הקלות לשחקנים חדשים שירצו לפעול בשוק התקשורת

אושר תיקון לחוק התקשורת שמאפשר לשחקנים קטנים להיכנס לשוק בדרך של קבלת היתרים במקום רישיונות

מליאת הכנסת, 25.5 / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, 25.5 / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אסדרה חדשה בשוק התקשורת בעקבות תיקון חוק התקשורת שעבר אתמול בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. מדובר בתיקון שיאפשר שורה של הקלות בעיקר לשחקנים קטנים שעד עתה סבלו מהצורך לבקש רישיונות על כל שירות שרצו לספק בשוק. במסגרת המסלול החדש חברות קטנות יוכלו להתחיל לספק שורה של שירותים שחויבו בעבר ברישיון, ולהתחייב לעמוד בתקנות, כאשר הרגולציה עליהם תחול למפרע.

● מועצת הרשות השנייה העניקה אור ירוק לחברת הסטרימינג של קשת
● מכרז הסלולר של צה"ל שוב נדחה ויש מי שמרוויח מכך
● דיסני פלוס ו-yes הודיעו שהן מוותרות על הסכם הבלעדיות

מדובר בתיקון לחוק שמשרד התקשורת עובד עליו תקופה ארוכה מאד, ולמרות שהוא לכאורה מורכב ומסובך, בסופו של יום מדובר בהקלה משמעותית לשחקנים שעד עכשיו התקשו להיכנס לשוק על רקע הדרישות הבירוקרטיות והסחבת במתן אישורים שיוחלפו בהיתרים.

לדברי המשרד "תיקון החוק מהווה מהלך משמעותי בפיתוח והאצה של שוק התקשורת בישראל. בדומה למודל הרגולטורי האירופאי, החוק יקצר הליכים בירוקרטיים, יביא להקלה בכניסה לשוק, והפחתת עלויות. כיום, מחויב כל גורם לקבל רישיון פרטני ממשרד התקשורת, בטרם יתחיל לפעול בשוק התקשורת, לכל פעילות שמעורבים בה מכשירים וטכנולוגיות כגון: איתור רכב, ביפר, תא קולי, שיחות ועידה, אפליקציות PTT פריסת רשתות במתחמים כמו אוניברסיטאות וקיבוצים ועוד".

"תיקון החוק יביא לכך שחלק משירותי התקשורת לא ידרשו לאסדרה כלל וחלקם יועברו למתכונת אסדרה מהירה וקלה ("היתר כללי"). במסלול הירוק יינתן היתר בתוך 10 ימי עבודה, במקום הליך יקר וממושך של קבלת רישיון שאורך, כיום, מספר חודשים. במסגרת הרפורמה, מתוך כ-175 בעלי רישיונות, 75 יהיו פטורים מרישיון, ו75 יעברו למסלול מהיר של רישום וכפיפות להיתר כללי".

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "תחת הרגולציה הקיימת יהיה פקק ענק של רישוי שעלול להשאיר את ישראל מאחור. הרפורמה החדשה מחסלת את ההליכים המיותרים והארוכים ותשאיר רק את מה שקריטי".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "הרפורמה שאושרה אתמול בכנסת, היא מהפכה בכללי המשחק בעולמות הרגולציה עבור העצמאים והעסקים הקטנים".