דיסני פלוס ו-yes הודיעו שהן מוותרות על הסכם הבלעדיות

בעקבות ההודעה הודיעה רשות התחרות כי היא מפסיקה את הבדיקה בעניין • הסכם הבלעדיות לא חייב את דיסני פלוס לשווק את שירותיה רק דרך yes, אלא העניק ל-yes את הזכות לסלוק אותה בבלעדיות לתקופה של 3 שנים

דיסני פלוס. המשא ומתן על הסליקה יכול לקחת עד שנה / צילום: Shutterstock, DANIEL CONSTANTE
דיסני פלוס. המשא ומתן על הסליקה יכול לקחת עד שנה / צילום: Shutterstock, DANIEL CONSTANTE

החברות דיסני פלוס ו-yes הודיעו לרשות התחרות שהן מוותרות על הסכם הבלעדיות שנחתם ביניהן. לפיכך, הודיעה רשות התחרות הבוקר (ג') כי היא מפסיקה את הבדיקה בעניין.

כפי שנחשף בגלובס, החברות נקלעו לבעיה סביב הסכם הבלעדיות שחייב את אישור רשות התחרות עוד בטרם העלייה לאוויר לפני שבועיים. עקב כך החברות השעו את סעיף הבלעדיות עד לסיום הבדיקה ברשות.

yes חתמה על הסכם לשיווק דיסני פלוס באופן בלעדי ל-3 שנים וההסכם חייב את אישור הרשות מכיוון שמדובר בהסכם בין מתחרים. הסכם הבלעדיות אינו מחייב את דיסני פלוס לשווק את שירותיה רק דרך yes, אלא מעניק ל-yes את הזכות לסלוק אותה בבלעדיות לתקופה של 3 שנים. במקביל האפליקציה של דיסני פלוס, פתוחה מיומה הראשון לשימוש חופשי ולא צריך להיות מנוי של yes כדי לצפות בה.

בפועל מה שקרה הוא ש-yes הצליחה להגיע למספרים חסרי תקדים בצירוף מנויים חדשים - היקף של עשרות אלפי מנויים חדשים - והקדימה את התחזיות שלה, כך שבפועל אין משמעות אמיתית להסכם הבלעדיות.

נקודה נוספת היא שבכול מקרה ששחקן כלשהו ירצה לסלוק את דיסני פלוס, הוא יידרש למו"מ ארוך מול החברה שיכול לקחת לפחות שנה עד שיושלם, ולכן אין משמעות גדולה לבלעדיות בסליקה שעליה החליטו שני הצדדים לוותר.

נקודה נוספת היא שייתכן שהתנאים שרשות התחרות הייתה מעלה להסכם בין החברות הוא כזה שלא שווה להתעכב עליו ולבזבז מאמצים על מאבקים רגולטוריים ולכן הוחלט לוותר עליו.

צרו איתנו קשר *5988