מי הכי זולה ובמה אפשר לצפות: המדריך לשירותי הסטרימינג בישראל

עם הגעת שירותי דיסני פלוס לישראל, הצרכן הישראלי יכול לבחור בין ארבע חברות סטרימינג בינלאומיות • מה ההבדל בניהן, כמה משתמשים אפשר לכל מנוי ומה התכנים הבולטים שלהן? • גלובס עושה סדר

שירותי הסטרימינג הפועלים בישראל כיום / אילוסטרציה: Shutterstock
שירותי הסטרימינג הפועלים בישראל כיום / אילוסטרציה: Shutterstock

ההשקה של דיסני פלוס בישראל אמנם לוותה היום בקשיים לא מעטים ובדיווחי תקלות, אך עדיין מדובר באירוע שעשוי להביא לשינוי מהותי בשוק הסטרימינג בישראל. כך, בהדרגה נראה כיצד הרגלי צריכת התקשורת של הציבור הופכים להיות מבוססים על סיב אופטי שמגיע הביתה ואפליקציה שמאפשרת לצפות בתכנים מקומיים ותכנים בינלאומיים של חברות הסטרימינג.

כעת הצרכן הישראלי יכול לבחור בארבע חברות סטרימינג בינלאומיות, כאשר על פי הערכות בשנה הבאה תצטרף לחגיגה גם HBO max. כמה הן עולות ומה ההבדל בניהן? גלובס עושה סדר. 

דיסני פלוס 

שירות הסטרימינג של חברת וולט דיסני

מחיר: 39.90 שקל לחודש של מנוי בתשלום חודשי, או 399 שקל לשנה של מנוי בתשלום שנתי בפעם אחת. לרגל ההשקה החברה הודיעה על ארבעה חודשי צפייה חינם למי שהספיק להירשם בהרשמה המוקדמת. בדיסני פלוס אין אבחנה בין איכויות הצפייה והמחיר קבוע לכל איכויות השידורים.

חברת yes הודיעה כי תעניק חצי שנה בחינם של דיסני פלוס, זאת בהצטרפות לתוכנית שעולה 159 שקל לחודש במשך חצי שנה. לאחר מכן המחיר עולה ל-199 שקל לחודש. שירות הלואוקוסט של yes, סטינג, מציע את דיסני בחינם לחצי שנה ולאחר מכן המחיר עולה ל-39.90 בחודש. חבילות הבסיס של סטינג עולה 59 שקל לחודש.

בכמה מכשירים ניתן לצפות בו זמנית: עד ארבעה מכשירים. ניתן לפתוח שבעה פרופילים שונים למנוי אחד. 

תכנים בולטים: בדיסני פלוס מבטיחים שהאפליקציה כוללת יותר מ-1,000 סרטים ולמעלה מ-400 סדרות. חוץ מסרטי דיסני ופיקאסר הקלאסיים, באפליקציה ניתן למצוא את כל סרטי הקומיקס של מארוול לצד הסדרות החדשות שדיסני הפיקה השנה כמו "וונדה-ויז'ן", "לוקי" ו-"Moon Knight". בנוסף ניתן למצוא את העונה החדשה והמדוברת של משפחת קרדשיאן, לצד סדרות כמו "עקרות בית נואשות", "האנטומיה של גריי" והסרטים הדוקומנטריים של "נשיונל ג'יאוגרפיק".

מספר מנויים בעולם: נכון לסוף אפריל, לדיסני פלוס יש 170 מיליון מנויים ברחבי העולם. 

נטפליקס

מחיר: חברת הסטרימינג הגדולה בעולם העלתה מחירים בתחילת השנה. החבילה הבסיסית שלה משווקת ב-32.9 שקל לחודש. מדובר בחבילה באיכות רגילה, ומחיר זה נשאר ללא שינוי. החבילה השנייה בדירוג של נטפליקס היא חבילת ה-HD לצפייה בשני מכשירים, והיא התייקרה ב-17%: מ-46.90 שקל לחודש ל-54.90 שקל לחודש. חבילת ה"פרימיום" של נטפליקס, שמאפשרת צפייה באיכות 4K, התייקרה מ-60.90 שקל לחודש ל-69.90 שקל בחודש. פרטנר משווקת חבילה שכוללת את נטפליקס ב-99 שקל ואילו ב-yes החבילה עם נטפליקס ניתנת בהנחה של 4.90 שקל לחודש לעומת המחיר שנטפליקס גובה.

בכמה מכשירים ניתן לצפות בו זמנית: בחבילה הבסיסית ניתן לצפות רק במכשיר אחד, בחבילת ה-HD ניתן לצפות בשניים בו זמנית ובחבילת הפרימיום בארבעה במכשירים. בנטפליקס ניתן לפתוח בחמישה פרופילים למנוי אחד.

תכנים בולטים: בספרייה של נטפליקס יש אלפי כותרים של תוכן. בשנים האחרונות ענקית הסטרימינג מתמקדת בעיקר בהפקה של תוכן מקורי משלל ארצות כדי לבדל את עצמה מהתחרות הקשה בתחום. בין הסדרות הבולטות שלה נמצאות "דברים מוזרים", "משחק הדיונון" ו"הכתר". נטפליקס גם חתמה בשנים האחרונות על חוזים בעלות של מאות מיליוני דולרים עם יוצרי תוכן בולטים כמו שונדה ריימס וראיין מרפי. 

מספר מנויים בעולם: לנטפליקס יש 221.64 מיליון מנויים, נכון לסוף הרבעון הראשון שבו דיווחה החברה לראשונה על ירידה בכמות המשתמשים (200 אלף פחות). נטפליקס מעריכה שתאבד 2 מיליון מנויים ברבעון השני. 

אמזון פריים וידיאו

חברת הסטרימינג של ענקית הקמעונאות אמזון

מחיר: החבילה עולה 5.99 דולר בחודש (כ-21 שקל). פרטנר מציעה את השירות בחינם לחצי שנה, ולאחר מכן בעלות של 19.90 שקל לחודש.

בכמה מכשירים ניתן לצפות בו זמנית: עד שלושה מכשירים. ניתן לפתוח עד שישה פרופילים שונים.

תכנים בולטים: כמות התוכן באמזון פריים מצומצת יחסית לנטפליקס ולדיסני פלוס. עם זאת, גם באמזון ניתן למצוא סדרות מקור שזכו בפופולרית רבה כמו "The Boys" (שבה משתתף גם השחקן הישראלי תומר קאפון) ו"גברת מייזל המופלאה". בספטמבר צפויה לצאת לאור סדרת "שר הטבעות", שנחשבה לסדרה היקרה ביותר שהופקה מעולם. 

מספר מנויים בעולם: ענקית הקמעונאות דיווחה בסוף 2021 כי לשירות הסטרימינג שלה יש מעל 200 מיליון מנויים. עם זאת, רבים מהמנויים מקבלים את השירות בחינם כחלק מהרשמה לשירותי המשלוח המהירים של החברה. 

אפל TV+

מחיר: 17.9 שקל לחודש. מי שרוכש מוצר של אפל מקבל את השירות בחינם למשך שלושה חודשים.

כמה פרופילים ניתן לפתוח על מנוי אחד:  ניתן לצפות בשישה מכשירים בו זמנית. עד שישה פרופילים למנוי. 

תכנים בולטים: גם במקרה של אפל כמות התוכן מצומצת יחסית לעומת נטפליקס ודיסני פלוס. עיקר התוכן באפליקציה הוא תוכן מקור וכיום ישנם כ-130 כותרים, בהם תוכניות מצליחות כמו "תוכנית הבוקר" ו"טד לאסו" וסרט זוכה האוסקר "קודה".

מספר מנויים בעולם: לפי הערכות Statista, בסוף מרץ היו לאפל TV 50 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם 25 מיליון הם מנויים בתשלום.