לאחר החיתוך החד במחיר: הצלחה להנפקת המניות של הולמס פלייס בשלב המוסדי

רשת מועדוני הכושר הנפיקה מניות ב-44 מיליון שקל, ובעליה מכרו מניות ב-23 מיליון שקל לפי שווי חברה של 230 מיליון שקל "לפני הכסף"

השלב המוסדי בהנפקת המניות הראשונית של רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס ישראל הסתיים אתמול (יום שלישי) בהצלחה, לאחר שהחברה חתכה את מחיר ההנפקה ביותר מ-30% וויתרה על חלק הארי של הצעת מכר מתוכננת.

בשלב המוסדי נמכרו בסך הכל כ-30% ממניות החברה תמורת כ-67 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-230 מיליון שקל "לפני הכסף". כשני שליש מסכום המכירה (44 מיליון שקל) יגיע לקופת החברה באמצעות הנפקת מניות, והיתרה (כ-23 מיליון שקל) לכיסם של בעלי רשת הולמס פלייס העולמית, שמכרו כ-10% ממניותיהם.

בעלי המניות הנוספים של הולמס פלייס ישראל, בראשות חברת ההשקעות גרין לנטרן של ריצ'י הנטר, וכן בנק הפועלים ומוטי בן משה, תכננו אף הם למכור חלק ממניותיהם, אבל ויתרו על המהלך בעקבות לחץ של המשקיעים ברואד שואו שערכה החברה.

מרבית הנפקות האקוויטי האחרונות שבוצעו בתל אביב, הסבו הפסדים למשתתפים בהן - מה שהביא להבנה בקרב חתמי הנפקת הולמס פלייס (כמו גם זו של קבוצת אחים יעקובי, שבוצעה לפניה), שיש לעדכן את דרך ההנפקות ותמחור החברות המשתתפות בהן.

ביקושים בסך 90 מיליון שקל

בעקבות ההנפקה יירד חלקה של הולמס פלייס העולמית מכ-40% לכ-22% מההון של החברה המונפקת. גרין לנטרן תישאר עם החזקה של כ-26%, מוטי בן משה עם כ-10% מההון, והפועלים עם 11.9%.

הביקושים במסגרת השלב המוסדי עמדו על כ-90 מיליון שקל, ומחיר חבילה הכוללת 300 מניות נקבע על 1,187 שקל (3.95 שקלים למניה) - גבוה בכ-1% ממחיר המינימום.

השלב הציבורי בהנפקה צפוי להיערך בימים הקרובים, ובמסגרתו תנסה החברה לגייס עוד 6-9 מיליון שקל. את ההנפקה מוביל דיסקונט קפיטל חיתום, והשתתפו בה לידר הנפקות, פועלים אי.בי.אי וברק קפיטל.

רשת הולמס פלייס מפעילה כיום 34 מועדוני בריאות וכושר בישראל. מנתוני מחצית השנה הראשונה של הרשת עולה כי בממוצע מספר המנויים שלה היה כ-108 אלף, עם הכנסה חודשית ממוצעת למנוי (ללא מע"מ) של 277 שקל, שיעור נטישה חודשי של 5% ותקופת מינוי ממוצעת של 4.7 שנים.

הולמס פלייס מחלקת את פעילותה לשני מגזרים: ניהול והפעלת מועדוני הולמס פלייס (מועדוני בריאות וכושר), וניהול והפעלת מועדוני כושר לואו-קוסט (מועדוני אייקון), תחת השם "אייקון פיטנס".

לפי הנתונים שהציגה הולמס פלייס לקראת ההנפקה, פועלים כיום בישראל כ-1,700 מועדוני כושר - רובם הגדול (כ-1,500) מועדונים בודדים, ואילו הולמס פלייס היא הרשת השנייה בגודלה במדינה מבחינת מספר מועדונים, בעוד שצעד קטן לפניה ניצבת רשת סטודיו C עם 35 מועדונים.

בסיכום המחצית הראשונה של 2017 רשמה הולמס פלייס צמיחה של 32% בהכנסות, שהגיעו ל-180 מיליון שקל, בהשפעת רכישת רשת גו אקטיב ופתיחת מועדונים נוספים. לצד זאת, הציגה הרשת בסיכום חצי-שנתי עלייה של 25% ברווח הגולמי ל-22 מיליון שקל, ושל 35% בשורה התפעולית ל-7.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הצטברו רווחיה למחצית השנה לכ-4.5 מיליון שקל, לעומת הפסד במחצית השנה המקבילה.

לקראת ההנפקה העריכו בחברת הייעוץ אנטרופי את שוויה של הרשת ב-294 מיליון שקל "לפני הכסף". הולמס פלייס תכננה לגייס במקור לפי שווי של כ-350 מיליון שקל, אבל, כאמור, נאלצה לחתוך את המחיר בהנפקה בעשרות אחוזים.