טרמינל איקס איכזבה את המשקיעים, אך המנכ"ל זינק לצמרת שיאני השכר

עלות שכרו של ניר הורוביץ, רובה בתגמול הוני, עמדה על יותר מ-13 מיליון שקל • שלושה בכירים בחברת הטכנולוגיה גלאסבוקס, שאיבדה כמחצית משוויה מאז ההנפקה, זכו לשכר בעלות של יותר מ-5 מיליון שקל

אתר טרמינל איקס. עלות העסקת המנכ''ל הגיעה ליותר מ-13 מיליון שקל / צילום: צילום מסך
אתר טרמינל איקס. עלות העסקת המנכ''ל הגיעה ליותר מ-13 מיליון שקל / צילום: צילום מסך

מצעד שיאני השכר מקרב החברות הציבוריות לשנת 2021 נמשך, כאשר קרוב ל-40 בכירים מציגים תגמול בעלות של 5 מיליון שקל לפחות. רף הכניסה לעשרת בעלי השכר הגבוה ביותר עומד כבר על 8 מיליון שקל.

בין המצטרפים הטריים לרשימה בולט שמו של ניר הורוביץ, מנכ"ל חברת טרמינל איקס , העוסקת ביבוא, שיווק ומכירה אונליין של פריטי אופנה ולייף סטייל, ונמצאת בשליטת קבוצת האופנה פוקס . בשבוע שעבר צללה מניית החברה ביותר מ-20% לאחר שטרמינל איקס דיווחה על צמיחה נמוכה בהכנסות וירידה חדה ברווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2021, ובנוסף הפחיתה את תחזית הצמיחה ל-2022. 

עם זאת מנכ"ל החברה הורוביץ, שהיה שותף להקמת טרמינל איקס ומנהל אותה מאז הקמתה, מתברג נכון להיום במקום השני ברשימת שיאני השכר לשנת 2021 עם תגמולים בעלות של 13.2 מיליון שקל, מתוכם כ-11.6 מיליון שקל תשלום מבוסס מניות.

לפי הסכם ההעסקה שלו, הורוביץ זכאי לתשלום חודשי בסך כ-92 אלף שקל בתוספת מע"מ וכן למענק שנתי המבוסס על עמידה ביעדי צמיחה ו- EBITDA. ב-2021 הוא קיבל מענק בגובה 7 משכורות (490 אלף שקל) בזכות עמידה ביעדים. בנוסף, הוא מחזיק בכ-8% ממניות החברה בשווי שוק נוכחי של כ-86 מיליון שקל.

 
  

בכירי גלאסבוקס מצטרפים לרשימה

עוד שם חדש ברשימה, של מנהל חברה שהונפקה בת"א אשתקד, הוא ירון מורגנשטרן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה גלאסבוקס , שקיבל ב-2021 תגמולים בעלות של 6.7 מיליון שקל, מתוכם רכיב מנייתי בסך 3.8 מיליון שקל.

מנכ''ל גלאסבוקס, ירון מורגנשטרן / צילום: גלאסבוקס
 מנכ''ל גלאסבוקס, ירון מורגנשטרן / צילום: גלאסבוקס

גלאסבוקס שעוסקת בפיתוח תוכנה לאנליזה של נתוני גלישה בערוצים דיגיטליים הונפקה בשנה שעברה לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל לפני הכסף. כיום שווי השוק שלה הוא מחצית מכך - 506 מיליון שקל. מורגנשטרן מכהן כמנכ"ל משנת 2015 ולפי דוחות החברה, הוא מועסק על-ידי גלאסבוקס אנגליה ועל תנאי העסקתו חל הדין האנגלי. שני בכירים נוספים ששלחה החברה לצמרת הדירוג הם הסמנכ"לים יואב שרייבר וירון גואטה, עם עלות שכר של יותר מ-5 מיליון שקל כל אחד.

דיירים ברשימה: מנכ"לים בסקטור הנדל"ן

דייר ותיק ברשימת שיאני השכר הוא דוד (דודו) זבידה, מנכ"ל חברת הנדל"ן מבנה , שקיבל בשנה שעברה תגמולים בעלות של 6.5 מיליון שקל, מהם כ-3.5 מיליון שקל תגמול מבוסס מניות ו-2.9 מיליון שקל מענק. מנכ"ל נוסף של חברת נדל"ן שהתברג גבוה ברשימת השיאנים הוא ארנון פרידמן, שמנהל את חברת אשדר העוסקת בייזום ובבנייה של פרויקטים למגורים.

אשדר נמצאת בבעלות של קבוצת אשטרום  ומדווחת כחברה שיש לה אג"ח שנסחרות בבורסה. עלות השכר של פרידמן ב-2021 הייתה 6.3 מיליון שקל, קרוב למחצית מהסכום ניתן לו כמענק וכ-1.8 מיליון שקל בתשלום מבוסס מניות. החברה דיווחה בשבוע שעבר כי האסיפה הכללית שלה אישרה עדכון לתנאי ההעסקה של פרידמן כך שתקרת המענק השנתי שלו תעלה מ-3 מיליון שקל ל-3.5 מיליון שקל, החל מ-2022.

סקטור הנדל"ן שולח לצמרת רשימת השיאנים גם את אבי ברזילי, מנכ"ל חברת אפי אירופה מקבוצת אפי נכסים  (עלות שכר של 6.2 מיליון שקל), את מנכ"ל ענקית הקניונים מליסרון  אופיר שריד (5.9 מיליון שקל) ואת צמד בעלי השליטה ביזמית הנדל"ן ישראל קנדה , אסי טוכמאייר וברק רוזן (5.9 מיליון שקל ו-5.3 מיליון שקל בהתאמה).

בכירים נוספים שהצטרפו לאחרונה לרשימת שיאני השכר: אלי זיברט, מנכ"ל חברת המחשוב חילן , עם תגמול שנתי בעלות של 6.5 מיליון שקל (כשליש ממנו תגמול הוני) וצמוד אליו שחר אפעל, מנכ"ל חברה בת של חילן עם שכר בעלות של 6.3 מיליון שקל.

קרן חזון, מנכ''לית תורפז / צילום: יח''צ
 קרן חזון, מנכ''לית תורפז / צילום: יח''צ

בין בעלי השכר בעלות של יותר מ-5 מיליון שקל ניתן למצוא גם את מנכ"ל בזן  משה קפלינסקי ואת קרן חזון, בעלת השליטה, יו"רית ומנכ"לית חברת מוצרי הטעם והריח תורפז .