סאמיט הציגה תוצאות חזקות לרבעון השני; המניה מזנקת

ה-NOI של חברת הנדל"ן המניב זינק ב-30% ברבעון השני • ה-FFO עלה ב-63% • מניית סאמיט משלימה עלייה של כ-50% בשנה האחרונה

חברת הנדל"ן המניב הנמצאת בשליטת זוהר לוי (מחזיק כ-46%), סאמיט, ממשיכה להציג תוצאות טובות. החברה, הפועלת בגרמניה ובישראל דיווחה הבוקר (ד') כי ההכנסה התפעולית הנקייה שלה (NOI) הגיעה ברבעון השני של השנה לכ-82 מיליון שקל, צמיחה של 30% לעומת הרבעון המקביל. זאת, על רקע רכישת נכסים, תהליכי השבחה ומהתחזקות בשער האירו מול השקל.

בתזרים הנקי מפעילות (FFO) נרשמה עלייה של 63% ברבעון לרמה של כ-36 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה סאמיט רווח נקי של כ-160 מיליון שקל ברבעון האחרון, פי 10 לעומת הרווח בתקופה המקבילה. 

סאמיט תוצאות מחצית ראשונה
 סאמיט תוצאות מחצית ראשונה

סאמיט נהנתה ברבעון מרווח של כ-92 מיליון אירו (כ-390 מיליון שקל) משערוך חיובי של נכסי הנדל"ן שלה בגרמניה, שערכם בסוף יוני הגיע לכ-1.03 מיליארד אירו. בחברה הבת סאמיט גרמניה מייחסים את עליית הערך "הן להתחזקות שוק הנדל"ן המסחרי בגרמניה והן להשבחת נכסים ספציפיים בפורטפוליו סאמיט גרמניה".

בחברה מעריכים כי "לאור עלייה של תעריפי שכר דירה בחידושי חוזים יחד עם התפתחויות חיוביות אחרות בפורטפוליו, צפויה עליית ערך נוספת בשווי הנכסים".

את המחצית הראשונה סיימה סאמיט, המנוהלת על ידי המנכ"ל אמיר שגיא, עם שיפור של 30% ב-NOI לרמה של כ-163 מיליון שקל ועלייה של 46% ב-FFO שהגיע לכ-63 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה החברה קפיצה של פי 9 ברווח הנקי שהגיע לכ-179 מיליון שקל.

מניית סאמיט  הגיבה לדוחות בעלייה והשלימה התקדמות של קרוב ל-50% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.3 מיליארד שקל בעוד הונה העצמי בסוף יוני עמד על כ-1.9 מיליארד שקל.

אמיר שגיא ציין היום כי "אנו עדים לעלייה ניכרת בדמי השכירות בגרמניה. מגמה זו, לצד פעולות השבחה שאנו מבצעים בנכסי הקבוצה צפויה להביא לעליית ערך נוספת ברבעונים הבאים. הביצועים החזקים ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה, משקפים צמיחה בפעילות ובהיקף הנכסים של החברה בגרמניה ובישראל. מלבד השיפור בכל המדדים התפעוליים, נרשמה גם עליית ערך בשווי הנכסים של סאמיט גרמניה, בין היתר הודות להתחזקות שוק הנדל"ן המסחרי בגרמניה ותהליכי השבחה שבוצעו בחלק מהנכסים".

כיום מחזיקה סאמיט ב-110 נכסים מניבים, מתוכם 84 גרמניה והשאר בישראל, בשווי של כ- 6 מיליארד שקל ובשטח להשכרה של כ-1.1 מיליון מ"ר. בנוסף, היא מקימה מספר פרויקטים נוספים בישראל ובגרמניה. שיעור התפוסה בנכסי החברה בגרמניה עומד על כ-90%, בדומה לשיעור התפוסה בסוף 2017. בארץ עומד שיעור התפוסה בנכסים על 91%.