הסכמי שיווק קנאביס: UNV עם שור טבצ'ניק, טוגדר בגרמניה

רשת בתי המרקחת הפרטית תשווק את מוצרי חברת הקנאביס UNV, שנמצאת בתהליכי מיזוג לתוך חברת די פארם, ברגע שהמוצר יהיה זמין • טוגדר חתמה על הסכם לרכישת 50% ממרכז הפצה בגרמניה

קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק

בעודן ממתינות לסיום בניית החממות ותחילת גידול הצמחים, ממשיכות חברות הקנאביס הבורסאיות לחתום על הסכמי שיווק. היום הודיעה חברת UNV Medicine, הנמצאת בתהליכי מיזוג לתוך חברת די פארם, על חתימת הסכם שיווק בישראל, עם רשת בתי המרקחת הפרטית שור טבצ'ניק.

התחרות על המקום בכספות של בתי המרקחת תהיה כנראה אחד הגורמים שיכריעו אילו חברות קנאביס יצליחו בשוק הישראלי, שהוא אמנם קטן יחסית אך כרגע היחיד הזמין לחברה הפועלת בישראל, שכן אין היום עדיין אישור לייצא קנאביס מישראל. היום משווקים לבתי המרקחת מוצרים של החברות BOL פארמה, של רפא המשווקת את מוצרי חברת פנאקסיה ושל חברת Cann10 המשווקת את התוצרת של חברת שיח.

במסגרת ההסכם UNV תרכוש לסניף שוק טבצ'ניק בתל אביב כספת ייעודית לקנאביס והשקעה זו תוחזר בהזמנת מוצרים מתוצרת UNV שימלאו את הכספת. כמו כן ימכרו מוצרי UNV בסניף נוסף של שור טבצ'ניק בפתח תקווה, שבו כבר קיימת כספת למכירת מוצרי קנאביס. UNV מסרה כי היקף ההסכם יכול להגיע ל-51 מיליון שקל בשנה במונחי מחירים לצרכן, כלומר UNV תתחלק בכל סכום שיתקבל עם בית המרקחת. כאמור, UNV עדיין לא סיימה להקים את חממת הקנאביס ואינה מספקת היום את המוצר, אך ההסכם יכנס לתוקף ברגע שהמוצר יהיה זמין וינתנו האישורים המתאימים לשיווקו על ידי היק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות.

בינתיים, חברת טוגדר הודיעה על המשך התפתחות בחו"ל, ועל חתימת הסכם לרכישת 50% ממרכז הפצה בגרמניה בתחום הקנאביס. היקף ההשקעה עומד על 2 מיליון אירו. מרכז ההפצה שייך לחברה הגרמנית מולה חתמה טוגדר על הסכם הפצה בעבר, במסגרתו התחייבה החברה הגרמנית להזמין כמויות משמעותיות של קנאביס מטוגדר. כיום אין עדיין אפשרות למלא חלק זה של ההסכם, שכן החממות של טוגדר בישראל ובאוגנדה עדיין אינן פעילות וגם אין אישור ייצוא רשמי משתי המדינות לגרמניה. מאידך, החברה הגרמנית מסרה כי היא בשלבים אחרונים לקבלת אישור מהרשויות בגרמניה, לייבוא קנאביס ממדינה אחרת ולהפצתו בגרמניה, וכן יש לה הסכם שיווק עם רשת בתי מרקחת מקומית.

עליות במניות חברות הקנאביס

מניות החברות האלה רשמו עליות בשבועות האחרונים, על רקע איתותים מכיוון הממשלה כי סוגיית אישור הייצוא שוב נמצאת על השולחן. מניית טוגדר  עלתה 33% בשבוע והחברה נסחרת לפי שווי של 409 מיליון שקל. מניית מדיוי  עלתה 58% והחברה נסחרת לפי שווי של 133 מיליון שקל.

די פארם  עלתה 34% ונסחרת לפי שווי של 27 מיליון שקל. דירקט קפיטל , המיועדת להתמזג עם קנאשור, עלתה 18% לשווי של 21 מיליון שקל. תפן  עלתה 10% לשווי של 57 מיליון שקל ואינטרקיור , המכילה פורטפוליו של חברות ביומד וביניהן השקעה בחברת הקנביס הפעילה קנדוק, עלתה 40% בשבוע לשווי של 93 מיליון שקל.