אמזון עקפה את הציפיות בשוק וסיפקה תחזית אופטימית, המניה טסה 10% במסחר המאוחר

אמזון דיווחה על הפסד מתואם של 20 סנט למניה, כשהתחזיות בשוק היו לרווח של 12 סנט • עקפה את תחזית ההכנסות, שעמדו על יותר מ-121 מיליארד דולר • ההשקעה בחברת הרכב החשמלי ריוויאן ממשיכה להעיב על התוצאות

מטה אמזון בקליפורניה / צילום: Shutterstock, Tada Images
מטה אמזון בקליפורניה / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקית הענן והקמעונאות אמזון  פרסמה הלילה (ה') את דוחותיה לרבעון השני של השנה, ועברה להפסד רבעוני של 20 סנט למניה, כאשר ציפיות האנליסטים היו לרווח של 12 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד עמד הרווח על 15.12 דולר, בעיקר הודות להשקעה במניית ריוויאן.

השורה התחתונה של אמזון כאמור ממשיכה להיפגע בעיקר כתוצאה מירידת ערך השקעה בחברת הרכב החשמלי ריוויאן. ברבעון הקודם, השקעה זו גרמה לאמזון לרשום הפסד של 3.8 מיליארד דולר (הפסד מתואם של 37 סנט למניה) - נתון ששלח את מניית החברה לירידה של 14%, החדה ביותר שרשמה מאז 2006. 

בשורה העליונה החברה עקפה את ציפיות החזאים בשוק, ודיווחה על הכנסות בהיקף של 121.2 מיליארד דולר. אמזון עצמה חזתה כי הכנסותיה ברבעון יסתכמו ב-116-121 מיליארד דולר, והערכות האנליסטים דיברו על הכנסות של 119 מיליארד דולר, איפשהו באמצע טווח המטרה. ברבעון המקביל אשתקד הסתכמו המכירות ב-113 מיליארד דולר.  

אמזון סיפקה תחזית אופטימית להמשך: מצפה לרשום ברבעון השלישי הכנסות של 125-130 מיליארד דולר, המשקפים צמיחה של 13% עד 17%. אנליסטים ציפו למכירות של 126.4 מיליארד דולר. המניה טסה ב-10% באפטר מרקט.

המכירות נטו צמחו ב-7.2% ל-121.23 מיליארד דולר, מעל לצפי.

המכירות של פעילות שירותי מחשוב ענן (AWS) זינקה ב-33% ל-19.74 מיליארד דולר, מעל לצפי.

ההשקעה בריוויאן חתכה 3.9 מיליארד דולר והעבירה את החברה להפסד של 2 מיליארד דולר, כאמור 20 סנט למניה.

התחזיות פסימיות בשל תנאי השוק המאתגרים

עוד לפני פרסום הדוחות, הציפייה הייתה לעוד רבעון מאכזב של אמזון בשל תנאי השוק המאתגרים בתחום המסחר המקוון, תחום הפעילות העיקרי שלה. העלייה החדה במחירי המזון גורמת לצרכנים אמריקאים לקנות פחות מוצרי מותרות, מה שגרם לוולמארט, הקמעונאית הגדולה בארה"ב, לחתוך את תחזיתה לשנה כולה. במקביל, בתקופת הפוסט קורונה יותר צרכנים עוזבים את האונליין וחוזרים לקנות בקניונים ובחנויות רגילות. כבר ברבעון הקודם רשמה אמזון ירידה של 3% בהכנסות ממכירות אונליין ומגמה שלילית זו צפויה להימשך גם ברבעון הנוכחי.

מה שאמור לחפות על התוצאה השלילית במכירות אונליין, זוהי הפעילות הצומחת של אמזון באספקת שירותי מחשוב ענן (AWS), שם היא מובילת השוק העולמי. ברבעון הראשון צמחו הכנסות הענן של אמזון ב-35%. החיסרון של אמזון ביחס לענן של מיקרוסופט לדוגמה הוא שקהל לקוחותיה מורכב מסטארט-אפים רבים, שסובלים השנה בירידה חדה במימון, מה שיכול להתגלגל ולפגוע גם בתוצאות אמזון.

אמזון מנסה להתמודד עם התנאים הקשים בשוק דרך האטת גיוסים והאטה בפתיחת מחסנים חדשים. במקביל החברה העלתה את מחיר מנוי הפריים שלה. מחיר המנוי לקניות וסטרימינג עלה בפברואר בארה"ב והשבוע הוכרז על העלתו באירופה.