אפל עמדה ברוב התחזיות; ההכנסות מאייפונים ומשירותים איכזבו

ענקית הטכנולוגיה עקפה את התחזיות עם רווח של 1.29 דולר למניה על הכנסות של 90.1 מיליארד דולר • החברה לא סיפקה תחזיות הלאה בשל "אי ודאות" • המניה התנדנדה בין עלייה לירידה באפטר מרקט, בעוד המשקיעים מנסים לעכל את תוצאותיה

חנות של אפל / צילום: Shutterstock, Lester Balajadia
חנות של אפל / צילום: Shutterstock, Lester Balajadia

ענקית הטכנולוגיה אפל  פרסמה את תוצאות הרבעון הפיסקלי הרביעי של 2022, ולאחר שלושה רבעונים רצופים שבהם עקפה את תחזיות הרווח היא לא מאכזבת גם הפעם, אך בכל זאת מפספסת במכירות האייפונים. המשקיעים עדיין מנסים להעריך את תוצאותיה, והמניה מתנדנדת במסחר המאוחר בין ירידה של 2% לעלייה מזערית, כאשר התנודתיות רבה. 

שיא עונת הדוחות בוול סטריט: מה צפוי בתוצאות של ענקיות הטכנולוגיה?  
קיבלנו את האייפון 14 פרו החדש ל-24 שעות. אלה המסקנות 
משחק מלחמה: השבתת ייצור השבבים בטייוואן תגרור מיתון עולמי 

החברה דיווחה על רווח מתואם למניה של 1.29 דולר, כאשר התחזיות בשוק היו לרווח של 1.27 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הסתכם ב-1.24 דולר. בשורת ההכנסות, החברה עקפה את התחזיות ודיווחה על מכירות בהיקף של 90.1 מיליארד דולר (מול צפי להכנסות של 88.9 מיליארד דולר).

אכזבה נרשמה מבחינת מכירות האייפונים שהסתכמו ברבעון ב-42.63 מיליארד דולר כשהתחזיות היו 43.21 מיליארד דולר. גם הכנסות האייפדים לא עמדו בצפי (7.17 מיליארד כשהתחזית הייתה 7.94 מיליארד דולר) וכך גם ההכנסות משירותים, שהסתכמו ב-19.19 מיליארד דולר - פספוס התחזית במיליארד דולר. הכנסות ממכירות מחשבי מק עלו על הצפי (11.51 מיליארד דולר לעומת תחזית ל-9.36 מיליארד דולר) וכך גם הכנסות ממוצרים אחרים (9.65 מיליארד דולר לעומת תחזית של 9.17 מיליארד דולר).


אפל לא סיפקה תחזית רשמית לרבעון הפיסקלי הראשון שלה, שמסתיים בדצמבר ובמסגרתו חלה עונת המכירות הגדולה ביותר של אפל בשנה. החברה לא סיפקה תחזיות מאז 2020, בשל "אי ודאות".

מתמודדת עם אתגרי האינפלציה והחששות ממיתון

בדומה לשאר ענקיות הטכנולוגיה בכלל וחברות החומרה בפרט, אפל מתמודדת עם אתגרים רבים כמו האינפלציה המשתוללת, החששות ממיתון והמשך בעיות האספקה בעולם, שהובילו לפגיעה בביקוש למחשבים ולסמארטפונים. המשקיעים מקווים שיצרנית האייפון תצליח להתמודד עם האתגרים הללו בזכות מותג חזק וביקוש ברחבי העולם.

על אף התקוות, גם אפל מושפעת מכך, כל לפי האתר The Information שטען בשבוע שעבר שאפל "אמרה לפחות ליצרן אחד בסין להפסיק מיד את הייצור של רכיבי אייפון 14 פלוס", וזאת בהמשך לפרסום של בלומברג מספטמבר על כך שהיא חוזרת בה מהתוכניות להגדלת הייצור לאייפון 14 ומכוונת לרמות ייצור דומות לשנה שעברה. יש הטוענים שאפל תרגיש את הלחץ מהתנאים המאקרו-כלכליים, דווקא בחטיבות השעון החכם וה-AirPods.

מניות הביג טק, גוגל, מטא ומיקרוסופט דיווחו השבוע על התוצאות הפיננסיות שלהן, שלושתן צנחו בתגובה. 

סמנכ"ל הכספים של אפל, לוקה מאסטרי, הזהיר כבר ביוני את המשקיעים כי עסקי השירותים של החברה, כמו חנות האפליקציות ואפל מיוזיק, שצמחו בעקביות והיו בעלי רווחים גבוהים, יהיו בעלי שיעור צמיחה נמוך ב-12%, האיטי ביותר זה שנים.

זה יכול להסביר שני מהלכים משמעותיים של אפל מהתקופה האחרונה: החברה העלתה מחירים עבור כמה מהשירותים הפופולריים שלה, כמו אפל מיוזיק, וכן הודיעה שתדרוש שכל רכישה ותשלום לקידום פוסטים ברשת חברתית יעברו דרך מערכת התשלומים שלה. המשמעות: גביית עמלה בגובה 30% מכל עסקה שתועבר ישירות לאפל. אחרת, יוסרו האפליקציות מחנות האפליקציות. במילים אחרות - אפל מנסה להתגבר על הירידה בצמיחה ולהגביר את ההכנסות בחטיבה הזו.