל חשיבות לאומית.

בעוד שבועיים נציגי משרד התקשורת ובזק צפויים להיפגש ולקדם את הפרויקט, לאחר שנציגי המשרד ביקרו בבזק ועודכנו על התוכנית העתידיות. קרא ומנכ"ל המשרד, נתי כהן, רואים בפרויקט את גולת הכותרת של כהונתם. המכשול העיקרי שכרגע עומד בדרך הוא מחיר השימוש של המתחרים בסיבים האופטיים של בזק. האחרונה טוענת כי במחירים שקבע המשרד, לא משתלם כלכלית לפרוס את הרשת, כי זה אומר שמתחרותיה יקבלו גישה לסיבים אופיים במחירי מציאה, כאשר כל עול העבודה וההשקעה מוטל על כתפיה של בזק. 

עובדי yes, שפתחו בשביתת-פתע של יום אחד בשבוע שעבר, חוששים לעתידם. החשש המרכזי הוא מאיחוד בין החברות שיוביל לפיטורים, והם רואים במינוי של רן גוראון כמנכ"ל משותף של שתי החברות כצעד הראשון בדרך לכך. השביתה של עובדי yes השיגה את מטרתה והעלתה את הנושא על סדר היום הציבורי. העובדים מצדם הבהירו כי לא יסבלו מצב של חוסר ודאות. הם דורשים שהנהלת החברה תעדכן אותם מבעוד מועד על התוכניות העתידיות בקבוצת בזק.