ת"א נסגרה בעליות שערים; פתאל עלתה ופוקס צנחה

נושאי משרה באירונאוטיקס, ובהם מנכ"ל החברה, זומנו לשימוע על ידי הפרקליטות • די פארם תשווק מוצרי קנאביס בבתי המרקחת שור טבצ'ניק כשהמוצר יהיה זמין •  בתחקיר ערוץ 10 אמש נחשפה עדות נוספת על הטרדת בעל השליטה בפוקס, הראל ויזל, והחברה תמנה בודקת חיצונית בעניין • מניות סאמיט וסקופ עולות לאחר פרסום דוחות רבעוניים מוצלחים

הבורסה בת"א / צילום: רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים במדדי ת"א-35  שעלה ב- 0.53% ומדד ת"א-125  שעלה ב-0.41%. מדד הבנקים  הוסיף לערכו 0.23%, מדד ת"א-טכנולוגיה  עלה ב-0.14% ומדד ת"א-נדלן  עלה ב-0.56%. בלטו בעליות מניות פלסאון  עם 6.14% עלייה, סאמיט  עם 6.03% ופתאל  עם 3.01%. בירידות בלטה מניית פוקס  שאיבדה 8.56% מערכה.    

15:30

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-נדלן  עולים במסחר. המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן טאואר , חברה לישראל  ופתאל החזקות . בירידות בולטות מזרחי טפחות , בזק  ואורמת . במדד ת"א-125, בולטות בעליות סאמיט , אודיוקודס  וסקופ 

מבית המניות הקטנות בולטת פייטון תעשיות  שעולה במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה על הסכם לאספקת רכיבים בהיקף של כ-46 מיליון דולר.

קמהדע  הודיעה היום כי כתוצאה מן השביתה שנערכה במפעל, היא אינה מאשרת כרגע את התחזיות ל-2018. החברה מסרה כי היא עדיין מכוונת לעמוד בתחזיות ל-2018, להכנסות של 116-120 מיליון דולר, אולם לא יכולה להבטיח שתעמוד בהן. לכן, החברה מעדיפה להתחייב להכנסות בהיקף 102-108 מיליון דולר.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של כ-0.3% ואילו מדדי התל בונד המרכזיים שומרים על יציבות.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מתייחס בסקירתו השבועית לעלייה האחרונה בקצב האינפלציה ומציין כי "ההאטה בפעילות המשק, בפרט בצריכה הפרטית, צפויה להוסיף לחצים דיפלציונים. כמו כן, גם מחירי המתכות והסחורות החקלאיות בעולם, שירדו לרמה נמוכה בשנה האחרונה, צפויים לדחוף את האינפלציה כלפי מטה. אנו ממליצים על הטיית התיק לטובת האפיק השקלי".

על העליות בשוק המניות המקומי אומר זבז'ינסקי כי "מניתוח נתונים שמציג בנק ישראל ניתן ללמוד שהקונים הגדולים של המניות בישראל מתחילת השנה היו דווקא המשקיעים הזרים. משקל החזקת הזרים מסך שווי המניות בשוק המקומי עלה מתחילת השנה ועד סוף חודש יוני ב-3.4% והגיע ל-21.3%. אנו ממליצים להקטין מעט את החשיפה למניות בישראל".

13:45

המסחר בבורסה בת"א ממשיך במגמה חיובית, המדדים העיקריים ת"א-35  ות"א-125  ממשיכים בעליות. עליות נרשמות גם במדדי ת"א-נדלן  ות"א-תעשייה , מדדי ת"א-בנקים , ת"א-ביומד  ות"א-נפט וגז  עברו לירידות.

מניות טאואר  ופתאל החזקות  ממשיכות להוביל בעליות בת"א-35, דלק קידוחים , אורמת , מזרחי טפחות  ומניית בנק הפועלים  בולטות מהצד השני בירידות.

כשבועיים אחרי שבנק דיסקונט  הגיש לדירקטוריון דקסיה ישראל  מתווה לרכישת הבנק, גם בנק ירושלים  הגיש הצעה בהצעה לא מחייבת למיזוג בין הבנקים. מניית דקסיה יורדת היום.

רשת בתי המרקחת הפרטית שור טבצ'ניק תשווק את מוצרי חברת הקנאביס UNV ברגע שהמוצר יהיה זמין, כך מדווחת הבוקר חברת די פארם . UNV Medicine נמצאת במהלך תהליך מיזוג לתוך די פארם. טוגדר  ממשיכה להרחיב את פעילות בחו"ל והודיעה כי חתמה על הסכם לרכישת 50% ממרכז הפצה בגרמניה בתחום הקנאביס, היקף העסקה לא נמסר מהחברה.

למרות קיפאון בהכנסות, חברת המתכות סקופ  נהנתה משיפור ניכר ברווחיותה ברבעון השני של השנה. החברה הציגה קפיצה של 37% ברווחיה הרבעוניים שהגיעו ל-32 מיליון שקל. זאת בעיקר בתמיכת הפעילות בארה"ב, שחיפתה על חולשה יחסית בשאר השווקים.

חברת פוקס -ויזל דיווחה כי "בהמשך לפרסומים בתקשורת בדבר טענות אנונימיות שהושמעו בקשר עם מנכ"ל החברה, הנוגעות להפרות לכאורה של החוק למניעת הטרדה מינית, החליטה ועדת הביקורת בשל חשיבות הנושא על מינוי בודקת חיצונית בימים הקרובים לבחינת הטענות".

12:00

המסחר בבורסה בת"א ממשיך להתנהל בשעה זו בעליות שערים, המדדים העיקריים ת"א-35  ות"א-125  עולים. מדדי ת"א-טכנולוגיה , ת"א-ביומד  ות"א-בנקים  שומרים על יציבות עם נטייה חיובית קלה.

מניות טאואר  ופתאל החזקות  ממשיכות להוביל בעליות במדד ת"א-35. מניות הפניקס אורמת  ומזרחי טפחות  בולטות במדד בירידות.

חברת הנדל"ן המניב הנמצאת בשליטת זוהר לוי (מחזיק כ-46%), סאמיט, דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון וההכנסה התפעולית הנקייה שלה (NOI) הגיעה ברבעון השני של השנה לכ-82 מיליון שקל, צמיחה של 30% לעומת הרבעון המקביל.

מניית די פארם  ממשיכה לטפס לאחר הדיווח על הסכם להפצת מוצרי קנאביס רפואי ברשת בתי המרקחת הפרטיים שור טבצ'ניק.

ו10:45

המסחר בבורסה בת"א מתנהל בשעה זו בעליות שערים, מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-טכנולוגיה , ת"א-תעשייה , ת"א-נדלן  ות"א-נפט וגז  עולים כולם. מדד ת"א-בנקים  שומר על רמה מאוזנת.

מניות טאואר , פתאל החזקות , אלביט מערכות  וחברה לישראל  בולטות הבוקר בעליות שערים במדד ת"א-35. בירידות בולטות מניות בזק , אורמת  ומזרחי טפחות .

מניית די פארם  מזנקת הבוקר עקב הודעתה כי חברת יו אן וי מדיסין בע"מ, חברה פרטית הפועלת בתחום פיתוח, ייצור ואספקה של מוצרי קנביס רפואי חתמה על הסכם עם רשת בתי המרקחת שלה שור טבצ'ניק להפצת מוצרי קנאביס רפואי, עם היקף עסקה פוטנציאלי של עד 51 מיליון שקל בשנה.

חברת הקנאביס טוגדר  הודיעה כי חתמה על מסמך עקרונות מחייב לרכישת השליטה (50.01% ממניות החברה) בחברה גרמנית בתחום ההפצה ומחקר ופיתוח של קנאביס רפואי בגרמניה.

מניית הולמס פלייס  מטפסת בזכות דוחות כספיים חיוביים מאוד, מדובר בדיווח הראשון של החברה מאז שהונפקה בדצמבר האחרון.

9:45

יומו הרביעי של שבוע המסחר בתל אביב נפתח היום (ד') בעליות שערים. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-תעשייה כולם רושמים עליות הבוקר. מניות טאואר  ואלביט מערכות  בולטות בעליות בפתיחת מדד ת"א-35. בירידות במדד זה בולטות הבוקר הפניקס , פז נפט  ואורמת .

חברת בלוקצ'יין כריה , שעומדת לשנות את שמה לביטפארמס, תדווח מחר בשעה 11:00 על תוצאותיה לרבעון השני של השנה באמצעות סטרימינג אינטרנטי.

אירונאוטיקס  הודיעה היום כי קיבלה לידיה מידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודעה בכתב על קבלת חומר החקירה נגדה וכנגד נושאי משרה בה, וכן הודעה כי אלה יזומנו לשימוע. מאירונאוטיקס, המיוצגת על ידי עוה"ד נתי שמחוני ואסף קליין נמסר: "לאחר שקיבלנו את הודעת הפרקליטות ודבר זימונם של החברה ונושאי משרה בה לשימוע, אנו משוכנעים כי לאחר שנשטח לראשונה את עמדתנו בשימוע, תגיע הפרקליטות - לאחר בחינת הדברים כהווייתם - להחלטה מושכלת לפיה, אין מקום להעמיד את החברה או מי מנושאי המשרה בה לדין ותורה על סגירת התיק". בחברה הוסיפו כי גם כעת, כתמיד וביתר שאת, תמשיך החברה לפתח את עסקיה, לסגור עסקאות הנמצאות בשלבי גיבוש שונים, לשרת את לקוחותיה הרבים, בארץ ובעולם, ולהמשיך להעניק להם את המוצרים והשירותים המובילים בתחומם.

מניית קבוצת פוקס  צונחת הבוקר שוב בעקבות פרסום התחקיר של ערוץ 10 אמש שחשף עדות נוספת על הטרדות מנכ"ל פוקס הראל ויזל.

קבוצת פייטון  הודיעה על הסכם עבור חברת הבת שלה, פייטון פלאנר מגנטיקס בע"מ, לאספקת רכיבים מגנטיים לקבלן מתעשיית הרכב בהיקף כולל של כ-46 מיליון דולר לתקופה של 7 שנים. מניית החברה בולטת בעליות הבוקר.

חברות סאמיט , רוטשטיין , מקסימה , הולמס פלייס , אקסטל לימיטד   ומנרב פרויקטים  פרסמו דוחות כספיים הבוקר.

7:30

יומו הרביעי של שבוע המסחר בתל אביב יפתח היום (ד') על רקע הנעילה האדומה בבורסה אתמול. מדדי ת"א-35 ת"א-125 , ת"א-בנקים ,ת"א-טכנולוגיה  ות"א-נדלן  נסגרו בירידות. במדד ת"א-35 בלטו אתמול בעליות מניות בזן , חברה לישראל  וטאואר .

מניית בלוקצ'יין כריה  זינקה אתמול בכ-31%.  החברה דיווחה בשבוע שעבר על כוונתה לשנות את שמה לביטפארמס, כשם הפעילות של חוות כריית הביטקוין שבה היא מחזיקה בקוויבק. מחיר הביטקוין עלה בכ-8% בשבוע האחרון, ונכון לעכשיו הוא נסחר ברמה של כ-6,930 דולר.

מניית פרוטרום  ירדה אתמול במחזור מסחר גדול, שבוע לפני יציאת המניה ממדדי ת"א.

בנק דקסיה ישראל  מדווח כי קיבל הבוקר הצעה בלתי מחייבת מטעם ירושלים  למיזוג בין הבנקים.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות כשמדד S&P 500  נסגר בשיא, בתחילת המסחר המדד אף עבר לראשונה מעל ל-2,900 נקודות. גם נאסד"ק 100  שעבר אתמול לראשונה את ה-8,000 נקודות, ננעל בשיא. המסחר באירופה ננעל אתמול במגמה מעורבת והמסחר באסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת.

השקל התחזק אתמול מול הדולר מעט, ושערו היציג עומד כעת על 3.6286 שקל. שערו היציג של האירו הוא 4.2431 שקל.