שיא עונת הדוחות בוול סטריט: מה צפוי בתוצאות של ענקיות הטכנולוגיה?

השבוע יתפרסמו דוחות מיקרוסופט, גוגל, מטא, אפל ואמזון – חמש חברות ענק שנאבקות כל אחת בדרכה באינפלציה המזנקת, בהאטת הכלכלה וביקושי הצרכנים, בקשיים בעולם הפרסום ובשינוי ערך הדולר • מי עשויה להפתיע לטובה, הרווחים של איזו חברה צפויים לצנוח ביותר מ-40%, והאם הצמיחה הנמרצת של מגזר הענן תימשך?

מארק צוקרברג, אנדי ג'סי, סאטיה נאדלה, סונדאר פיצ'אי, טים קוק / צילום: רויטרס, AP
מארק צוקרברג, אנדי ג'סי, סאטיה נאדלה, סונדאר פיצ'אי, טים קוק / צילום: רויטרס, AP

ול סטריט תגיע השבוע לנקודת השיא של עונת הדוחות עם פרסום התוצאות הרבעוניות של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות. מיקרוסופט וגוגל יפרסמו את דוחותיהן עם סיום המסחר ביום שלישי, מטא ביום רביעי, ואפל ואמזון ביום חמישי.

לחברות הטכנולוגיה היה רבעון לא קל מאחוריהן, עם אינפלציה גואה בעולם ובארה"ב בפרט, סערות רבות בשוק המט"ח, עליית ריבית חדה שמכבידה על משקי הבית ועל העסקים, ובהתאם לכך הוצאות הצרכנים הפסיקו לצמוח, הביקושים למוצרים בשוק המחשוב והסלולר ירדו מהותית, וגם המניות של אותן ענקיות טק נשאבות למומנטום השלילי שמכה בשוק מתחילת השנה.

תעשייה בהקפאה: ענקיות הטכנולוגיה לא עומדות בתוכניות | ניתוח
ניצנים של אופטימיות: עונת הדוחות שהחלה בארה"ב מספקת רמזים לכיוון השווקים 

האם חמש החברות הגדולות יצליחו להפתיע לטובה בדומה לנטפליקס, או שצפויה אכזבה למשקיעים כמו בדוחות טסלה? בדקנו מה האנליסטים מעריכים. 

 
  

מיקרוסופט: הרווחים וההכנסות צפויים לצמוח

אחרי שפורסם כי מיקרוסופט צפויה לקצץ 1,000 משרות בעולם, דוחות החברה לרבעון הפיסקלי הראשון של 2023 יפורסמו ביום שלישי. אנליסטים מעריכים כי מיקרוסופט  תדווח על רווח של 2.3 דולר למניה, בהשוואה ל-2.27 דולר ברבעון המקביל אשתקד.

במסגרת הדוחות הקודמים, נזכיר, מיקרוסופט פספסה את תחזיות השוק בפעם השנייה בחמש השנים האחרונות. בתחילת יוני הפחיתה מיקרוסופט את התחזיות שלה ופרסמה אזהרת רווח, שאותה ייחסה בעיקר להתחזקות הדולר. בשוק, ציפיות הרווח הופחתו בכ-20 סנט מ-2.48 דולר לפני שלושה חודשים, אך בחברת המחקר זאקס נוטים לחשוב שהחברה לא תעמוד בתחזיות.

הכנסות החברה צפויות להסתכם ב-49.7 מיליארד דולר על-פי הצפי בוול סטריט, בהשוואה ל-45.3 מיליארד דולר אשתקד. העיניים נשואות בעיקר לשורת הכנסות הענן, שברבעון הקודם היוו כמעט 50% מסך ההכנסות לאור צמיחה של 28% בתוך שנה.

גוגל: תחמיץ תחזיות רבעון שלישי ברציפות?

עוד דוח חשוב שיתפרסם ביום שלישי הוא של אלפאבית , החברה-האם של גוגל, שכבר שני רבעונים רצופים מפספסת את התחזיות. על אף מגזר הענן הצומח שלה, עסקי הליבה של גוגל הם עדיין הפרסום - למשל, ההכנסות ממכירת מודעות ביוטיוב לבדן כמעט זהות לכלל ההכנסות של נטפליקס (7.3 מיליארד דולר מול 7.9 מיליארד דולר בהתאמה, ברבעון השני של השנה).

שוק הפרסום נחבט קשות ברבעונים האחרונים בשל ההאטה הכלכלית והעלייה בהוצאות פרסום, אך גוגל נחשבת ליציבה יותר מבין חברות האינטרנט הנשענות על הכנסות מפרסום. ברבעון שעבר, למשל, גוגל אמנם החמיצה את התחזיות, אך ההכנסות היו גבוהות ב-13% בהשוואה לשנה הקודמת, שכן בניגוד למתחרות, גוגל הצליחה להמשיך להציג צמיחה גם בעסקי הפרסום שלה.

ברבעון השלישי קונצנזוס האנליסטים מעריך כי גוגל תדווח על רווח של 1.25 דולר למניה, שיהווה ירידה של 11% בהשוואה לאשתקד. בזאקס לא אופטימיים ומעריכים כי גם הפעם תירשם אכזבה בשורת הרווח, וזאת למרות שכבר הונמכו התחזיות, שבתחילת הרבעון עמדו על 1.35 דולר למניה. בשורת ההכנסות הצפי הוא לצמיחה שנתית של 9%, כך שהן יסתכמו ב-58.35 מיליארד דולר.

מטא: דוחות סנאפ מרחפים מעל ראשה

ביום רביעי יפורסם הדוח של מטא , החברה-האם של פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, לאחר שפספסה את התחזיות ברבעון שעבר.

האנליסטים צופים כי מטא תדווח על רווחים והכנסות נמוכים יותר מאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה העליונה הצפי הוא לירידה של 5.5%, כך שההכנסות יסתכמו ב-27.4 מיליארד דולר. ברבעון הקודם, כשמטא דיווחה על ירידה של 1% בהכנסות, אמר המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג כי "זו תקופה שדורשת יותר אינטנסיביות, ואני מצפה שנעשה יותר עם פחות משאבים".

מארק צוקרברג, מנכ''ל פייסבוק וחברת מטא / צילום: צילום מסך
 מארק צוקרברג, מנכ''ל פייסבוק וחברת מטא / צילום: צילום מסך

בשורה התחתונה הציפיות פסימיות אף יותר: ההערכות הן שהרווח של מטא יצלול ב-43% לרמה של 1.82 דולר למניה. לפני שלושה חודשים בלבד תחזיות הרווח עמדו על 2.69 דולר למניה, ובזאקס מעריכים כי הפחתת התחזיות הייתה חדה מדי, ומאמינים שהחברה תפתיע לטובה.

על מטא מעיב הדוח הגרוע של סנאפ  ואזהרת הצמיחה שלה מיום חמישי האחרון. בעלת הרשת החברתית סנאפצ'ט האשימה את האינפלציה בצמיחה האיטית ביותר בהכנסות שלה מאז שהונפקה לפני חמש שנים, והזהירה כי לא צפוי גידול בהכנסות גם ברבעון הנוכחי - שלרוב נחשב לחזק ביותר הודות לעונת החגים.

מלבד האינפלציה וההאטה שמביאות לקיצוץ תקציבי הפרסום של חברות רבות, מטא כבר ציינה לא אחת כי שינוי מדיניות הפרטיות במערכת ההפעלה של אפל, iOS, פגע אנושות ביכולות הפרסום הממוקד שלה ובהתאם בהכנסות שלה ממודעות.

אפל: היסטוריה של הפתעה בשורת הרווח

אפל  תפרסם דוחות ביום חמישי, ולאחר שלושה רבעונים רצופים שבהם עקפה את תחזיות הרווח - הציפיות גבוהות. אנליסטים המסקרים את המניה צופים כי היא תדווח על רווח מתואם של 1.26 דולר למניה, בהשוואה ל-1.24 דולר ברבעון המקביל אשתקד. לפני כשלושה חודשים האמינו שהרווח יגיע ל-1.31 דולר למניה, ומאז הופחתו הציפיות בדומה למצב בשאר החברות.

אפל מושפעת ביותר מהאינפלציה המשתוללת, שמביאה לצמצום הוצאות הצרכנים על מוצרי מותרות ולביקושים מאכזבים למכשירי אייפון - ובייחוד לדגמים היקרים. באתר The Information נטען בשבוע שעבר כי אפל "אמרה לפחות ליצרן אחד בסין להפסיק מיד את הייצור של רכיבי אייפון 14 פלוס", וזאת בהמשך לפרסום של בלומברג מספטמבר על כך שהיא חוזרת בה מהתוכניות להגדלת הייצור לאייפון 14 ומכוונת לרמות ייצור דומות לשנה שעברה.

יחד עם זאת, בחברת המחקר זאקס מאמינים כי אפל תפתיע לטובה ותדווח על רווח גבוה מהציפיות.

בשורת ההכנסות, הצפי הממוצע הוא להכנסות בהיקף של 88.9 מיליארד דולר, עלייה של 6.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מאייפונים צפויות להגיע לעלות מ-38.9 מיליארד דולר אשתקד ל-43.4 מיליארד דולר, ואילו המכירות של מחשבי מק ואייפדים צפויות לרדת.

אמזון: אתגרים שונים משל יתר ענקיות הטק

בליל חמישי גם אמזון  תפרסם את דוחותיה לרבעון השלישי, ומאחר שענקית הטכנולוגיה היא גם ענקית קמעונאות ומסחר מקוון, עומדים בפניה אתגרים שונים משל יתר חברות הטק הגדולות - הן בשל שיבושים בשרשראות האספקה, התייקרויות ההובלות ומחירי האנרגיה, התנודות החדות בשער הדולר ומטבעות מרכזיים נוספים וכמובן האינפלציה החזקה והעלאות הריבית שמכבידות על משקי הבית והעסקים.

צפי האנליסטים הוא לרווח של 23 סנט למניה, ירידה של 25% בהשוואה לרווח של כ-31 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. עד לפני שלושה חודשים הצפי בוול סטריט עדיין היה לצמיחה ברווחים, עם תחזית רווח ממוצעת של 33 סנט למניה. כעת, על-פי יאהו פייננס, יש אנליסטים שאף צופים לאמזון הפסד רבעוני של 5 סנט למניה.

נזכיר כי מאחורי ענקית הקמעונאות יש שני רבעונים רצופים של פספוס תחזיות הרווחים, אם כי ברבעון האחרון אמזון גברה על הצפי בשורת ההכנסות וסיפקה תחזית חיובית ביותר לרבעון השלישי. "למרות הלחצים האינפלציוניים, אנו מתקדמים בטיפול בעלויות הניתנות לשליטה ומשפרים את הפרודוקטיביות של רשת האספקה שלנו", אמר המנכ"ל אנדי ג'סי בעת פרסום הדוחות הקודמים.

לא רק ענקית טכנולוגיה. מרכול של אמזון / צילום: Shutterstock
 לא רק ענקית טכנולוגיה. מרכול של אמזון / צילום: Shutterstock

התחזית של אמזון היא לטווח הכנסות של 125-130 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, צמיחה של 13%-17% בהשוואה לרבעון השלישי בשנה שעברה. ציפיות האנליסטים הן איפשהו באמצע, 127.5 מיליארד דולר.

כמו במקרה של גוגל ומיקרוסופט, המשקיעים ישימו דגש מיוחד על הכנסות שירותי הענן (AWS) שצומחים בעקביות וכן על הכנסות הפרסום שהצליחו לעלות על התחזיות ברבעון שעבר. יחד עם זאת, מדובר בנתח קטן יחסית מהכנסותיה של אמזון (כ-30 מיליארד דולר במשולב).