סגירה שלילית בת"א: אל על זינקה ב-8.5%

המדדים המובילים ננעלו בירידות בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט • מדד ת"א 35 איבד 0.46%, ת"א 90 השיל 0.1% ומדד הבנקים ירד ב-0.8% • אל על קפצה ברקע לדיווח על הסכמות בין הטייסים להנהלה • עמיר שיווק זינקה ביותר מ-22% על רקע כניסתה לתחום הקנאביס • מניית לאומי איבדה 0.86%, מניית נייס ירדה ב-1.86%, מנגד טבע עלתה ב-0.88%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, וזאת בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם כעת בוול סטריט עם פתיחת שבוע המסחר. מדד ת"א-35  איבד 0.46%, מדד ת"א- 90  השיל 0.1% ומדד הבנקים  ירד ב-0.8%. 

מניית כיל  בלטה עם ירידה של 3%, מניית לאומי  איבדה 0.86%, מניית נייס  ירדה ב-1.86%, מנגד טבע  עלתה ב-0.88% ומניית עמיר שיווק  זינקה ב-22.4% על רקע כניסתה לתחום הקנאביס.

מניית אל על זינקה ב-8.5% על רקע ההתקדמות בשיחות בין הטייסים להנהלה.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

16:00

הירידות שנרשמו מוקדם יותר בבורסה בתל אביב נמחקו, וזאת בדומה לסנטימנט מעבר לים, כשבאירופה המדדים עברו לטריטוריה הירוקה ובוול סטריט החוזים העתידיים מאותתים על יציבות בפתיחת המסחר. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.1% ומדד הבנקים משיל 0.15%.

טאואר  דיווחה על הרחבת ההיצע הטכנולוגי שלה המוסמך על ידי משרד ההגנה האמריקאי (ITAR) על ידי הוספת גישה לטכנולוגיות ה-65 ננומטר שלה, המאפשרות ייצור שבבים עבור יישומי חלל וביטחון לתכניות ההגנה בארה"ב. 

14:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בירידות שהתמתנו בשעה האחרונה, וזאת בדומה לסנטימנט מעבר לים, כאשר החוזים העתידיים מאבדים כעת עד 0.3%, לעומת ירידה של -1% מוקדם יותר. מדד ת"א 35 מאבד כעת 0.4%, מדד ת"א 90 יורד בשיעור דומה וכך גם מדד הבנקים.

12:30

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בטריטוריה האדומה, וזאת כשברקע החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר. ת"א-35  מאבד 0.7%, מדד ת"א-בנקים-5  יורד ב-0.5% ות"א- 90  מאבד 0.6%.

חברת גבאי מניבים  (לשעבר "אנגל משאבים") דיווחה על הסכם היקשרות עם צד ג' לרכישת 17% מהון המניות של חברת העיר החדשה TLV תמורת 4.95 מיליון שקל. 

11:00

יום המסחר שנפתח בירידות ממשיך במגמה זהה, כאשר מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים ירידות. מדד ת"א-ביטוח פלוס  ומדד הנפט בולטים בירידות, לצד רוב המדדים הנוספים. עוד בולטים בטריטוריה שלילית מדד התקשורת ות"א-בנקים-5 .

מניית פוקס  קופצת היום לאחר שדיווחה אמש כי הבודקת החיצונית סיימה את בדיקת התלונות על הטרדה מינית, שנעשתה כביכול על ידי המנכ"ל הראל ויזל, ומבדיקתה עולה כי "לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה".

בולטות בירידות כלל עסקי ביטוח , נייר חדרה , קמטק , מגדל ביטוח , אודיוקודס  וקרסו .

מניית עמיר שיווק  מזנקת בכ-19% על רקע הודעת החברה אמש לפיה חברת החקלאות התקשרה בהסכם עם חברת BOL המייצרת ומשווקת קנאביס לשוק הישראלי. עמיר שיווק תקים חברה יחד עם לאון קופלר, יו"ר ובעלים של רשת סופר פארם.

מניית ננו דיימנשן  מזנקת ביותר מ-6% במחזור מסחר של -700 אלף שקל. החברה סיפקה מוקדם יותר היום תוצאות ראשוניות לרבעון השלישי של השנה, שיפורסמו במלואם באמצע נובמבר. ננו דיימנשן צפויה לדווח על הכנסות של 1.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת הכנסות של 1.08 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

על פי כלכלני לאומי, השבוע נרשמו ירידות שערים חדות במדדי המניות בעולם, אם כי לקראת סופו המדדים העיקריים רשמו עליות שקיזזו את עוצמת הירידה בסיכום שבועי. הסיבה העיקרית להתגברות הסנטימנט השלילי נעוצה מחששם של המשקיעים מהמשך עלייה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב, שהגיעו לאחרונה לרמת שיא של כ-7 שנים. להתייקרות מחיר הכסף על פני זמן (כלומר לעליית ריבית) יש מגוון השפעות על השווקים. מבין ההשפעות העיקריות אפשר למנות את ההשפעה הממתנת על הביקושים לצריכה פרטית ולהשקעות במשק, וכתוצאה מכך על קצב הצמיחה, ואת ההשפעה הישירה על עלויות המימון ושיעורי ההיוון, וכתוצאה מכך על מחירי הנכסים.

תשואות גבוהות יותר בשוק אגרות החוב תורמות אף הן לעלייה באטרקטיביות האפיק האג"חי ביחס לזה המנייתי, במיוחד לנוכח רמת תמחור שאינה זולה של מדדי המניות בעולם. תרומה נוספת לאווירה השלילית בשווקים התקבלה מעדכון מסוים כלפי מטה של תחזיות הצמיחה של הכלכלה הגלובלית מצד קרן המטבע הבינלאומית, לראשונה מאז יוני 2016. זאת בעיקר על רקע התגברות המתיחות בנושא הסחר בעולם, והעלייה בפגיעות השווקים המתעוררים כתוצאה מהתחזקות הדולר.

לקראת סוף השבוע נרשמה כאמור רגיעה מסוימת במסחר ומדדי המניות העיקריים עלו, במקביל להתמתנות מסוימת בתשואות אגרות החוב הממשלתיות. בין היתר, אלו הושפעו מנתון האינפלציה שפורסם בארה"ב ביום חמישי והיה מעט נמוך מהצפי. התמתנות האינפלציה לקצב של 2.3% (12 חודשים אחרונים) הפחיתה במידה מסוימת את חששותיהם של המשקיעים מהמשך האצה בסביבת המחירים, דבר העשוי לאפשר לפד בהמשך למתן את קצב העלאת הריבית ביחס לתוואי החזוי הנוכחי. יחד עם זאת, נציין כי גם כעת החוזים על הריבית מצביעים על הסתברות גבוהה יחסית להעלאת ריבית נוספת בארה"ב בחודש דצמבר.

גם בישראל , נרשמו השבוע ירידות שערים במדדי המניות העיקריים, אך בעצמה נמוכה ביחס למגמה בעולם. בהחלטת הריבית האחרונה של הנגידה היוצאת, ד"ר קרנית פלוג, ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי. זאת, בהתאם לההערכות המוקדמות. נתוני המאקרו השוטפים ממשיכים להצביע ככלל על תמונה חיובית במשק המקומי. המדד המשולב של בנק ישראל עלה בחודש אוגוסט ב- 0.4%, קצב מעט גבוה ביחס לחודשים האחרונים. שיעור האבטלה התמתן מעט ועומד על 4% בלבד, והשקל נסחר ביציבות יחסית מול הדולר.

הראל פיננסים מציינים כי בישראל, השווקים הגיבו להתרחשות בשווקי העולם, כשהמדדים המובילים ירדו בשיעור של 3%. בלט לחיוב מדד הנפט והגז, שהיה חזק מאוד ורשם עלייה שבועית. במבט קדימה, אנו ממשיכים להמליץ על השוק בישראל הן בשל רמות המחיר האטרקטיביות בהשוואה לעולם, הן בשל העובדה שהריבית בישראל תישאר נמוכה יותר זמן והן לנוכח התוצאות העסקיות שצפויות להתפרסם בדו"חות הרבעון השלישי. הדו"חות אמורים להצביע על המשך רווחיות יפה אצל הפירמות הנשענות על צריכה פרטית חזקה, לצד הוצאות מימון נמוכות.

09:45

המסחר בבורסה נפתח בירידות, זאת לאחר נעילה חיובית אתמול. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים ירידות, כמו רוב מדדי ת"א האחרים, ביניהם מדד הבנקים  ומדד ת"א-ביטוח פלוס .

מניית פוקס  מזנקת עם פתיחת המסחר בכ-4%, לאחר שדיווחה אמש כי הבודקת החיצונית סיימה את בדיקת התלונות על הטרדה מינית, שנעשתה כביכול על ידי המנכ"ל הראל ויזל, ומבדיקתה עולה כי "לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה".

קבוצת אשטרום  מדווחת כי חתמה על הסכם לבניית 2 מגדלים בפרויקט LYFE בבני ברק. לדברי החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא כ-766 מיליון שקל וביצועו צפוי להימשך כ-40 חודשים.

בולטות בירידות מניות המלט , כלל עסקי ביטוח , נייר חדרה , אודיוקודס , הפניקס , הראל השקעות  , אלקו  ואפריקה נכסים .

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום על רקע הסגירה החיובית אתמול. העליות התמתנו לקראת סגירת המסחר, כאשר מדד ת"א-35  שעלה מוקדם יותר בכ-1% סגר את יום המסחר הראשון לשבוע זה בעלייה של 0.56%. מדד ת"א-125  עלה בשיעור דומה.

חברת האגרוכימיה אדמה (לשעבר "מכתשים אגן") מדווחת הבוקר כי "בהתאם לדרישות הבורסה בשנזן, שבה נסחרת חברת האם של החברה, המאחדת את החברה, דיווחה החברה המשולבת את הערכותיה בדבר טווחים של הרווח הנקי המאוחד שלה הצפויים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018". החברה הממוזגת אדמה-סנונדה, הנשלטת על ידי התאגיד הסיני כמצ'יינה, מעריכה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2018, הרווח הנקי שלה יסתכם ב-393.5-403.5 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 233.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. ברבעון השלישי של 2018, מעריכה החברה, יסתכם הרווח הנקי שלה ב-22-32 מיליון דולר, לעומת רווח של 42.3 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

כחודשיים לאחר שערוץ עשר חשף טענות נגד בעל השליטה ומנכ"ל פוקס , הראל ויזל, דיווחה אתמול החברה כי הבודקת החיצונית סיימה את עבודתה, ושמבדיקתה עולה ש"לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה בהקשרים האמורים". 

כחצי שנה לאחר החתימה על מזכר ההבנות הראשון, הודיעה חברת החקלאות עמיר שיווק  כי התקשרה בהסכם עם חברת BOL (שאיפה לחיים - Breath of life), המייצרת ומשווקת קנאביס לשוק הישראלי, והינה בבעלות חגי הלמון ותמיר גדו.

במסגרת ההסכם, עמיר שיווק מקימה חברה בה היא מחזיקה 67%, והיתר בידי ליאון קופלר, יו"ר ובעלי רשת סופרפארם.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה שלילית, כשהמדדים העיקריים בהונג קונג , טוקיו  ושנחאי  רושמים ירידות.

בסיום המסחר אתמול בלטו בעליות טבע , כיל  ויו ניבו . פריגו  ואופקו  בלטו לשלילה.