הקמת הבורסה המשנית אושרה בממשלה ותעבור לאישור הכנסת

הבורסה המיועדת לחברות קטנות ובינוניות עוברת לכנסת ובמשרד המשפטים מקווים להביא את החוק לקריאה שנייה ושלישית כבר במושב החורף

שר האוצר, משה כחלון / צילום: משה מילנר, לע"מ
שר האוצר, משה כחלון / צילום: משה מילנר, לע"מ

הממשלה מקווה להעביר בהקדם את הצעת החוק להקמת בורסה משנית לחברות קטנות ובינוניות. הממשלה אישרה היום (א') את הצעת החוק, שתואמת את המלצות הצוות של רשות ני"ע ושל משרד המשפטים וגורמים נוספים, שפורסמו לאחרונה.

במשרד המשפטים מקווים לאשר את ההצעה שאושרה בקריאה ראשונה עוד במושב הכנסת הנוכחי, במטרה להביא את החוק לקריאה שנייה ושלישית כבר במושב החורף הקרוב. עם זאת, גם בממשלה מדגישים כי גם לאחר אישור החקיקה הנדרשת תידרש תקופת היערכות להקמת הבורסה המשנית.

עיקרי החקיקה כבר פורסמו וכוללים הטבות ניכרות לחברות קטנות ובינוניות בכל הקשור למסחר, בתקווה לתת מענה טוב יותר לחברות הייטק שבתחילת דרכן. מדובר בהצעת חוק משותפת לשר האוצר משה כחלון ולשרת המשפטים איילת שקד.

אגב, ההמלצות הסופיות כללו מספר שינויים ביחס להמלצות הביניים ובהן הקמת הבורסה המשנית תחת הבורסה הראשית, שברחוב אחוזת בית. בשוק היו שתרגמו זאת כסימן לחוסר התעניינות במהלך מצד גורמים בשוק. גורמים אחרים בשוק ההון אמרו במלים אלה ובאחרות כי "הבורסה האחת שיש פה לא ממלאה את הפוטנציאל שלה, אז למה רצים להקים שנייה?".

מאיגוד החברות הציבוריות נמסר היום בתגובה כי "הדוח להקמת הבורסה המשנית הוא צעד בכיוון הנכון, אבל אם לא יעוגן מנגנון ברור ומידי שיאפשר מעבר פשוט של חברות בין הבורסה הראשית לבורסה המשנית, המהלך עלול לפגוע אנושות בחברות הקיימות שנסחרות היום בבורסה הראשית אך עומדות בתנאי הבורסה המשנית" כשבנוסף נמסר כי האיגוד קורא "לא להטיל את המגבלה הכופה באופן אוטומטי את חבויות הרגולציה של הבורסה הראשית, על חברות בשווי שוק של 600 מיליון שקל. בנוסף, בכדי לשפר את מידת האטרקטיביות של הבורסה המשנית לחברות קטנות, יש ליצור תמריצי מס נוספים שיעודדו רישום לבורסה ולפעול לביטול מוחלט של מנגנון האכיפה המנהלית בבורסה המשנית".