מניית יצרנית מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן מזנקת בעקבות צפי לגידול בהכנסותיה ברבעון השלישי

ננו דיימנשן פרסמה נתונים ראשוניים לגבי הרבעון השלישי, המבוססים על אומדנים מוקדמים במסגרת עריכת הדוחות שהחברה תפרסם ב-15 בנובמבר • יצרנית מדפסות התלת-ממד צופה צמיחה של 47% בהכנסות ברבעון ל-1.6 מיליון דולר • המנכ"ל עמית דרור: "אנו צופים המשך מגמת הצמיחה ברבעון הרביעי"

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן /  צילום: דיוויד גארב
עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן / צילום: דיוויד גארב

מנייתה של יצרנית המדפסות תלת ממד, חברת ננו דיימנשן , מזנקת כעת בכ-7% בבורסה בתל אביב, וזאת לאחר שהחברה פרסמה מוקדם יותר היום (ב') תוצאות ראשוניות לרבעון השלישי של השנה. צריך לסייג ולומר כי מדובר בתוצאות שהתבססו על אומדנים במסגרת עריכת הדוחות, וייתכנו שינויים עם סגירת הדוחות. את הנתונים הסופיים תפרסם החברה בעוד חודש, ב-15 בנובמבר.

ננו דיימנשן צופה כי ההכנסות ברבעון השלישי יסתכמו ב-1.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 1.088 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, ולעומת הכנסות של 143 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד. כלומר, מדובר בזינוק של 47% בהכנסות ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל בשנת 2017. מדובר על היקף הכנסות גבוה יותר מתחזיות האנליסטים, כאשר שלושה אנליסטים שמסקרים את החברה ציפו להכנסות בסך כ-1.1 מיליון דולר.

בסיכום 9 החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, החברה צופה כי ההכנסות יסתכמו ב-3.32 מיליון דולר, לעומת 414 אלף דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-700% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

בחברה מסבירים את העלייה בהכנסות בהגדלת המכירות ללקוחות קצה והתרחבות מערך ההפצה עולמי. לדברי עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן: "אנו צופים המשך מגמת הצמיחה ברבעון הרביעי ומעבר לכך תוך שאנו ממשיכים לממש את תכנית המכירות וההתרחבות הגלובלית".

ננו דיימנשן נוסדה ב-2012 על ידי שרון פימה, עמית דרור, סיימון פריד ודגי בן-נון. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה המשלבת הזרקת דיו (INKJET), הדפסת 3D וננוטכנולוגיה המאפשרת שימוש בדיו המוליך לטובת הדפסת המוליכים על כרטיסי ה-PCB. את המדפסת הראשונה מכרה החברה קצת אחרי המחצית הראשונה של שנת 2015.

בחודש יוני דיווחה החברה על כך שאושרה כספק מורשה של חברות ממשלתיות וביטחוניות בארה"ב, ועל מכירת מדפסת לחברה אמריקאית שהיא אחת מעשר חברות הביטחון הגדולות בעולם - ומנייתה זינקה ממחיר של כ-1.3 דולר לכ-2.7 דולר, בעוד שכעת היא נסחרת במחיר של כ-1.8 דולר.

בדיווח היום ציינה החברה כי במהלך הרבעון השלישי היא הגיעה לאבני דרך משמעותיות, לרבות קבלת אישור ספק מורשה בארה"ב, כאשר לדבריה "המעמד חיזק את מכירות החברה וחדירתה לשוק הביטחוני בארה"ב". לפני כשבועיים הודיעה החברה על מכירת שתי מדפסות תלת ממד נוספות לכוחות הביטחון האמריקאיים.