נעילה מעורבת בת"א; מדד מניות הנפט והגז ירדו ב-1.7%

רשות החדשנות תעניק 120 מיליון שקל לשלוש חברות ביומד להרחבת הפעילות בישראל • בכיר בחברת שיכון ובינוי עוכב לחקירה בשל פרשת השוחד לכאורה באפריקה

הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס

המסחר היום (ג') ננעל בירידות. 

 

רשות החדשנות הודיעה היום (ג') כי תתן מענק בסכום כולל של 120 מיליון שקל לשתי חברות מכשור רפואי בינלאומיות (מדטרוניק ו-GE הלת'קר) וחברת בריאות דיגיטלית בינלאומית אחת (צ'יינג'), כדי שירחיבו את פעילותן בישראל. 

הממשלה אישרה בתחילת השבוע את הצעת החוק, שתואמת את המלצות הצוות של רשות ני"ע ושל משרד המשפטים וגורמים נוספים, שפורסמו לאחרונה בנוגע להקמת בורסה לניירות ערך המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים. במשרד המשפטים מקווים לאשר את ההצעה שאושרה בקריאה ראשונה עוד במושב הכנסת הנוכחי, במטרה להביא את החוק לקריאה שנייה ושלישית כבר במושב החורף הקרוב. עם זאת, גם בממשלה מדגישים כי גם לאחר אישור החקיקה הנדרשת תידרש תקופת היערכות להקמת הבורסה המשנית.

הפיקוח על הבנקים מקל על חלק מהמגבלות שהושתו על המערכת הבנקאית בעקבות קריסת המערכת בשנות ה-80 במה שמוכר כ"משבר ויסות המניות". החטיבה בבנק ישראל פרסמה טיוטת עדכון להוראת ניהול בנקאי תקין שיאפשר לבנקים לבצע רכישה עצמית של ניירות ערך שהונפקו על ידם. במסגרת "טיוטת חוזר רכישה עצמית על ידי תאגידים בנקאיים", מוצע לבטל את האיסור על רכישה עצמית ובכך לאפשר לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי לבצע רכישה עצמית של מניותיהם "בכפוף לתנאים מסוימים". בנוסף, ההוראה החדשה כוללת גם עדכון המגבלות שחלות על "מתן מימון בביטחון ניירות ערך שהונפקו על ידי התאגיד הבנקאי", וזאת "לרבות פעילות במדדי מניות שבגינה מתקבלות מניות הבנק כביטחונות", כדברי בנק ישראל.

בית המשפט המחוזי בלוד דחה אתמול את בקשת אלקטרה צריכה  למתן צו מניעה זמני נגד יצרנית הסלולר הסינית וואווי. בפברואר 2018 עדכנה אמ"צ על מחלוקת מול היצרן הסיני, ושבועות ספורים לאחר מכן הגישה תביעה בהיקף כ-80 מיליון שקל נגדו. במסגרת התביעה הגישה אמ"צ גם בקשה לצו מניעה שיאסור על וואווי "לעשות שימוש במידע אשר הועבר אליו, או שהוא נחשף אליו כחלק מההתקשרות בינו לבין הקבוצה, וכן האוסר על היצרן להתקשר בהסכם למתן שירותי תחזוקה וטיפול בתקלות מכשירי וואווי עם קבלן המשנה של הקבוצה למתן שירות טכני". החלטה בדבר התביעה שהגישה אמ"צ נגד היצרן טרם התקבלה. 

אל על  המשיכה לרכז עניין אחרי שמנייתה עלתה בחדות ביומיים האחרונים. 

מנכ"ל פלסטופיל , יובל ויינשטוק, הודיע אתמול כי הוא מבקש "לסיים תפקידו מסיבות אישיות". בסוף השבוע חשף "גלובס" כי קרן פימי בוחנת את רכישת השליטה בחברת הפלסטיק פלסטופיל מידי קיבוץ הזורע.

בכיר בחברת שיכון ובינוי  עוכב לחקירה בפרשת תשלומי השוחד לכאורה של שיכון ובינוי לעובדי ציבור באפריקה. הבכיר עוכב לחקירה בהמשך למעצרים וחקירות שהחלו בפברואר השנה - מועד פרוץ חקירת החשד למתן שוחד לעובד ציבור בחו"ל על-ידי חברת הנדל"ן שיכון ובינוי מקבוצת אריסון ומעבר החקירה לשלב הגלוי שלה.

בתגובה לפרסומים בתקשורת אודות אפשרות למכירתה דיווחה היום המלט  לבורסה כי "החברה מבקשת להבהיר כי מזמן לזמן היא מקבלת פניות מגורמים שונים לגבי מהלכים אסטרטגיים, לרבות רכישה, ובוחנת אותן. יחד עם זאת, החברה מודיעה בזאת כי בשלב זה לא מתקיימים מגעים קונקרטיים כלשהם המחייבים דיווח".

חברת טלרד נטוורקס  חתמה על חוזה מול משרד הביטחון, שעשוי להגיע להיקף משמעותי . טלרד דיווחה הבוקר (ג') כי מגלקום, חברה-בת בבעלות מלאה של החברה, חתמה על הסכם לביצוע עבודות אספקה, התקנה ותחזוקת תשתיות תקשורת נתונים בבסיסי צה"ל, בהיקף כספי של עד כ-60 מיליון שקל לשנה.