מועצת הרשות השנייה העניקה אור ירוק לחברת הסטרימינג של קשת

מועצת הרשות השנייה מאמצת כמה מקווי המתאר שהציגה מועצת הכבלים והלוויין, שאמורים להבטיח שהצרכנים והתחרות לא ייפגעו כתוצאה משיתוף הפעולה בין החברות, ובתוך כך שלא תהיה עליית מחירים בשידורי הספורט ועוד

יעקב נדבורני, מנכ''ל מיזם FREE TV / צילום: ליאור מזרחי
יעקב נדבורני, מנכ''ל מיזם FREE TV / צילום: ליאור מזרחי

מועצת הרשות השנייה אישרה היום (ד') את עליית מיזם הטלוויזיה החדש של קשת ו-RGE תחת הסתייגויות. בכך מאמצת המועצה כמה מקווי המתאר שהציגה מועצת הכבלים והלוויין, שאמורים להבטיח שהצרכנים והתחרות לא ייפגעו כתוצאה משיתוף הפעולה בין החברות, ובתוך כך שלא תהיה עליית מחירים בשידורי הספורט ועוד.

בכך נסללת הדרך למיזם הסטרימינג החדש שאמור לייצר תחרות נוספת בשוק הטלוויזיה ולהורדת מחירים. חברת הסטרימינג החדשה Free TV מתכוונת להיכנס עם חבילת ערוצים רחבה הכוללת ספורט, ילדים ואת ערוצי הברודקאסט במחיר של בין 40 ל-50 שקל לשירות.

הלוגו של פרי טיוי
 הלוגו של פרי טיוי

כחלק בלתי נפרד מאישור המיזם וקידום התחרות, מועצת הרשות קבעה שורה של תנאים ומגבלות שיבטיחו שמירה על אינטרסים ציבוריים נוספים, ובהם: מניעת זליגת תכנים חינמיים של ערוץ 12 לערוצי המיזם שבתשלום, למעט העברת שידורי ערוץ 12.

המיזם יתחייב לשמירה על היצירה הישראלית באמצעות הכללת הכנסות קשת מהמיזם לצורך חישוב חובת הפקות המקור והסוגה העילית של ערוץ 12, וכן עיגון ההתחייבות של קשת והמיזם לגבי השקעה של המיזם ביצירה הישראלית בהיקף שחל על הוט ויס. 

בנוסף, קשת תהא חייבת להעביר את ערוץ 12 בכל פלטפורמה רב-ערוצית שתבקש זאת, ובאותם התנאים כמו של המיזם. ובמקביל, המיזם יהיה חייב להעביר את יתר ערוצי הברודקאסט (9, 13, 14, 24 והלא טיוי) על אותו מסך ובאותו סדר כפי שאלה מוצגים בפלטפורמות אחרות, מבלי לתת העדפה לערוץ 12 באופן הצגתו.

בתוך כך, תידרש הפרדה בין חברת החדשות של קשת לבין המיזם, לרבות: איסור על שימוש של המיזם בתשומות (לרבות מועסקי חברת החדשות) ותוצרי חברת החדשות; כמו כן איסור על מינוי של בעל תפקיד במיזם (לרבות נושא משרה) ככל שזה ממלא תפקיד (לרבות נושא משרה) בחברת חדשות 12.

קיים איסור על העדפת המיזם על מתחריו בפרסום ובקידום בשידורי ערוץ 12. לרבות בתנאי הפרסום בערוץ בהשוואה לתנאי הפרסום של המתחרים של המיזם. כל השקעה ו/או העמדת מימון נוסף כלשהו על ידי קשת לטובת המיזם או RGE, וכן שינוי בהחזקות קשת במיזם או ב-RGE, לרבות מימוש אופציות, כפופות לאישור מראש של מועצת הרשות השניה.

קשת התחייבה שלא תפגע בסודות מסחריים של מתחרי המיזם ויחול איסור על העברת מידע כאמור למיזם. בעניין צפייה נדחית או שירותים אחרים שיסופקו על ידי קשת לפלטפורמות מתחרות במיזם, המועצה תיקח בחשבון את התנהלות קשת בתקופת האישור כאשר תתבקש לדון בהארכת תוקפו.