הבודקת החיצונית בפוקס: "לא היו אירועי הטרדה מינית בחברה"

כחודשיים לאחר שערוץ עשר חשף טענות נגד בעל השליטה ומנכ"ל פוקס, הראל ויזל, מדווחת הערב החברה כי הבודקת החיצונית אורנית אגסי סיימה את עבודתה, וכי מבדיקתה עולה ש"לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה בהקשרים האמורים"

הראל ויזל, בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת פוקס / צלם: אמיר מאירי
הראל ויזל, בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת פוקס / צלם: אמיר מאירי

כמעט חודשיים לאחר שערוץ עשר החל בחשיפת התלונות בדבר הטרדות מיניות לכאורה מצד בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת פוקס, הראל ויזל, ולאחר התחייבות החברה למנות את השופטת בדימוס אורנית אגסי כבודקת חיצונית ל"טענות האנונימיות", מדווחת הערב (א') פוקס כי הבדיקה החיצונית הסתיימה. פוקס דיווחה כי "הבודקת מצאה כי לא היו אירועי הטרדה מינית בחברה על-ידי בכירי החברה ומנכ"ל החברה, כי החברה מתנהלת בהתאם להוראות החוק למניעת הטרדה מינית באופן קפדני ויעיל, וכי לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה בהקשרים האמורים".

לאור זאת, החברה דיווחה הערב כי "ועדת הביקורת, ולאחריה דירקטוריון החברה, קיימו דיון בדוח ולאחריו אימצו את מסקנות הדוח", והוסיפה כי "הדירקטוריון מייחס חשיבות רבה לנושא מניעת הטרדה מינית, והנחה את הנהלת החברה להמשיך לפעול על-מנת להבטיח סביבת עבודה מכבדת ובטוחה".

במסגרת הדיווח לבורסה הערב ציינה פוקס , שנסחרת בבורסה לפי שווי של קרוב למיליארד שקל, גם כי "במסגרת הדוח פירטה הבודקת באריכות את תהליך הבדיקה המקיף, אשר בוצע על-ידה באופן עצמאי ובהתאם לשיקול-דעתה המוחלט ותחת חיסיון. תהליך הבדיקה כלל, בין היתר, פגישות עם עובדות ועובדים בחברה על-פי החלטתה, לרבות בכירות ובכירים בחברה ומנכ"ל החברה, וכן בדיקה של נהלי החברה והתנהלותה בקשר עם כלל הטענות שהופנו כלפי מנכ"ל החברה, בכירי החברה והחברה עצמה".

בפוקס הסבירו הערב כי הבודקת החיצונית מונתה "לבדיקת טענות אנונימיות שהושמעו בחדשות ערוץ עשר כלפי מנכ"ל החברה, בכירי החברה והחברה עצמה, שעניינן הטרדה מינית ואוירה סקסיסטית בחברה". לפי הדיווח, "החברה מודיעה בזאת כי הבודקת השלימה את תהליך הבדיקה והגישה את דוח הבדיקה, מסקנותיה והמלצותיה לוועדת הביקורת".

עוד מגלה פוקס כי "במסגרת הדוח ציינה הבודקת כי נקטה צעדים ופעלה לשם מתן הזדמנות למתלוננות ככל שישנן לפנות אליה, ובמסגרת זו אף נפגשה עם רביב דרוקר, כתב חדשות ערוץ עשר, לצורך בירור טענות, אשר נותרו אנונימיות".